این روزها بساط شادی و سرگرمی درخانه به پا کنید/ جلوی بچه‌ها از "کرونا" حرف نزنید

یسنا/کرمانشاه یک روانشناس توصیه کرد: والدین در این روزهای خانه‌نشینی محیطی شاد و پر ازسرگرمی در خانه فراهم کنند تا از بار استرس و نگرانی فرزندان در خانه کم شود.


این روزها بساط شادی و سرگرمی درخانه به پا کنید/ جلوی بچه‌ها از "کرونا" حرف نزنید

 

ایسنا/کرمانشاه یک روانشناس توصیه کرد: والدین در این روزهای خانه‌نشینی محیطی شاد و پر ازسرگرمی در خانه فراهم کنند تا از بار استرس و نگرانی فرزندان در خانه کم شود.

مختار عارفی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به شیوع بیماری کرونا و خانه نشین شدن عمده افراد گفت: در این شرایط عمدتا شاهد اخبار منفی از بیماری کرونا هستیم، اخباری که شنیدن آن برای کودکان چندان خوشایند نیست و می‌تواند عواقب بدی برای آنها داشته باشد.

وی افزود: یک کودک پنج شش ساله هیچ تصوری ازبیماری و ویروس و... ندارد و وقتی در خصوص این موارد حرف زده می‌شود، تصورات کودک فراتر رفته و ترس را برای خود تشدید می کند و در همین راستا توصیه می‌شود والدین به هیچ عنوان جلوی کودکان درباره ترس کرونا و آمار مرگ و میر آن و سایر موارد اینچنینی صحبت نکنند.

این روانشناس با بیان اینکه ترس کودکان را نباید سرکوب کرد، گفت: اگر کودکی در خانه از کرونا می‌ترسد باید راجع به این ترس با او حرف زد و او را قانع کرد که ترس او واقعی نیست و چیز ترسناکی در خصوص بیماری وجود ندارد.

عارفی خاطرنشان کرد: والدین باید بدانند در کنار اینکه نباید از ترس کرونا و آمار مرگ و میر آن جلوی کودک حرف بزنند، باید مراقبت رفتارهای بهداشتی خود هم باشند و فضا را جلوی کودک بحرانی جلوه ندهند و ضمن رعایت موارد بهداشتی همه چیز را عادی جلوه دهند.

این روانشناس یادآور شد: کرونا برای کودکان آنطور که شواهد و آمار نشان می‌دهد خطرچندانی ندارد و بنابراین نباید کودکان را از این بیماری ترساند و به آنها استرس بیخودی وارد کرد.

عارفی در ادامه با اشاره به لزوم خانه نشینی افراد گفت: این روزها فرصت مناسبی برای با هم بودن اعضای خانواده است و توصیه می‌شود والدین سرگرمی های متنوعی را در خانه برای فرزندان خود مهیا کنند.

وی افزود: امسال که مسافرت‌های نوروزی و دید و بازدیدهای عید لغو شده بهتر است والدین بازیهای جدید یاد گرفته و با فرزندان خود در محیط خانه بازی کنند.

عارفی خاطرنشان کرد: قصه گویی برای کودکان هم لذت بخش و هم آرامش بخش است و می‌تواند از بار استرس آنها کم کند و توصیه می‌شود والدین در این روزها بیشتر برای کودکان خود قصه بگویند.

این روانشناس این روزهای خانه نشینی را فرصت مناسبی برای رسیدگی به تکالیف کودکان و نوجوانان دانست و از والدین خواست بخشی از روز را به رسیدگی به فعالیت های درسی فرزندان خود اختصاص دهند.

عارفی تاکید کرد: والدین باید سعی کنند این روزهای خانه نشینی فضای شاد و  پر از سرگرمی برای فرزندان خود در خانه رقم بزنند تا از بار استرس و نگرانی آنها نسبت به اخبار منفی پیرامون کم شود.

قطره

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران