تعداد بازدید : 6911
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۶/۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۶/۴ ۱۱:۰۰:۱۴
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

دلیل تار شدن عکس در اینستاگرام چیست؟

(ویرایش)

دلیل تار شدن عکس در اینستاگرام

یکی از شبکه های اجتماعی که بسیار در عصر حاضر مورد استفاده قرار می گیرد اینستاگرام است. بیش از هزاران کاربر فعال در این شبکه مشغول به فعالیت در تمامی زمینه ها به عنوان یک هنرمند، بلاگر، عکاس و یا به عنوان صاحب یک کسب و کار هستند. محتوایی که در اینستاگرام تولید می گردد تصاویر هستند که کیفیت آن برای کاربر بسیار مهم می باشد چرا که خیلی زود با آن ارتباط برقرار می کنند. اما گاهی بنا به دلایلی نمی توان عکسی مطلوب را در اینستاگرام آپلود کرد. هدف ما از ارائه این مطلب این است که بدانیم دلیل تار شدن عکس در اینستاگرام چه می باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

دلیل تار شدن عکس در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام با توجه به اینکه یک برنامه می باشد قوانین خاص خود را برای استفاده کنندگان در نظر می گیرد. یکی از این موارد سایز عکس است که بسیار مهم می باشد. اگر شما سایز مناسبی را برای عکس انتخابی در نظر نگیرید اینستاگرام با توجه به الگوریتم خود سایز عکس را تغییر داده و کیفیت تصویر شما را پایین می آورد. از آن جایی که طبق توضیحات گفته شده تصاویر از مهم ترین نکات کلیدی در تولید محتوا در این شبکه اجتماعی می باشند پس اینکه عکسی با کیفیت و زیبا را برای کاربران به اشتراک بگذاریم امری ضروری است.

تنظیم کیفیت عکس در اینستاگرام

حال راه چاره جیست؟

  • اولین گام برای رهایی از مشکل تار شدن عکس در اینستاگرام این است که همیشه به روزترین نسخه از این برنامه را از منابع معتبر گوگل و یا اپ استور دانلود نماییم. دقت نمایید که استفاده از نسخه به روز و معتبر هم باعث افزایش کیفیت تصاویر می شود و هم شما از جدیدترین ابزاری که توسط سازندگان این برنامه ایجاد شده است استفاده خواهید کرد به علاوه سرعت عملکرد شما با ابزار های آن افزایش می یابد.
  • کیفیت دوربین عکاسی و یا دوربین تلفن همراه شما نیز از دلایل دیگری است که برای واضح بودن تصاویر مهم می باشد. البته که بسیاری از ما به دلایل گوناگونی ممکن است دسترسی به یک دوربینی با کیفیت عالی را نداشته باشیم ولی بسیاری از برنامه های جایگزین در فروشگاه های گوگل هستند که می تواند بسیار به شما کمک کند.
  • شرایط پیرامون نیز بر روند عکاسی تاثیر می گذارد. دقت به زمان و مکان، لرزش دست، نبود نور کافی، انتخاب مکانی که ضد نور باشد و… از عوامل بسیار مهم در هنر عکاسی می باشد. شما باید به عنوان یک کاربر برای موفق بودن در حوزه خود به عنوان یک عکاس حرفه ای باید به این مسئله نگاه کنید.
  • اگر می خواهید عکس را از طریق برنامه دیگری انتقال دهید و یا از جایی کپی کنید و یا اینکه عکس در کامپیوتر شخصی تان باشد حتما به گونه ای عکس را به تلفن همراه برای آپلود شدن منتقل کنید که تاثیری بر کیفیت عکس نگذارد. به عنوان مثال شبکه اجتماعی واتس اپ بسیار کیفیت عکس را پایین می آورد ولی اگر آن را به عنوان فایل بفرستید به هیچ وجه کیفیت عکس شما تغییر نخواهد کرد.

علت کاهش کیفیت پست در اینستاگرام

سایز مناسب عکس برای آپلود شدن در اینستاگرام چقدر است؟

برای حفظ کیفیت تصاویر بهتر است که عرض آنها برای پست کردن 1080 پیکسل و نسبت ابعاد طول و عرض آنها حدودا 1.91:1 و 4:5 باشد. البته سایز های دیگر به شرح زیر است:

  • مربع square(1080px 1080px)
  • چهره و پرتره portrait(1080px 1350px)
  • منظره landscape(1080px 608px)

پایین آوردن کیفیت تصویر در اینستاگرام

کیفیت عکس برای استوری اینستاگرام

استوری نیز یکی دیگری از ابزار اینستاگرام است که نقش مهمی برای پیج های کاری را دارد. کیفیت عکس استوری به سایز آن بسیار اهمیت دارد برای همین ابعادی را برایتان می گذاریم را رعایت کنید تا پیج تان با موفقیت عملکرد خود را انجام دهد. عرض عکس باید به ابعاد 1080 پیکسل و طول آن 1920 پیکسل با نسبت9:16 باشد. تمامی موارد دیگر که در رابطه با پست کردن عکس گفته شد نیز برای استوری صدق می کند. برای فعالیت موثر تر در این برنامه می توانید از لینک گذاشتن در استوری ها بهترین بهره را برای تبلیغ  یا ورود به سایت فروشگاهی تان ببرید.

جلوگیری از کاهش کیفیت عکس در پست اینستاگرام

کلام آخر

تمامی نکات گفته شده برای جلوگیری از تار شدن عکس در اینستاگرام توسط تیم حرفه ای ما مورد آزمایش قرار گرفته و تایید شده است تا شما با بهترین روش ها به اهدافی که دارید در این شبکه اجتماعی برسید. البته که فعالیت های استودیو هشت و چار فقط محدود به مشاوره دادن در رابطه با راه های بهتر استفاده کردن از فضای مجازی نیست بلکه در زمینه طراحی گرافیکی لوگو با قیمت مناسب، طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی، عکاسی و موشن گرافی، طراحی تیزر تبلیغاتی برای انواع مشاغل و… می باشد. برای گرفتن مشاوره و استفاده از خدمات ما می توانید با کلیک بر استودیو هشت و چار با ما ارتباط بر قرار کنید.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران