سن: 40 وضعیت تاهل: مطلقه تعداد فرزند:۰ پرسش: سلام بر خانم دکتر خیابانی عزیز و خیلی خیلی مم ...

تعداد بازدید : 500
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۲۶

سوال شما

سن: 40
وضعیت تاهل: مطلقه
تعداد فرزند:۰
پرسش:
سلام بر خانم دکتر خیابانی عزیز و خیلی خیلی ممنون از مطالب مفیدتون و از اینکه به ما روحیه میدید.
من چهر سال هست که اصلا هیچ رابطه جنسی ندارم من. سه چهار ماه پیش به دکتر مراجعه کردم و بعد از معاینه گفتند عفونت زیاد دارم که به من قرص متروتیدازول و کلوتریمازول دادن. بعد از سه هفته مراجعه کردم برای پاپ اسمیر و دکتر گفتند که ۸۰٪ عفونت برطرف شده و از من نمونه پاپ گرفتند و همون موقع طبق درخواست من آزمایش تخصصی hpv برای تشخیص انواع پرریسک و کم ریسک هم انجام شد ( به دلیل استرسی که از خواندن توی اینترنت گرفته بودم) و خدا رو شکر بعد از دو هفته جواب پاپ اسمیر و جواب hpv (هم برای های ریسک و هم لو ریسک) هر دو منفی بود . اما در جواب پاپ اسمیر التهاب متوسط تیک خورده بود. بعد از یک ماه که به دکتر مراجعه کردم گفتند عفونت داری که من اصلا متوجه اون عفونت نشده بودم چون اصلا خارش و سوزش نداشتم ولی رنگ ترشح در زمان معاینه داخلی زرد و کمی سبز بود ولی خود دکتر گفتند میزان ترشح زیاد نیست ولی صرف رنگ گفتند. به من قرص متروتیدازول و آزیترومایسین دادند و الان سوزش و خارش و التهاب واژن اصلا ندارم و ترشحات من خیلی خیلی کم هست ولی به نظر سفید میاد ولی وقتی روی دستمال میره رنگشون زرد هست.
همینطور هر از گاهی سمت چپ پایین شکمم و کمرم درد داره.
در سونوگرافی که دو ماه پیش انجام دادم دکتر سونوگرافی در همان نقطه ای که درد دارم موس رو گذاشتند و گفتند اینجا درد داری گفتم بله، گفتند یه فیبروم ساب سروزال در جداره قدامی هست به 68*45 سانتیمتر که دکتر خودم گفتند فیبروم به نسبت بزرگه و باید جراحی بشه. (البته این نظر ایشون بود)
در ضمن من چهار سال هست که اصلاااا رابطه ندارم و الان هم همینطور. بهداشت رو هم خیلی رعایت میکنم و همیشه شورتهام رو با اتوی داغ ضدعفونی میکنم.
لطفا به من بفرمایید:
۱- من مقالات شما رو برای ترشحات خوندم ولی برای خودم اصلا متوجه نمیشم. الان استرس دارم که این رنگ ترشح چرا همش زرد رنگه و من اصلا نه خارش دارم و نه سوزش و اصلا ترشحم خیلی خیلی کمه و طوری هست که من باید حتما کلی با دستمال بکشم تا رنگ رو ببینم ولی شورتم هم زرد میشه.
۲- این درد سمت چپ شکم و کمر مال چی هست؟
۳- فیبروم رو غیراز عمل جراحی چه کاری میشه براش انجام داد؟ آیا میشه اول با قرص و بعد لاپاراسکوپی انجام بشه؟

پاسخ

سلام 

این همه حساسیت برای یه ترشح بی مورده اونم وقتی علامتی نداری خب صرف رنگ که نمیشه گفت عفونت داری !

مایعات زیاد باید مصرف کنی

علت درد رو که من بدون معاینه نمیتونم بگم چیه !

برای فیبروم هم با توجه به سنتون و اینکه آیا خونریزی ها و درد شدیده یا نه تصمیم میگیرن چون قصد بارداری نداری و چند سال دیگه یائسه میشی خب بهتره این فیبروم رو تحت نظر بگیرن .اگر درد زیاده و خونریزی شدید خب جراحی یه روش درمانه ولی احتمال عود داره 

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران