سن: 35.5 وضعیت تاهل: متاهل تعداد فرزند: 0 پرسش: با سلام و احترام نزدیک به دو سال است، یعنی ...

تعداد بازدید : 1377
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۲/۱۷

سوال شما

سن: 35.5
وضعیت تاهل: متاهل
تعداد فرزند: 0
پرسش:
با سلام و احترام
نزدیک به دو سال است، یعنی چند ماه قبل از اقدام به بارداری، هر شب از فولیک اسید و یا یدوفولیک (بیش از یک سال از فولیک اسید 500 و کمتر از یکسال از یدوفولیک حاوی 500 میکروگرم اسیدفولیک و 150 میکروگرم ید) استفاده کرده ام. متاسفانه در این مدت موفق به بارداری نشدیم. چندماهی مراحل پیگیری توسط پزشک متخصص زنان برروی بنده انجام گرفت که تا مرحله عکس برداری از رحم هم صورت گرفت و خوشبختانه موردی وجود نداشت. بعد از آن همسرم مجدداً آزمایش داد که تحرک اسپرم ایشان تقریبا ضعیف بود (در آزمایش اولیه ایشان که چند ماه پس از اقدام انجام شده بود، همه چیز نرمال بود و متوسط)، حدود 6 ماه است که به تجویز پزشک اورولوژ، و طی دو نوبت سه ماهه، از داروهای تقویتی استفاده میکنند (روزی یک عدد قرص ول من و روزی دو عدد پودر آندروفرتی)
1-آیا مصرف دوره طولانی فولیک اسید (یا یدوفولیک) برای جنینی که انشالا در آینده ایجاد شود، مضر نخواهد بود؟ شنیده ام ممکن است باعث بیش فعالی یا مشکلات پانکراس در کودک گردد. آیا تا زمان بارداری مصرف آن را ادامه دهم؟ کدام قرص را با چه دوزی؟ آیا مصرف مکمل یا ویتامین دیگری را پیشنهاد میفرمایید؟
2- خشکی واژن در جذب و تحرک اسپرمها تا چه اندازه تاثیرگذار است؟ آیا میتوان در زمان نزدیکی برای بارداری از ژلهای روان کننده استفاده نمود؟
3- همسرم تقریبا دچار زود انزالی هستند، آیا این موضوع ارتباطی با ناباروری دارد؟
4- برای من با میانگین دوره پریودی 27 یا 28 روزه، روزهای نزدیکی چه روزهایی باید باشد؟
5- با توجه به شرح حال بالا، آیا پیشنهاد شما استفاده از روشهای کمک باروری است؟ یا مجدداً بنده هم مورد آزمایش و تحت نظر باشم؟ 6، 7 ماه از عکس رنگی رحم بنده میگذرد. غیر از یک دوره سه ماهه مصرف لتروزول، هیچ داروی هورمونی به بنده تجویز نشد.

از شکیبایی و مساعدت شما بینهایت سپاسگزارم

پاسخ

سلام عزیزم

1.مصرف طولانی این قرص مشکلی ایجاد نمیکند اما برای دوز مصرفی با توجه به مصرف طولانی باید با پزشکتون مشورت کنید تا ایشون با توجه به شرایط و شرح حال و ازمایشات دوز مصرفی رو تعیین کنن.

2.خشکی واژن باعث نمیشه که اسپرم نتونه حرکت رو به جلو داشته باشه چون اسپرمها در مایع منی شناورن اما استفاده از لوبریکانت ها میتونن تاثیر منفی روی کیفیت و حرکت اسپرمها داشته باشن.

3.خیر.زود انزالی به تنهایی باعث نازایی نمیشه.

4.روزهای 10 تا 18 سیکل  .روزهای 12 تا 16 بهترینن.

5.با توجه به سنتون پیشنهاد میکنم پیگیر باشین و از داروها و روش های پیشنهادی پزشکتون استفاده کنید.

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران