افزایش قربانیان کروناویروس و ثبت اولین مرگِ خارج از چین

رسانه‌ها از فوت اولین بیمار مبتلا به کروناویروس در خارج از مرزهای چین خبر دادند.

 

افزایش قربانیان کروناویروس و ثبت اولین مرگِ خارج از چین

رسانه‌ها از فوت اولین بیمار مبتلا به کروناویروس در خارج از مرزهای چین خبر دادند.

به گزارش ایسنا، تایید اولین مورد فوت بر اثر ابتلا به کروناویروس در فیلیپین، نگرانی‌ها در مورد شیوع بیشتر این ویروس را به همراه داشته است. از اواخر سال گذشته که اولین بار کروناویروس در شهر ووهان چین شناسایی شد، حدود ۳۰۴ تن بر اثر ابتلا به بیماری تنفسی ناشی از این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

در سراسر چین در روز گذشته (شنبه) ۲۵۹۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس تایید شده که تعداد مجموع مبتلایان را به ۱۴ هزار و ۳۸۰ نفر رسانده است.

شیوع این ویروس با اعلام وضعیت اضطراری جهانی از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) همراه بوده و موجب شده دست‌کم ۱۰۰ نفر در بیش از ۲۰ کشور جهان به کروناویروس آلوده شوند.

بنابر اعلام منابع بیمارستانی در فیلیپین یک مرد ۴۴ ساله چینی اولین قربانی کروناویروس در این کشور بوده که در بیمارستانی در مانیل فوت کرده است. گفته شده این مرد پیش از سفر به فیلیپین به کروناویروس آلوده شده است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در فیلیپین گفت: این اولین مورد فوتی در خارج از مرزهای چین است. هرچند باید به این نکته توجه داشت که بیمار بومی فیلیپین نبوده و به کانون شیوع کروناویروس سفر داشته است.

به گزارش روزنامه گاردین، دپارتمان بهداشت فیلیپین اعلام کرد: این مرد ۲۵ ژانویه با علائم تب، سرفه و گلودرد به بیمارستان مراجعه کرد. بیماری او به ذات‌الریه شدید پیشرفت کرد اما در چند روز گذشته وضعیت او ثابت باقی ماند و هیچ اثری از بهبود علائم در او مشاهده نشد. همچنین همسر این مرد نیز به کروناویروس آلوده شده و در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارد.

خبر سلامت

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران