زنان باردار روزی چند ساعت می‌توانند از تلفن همراه استفاده کنند؟


زنان باردار روزی چند ساعت می‌توانند از تلفن همراه استفاده کنند؟


خانم‌های باردار برای حفظ سلامت خود و فرزندشان باید از انجام بعضی کار‌ها خودداری کنند که یکی از این اقدامات غلط استفاده بیش از حد از تلفن همراه است.

 کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند نوزادانی که مادران آن‌ها در دوران بارداری بیش تر از چهار مرتبه در روز از تلفن همراه خود استفاده کرده اند یا حدود یک ساعت یا بیشتر با این وسیله مکالمه انجام داده اند، به احتمال قوی بیش از ۲۸ درصد پس از تولد با اختلال بیش فعالی مواجه می‌شوند.

 
کارشناسان اوج ابتلا به اختلال بیش فعالی در کودکان را در بازه سنی ۵ الی ۷ سال می‌دانند و اعتقاد دارند استفاده از این وسیله الکترونیکی توسط مادران کودکان مبتلا به بیش فعالی با مشکل آن‌ها ارتباط مستقیمی دارد.
 
کارشناسان این نتایج را با بررسی بیش از هشتاد و سه هزار مادر و فرزند در کشورهای دانمارک، هلند، نروژ، اسپانیا و کره در بازه زمانی سالهای ۱۹۹۶ - ۲۰۱۱ بدست آورده اند.
 
تنها در کشور انگستان، بیش از ۹۳ درصد افراد بزرگسال دارای حداقل یک عدد دستگاه تلفن همراه هستند و با وجود آنکه بر اساس تحقیقات پزشکی امواج رادیویی منتشر شده از این وسایل برای سلامت انسان بی خطر است، اما کارشناسان ارتباط غیر مستقیم استفاده از آن در دوران بارداری و بروز بیش فعالی درکودکان را شناسایی کرده اند.
 
کارشناسان در عین حال اذعان دارند که این یافته‌ها تن‌ها یک بازه زمانی ۲۰ ساله را در بر می‌گیرد و برای بررسی اثرات بلند مدت امواج رادیویی منتشر شده ازاین دستگاه‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.
 
بر این اساس کارشناسان به افراد بویژه خانم‌های باردار، زنان شیرده و حتی زنانی که قصد بارداری دارند توصیه می‌کنند از کار کردن با این وسیله تا حد امکان خودداری کنند و در معرض امواج رادیویی تلفن همراه قرارنگیرند.
 
اگر هم نیازبه انجام تماس و مکالمه دارند از تلفن ثابت که خطر کمتری دارد به مدت کم استفاده کنند.
 
بیماری اختلال بیش فعالی یا نقص توجه در کودکان از سنین ۳ الی ۴ سالگی بروز می‌کند و می‌تواند باعث مشکلات مختلف سلامتی از جمله اختلال دریادگیری، رشد، رفتارهای پرخاشگرانه و تند، فعالیت بیش از حد، عدم تمرکز برای درس خواندن، وجود حس علاقه به دعوا و نزاع در کودک شود و در بسیاری از مواقع این بیماری تا سنین بزرگسالی نیز ادامه پیدا می‌کند و سبب اثر گذاشتن منفی برکل زندگی فرد می‌شود.
 
بسیاری از افرادی که مرتکب انواع جرائم و بزه در بزرگسالی می‌شوند، در کودکی سابقه ابتلا به بیش فعالی داشته اند.
 
ابتلا به بیش فعالی به موارد مختلفی وابسته است ازجمله عوامل ژنتیکی، سن مادر، نوع تغذیه، داروهای مصرفی مادر و محل زندگی که می‌تواند سبب این بیماری خطرناک شود.
برخی دارو‌ها برای کنترل این بیماری وجود دارد که دارای عوارض جانبی خاص خود هستند، از این رو کارشناسان به والدین بویژه مادران توصیه می‌کنند در طول دوره بارداری مراقبت‌های لازم را انجام دهند تا کودک آن‌ها مبتلا به بیش فعالی نشود

منبع: باشگاه خبرنگاران

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اسفند 1402
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران