تعداد بازدید : 702
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۴
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۰/۸/۴ ۱۰:۳۸:۳۶
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۴:۵۴:۲۸

آیا مزوتراپی مو برای درمان ریزش موی سر موثره؟

(ویرایش)

اصطلاح مزوتراپی اولین بار توسط دکتر میشل پیستور Dr. Michel Pistor در سال 1958 به کار برده شد. دکتر میشل از این روش به عنوان تسکین دهنده درد برای درمان بیماری های روماتولوژی، عفونی و بیماری های عروقی استفاده کرد. دکتر لیونل بیسون Dr. Lionel Bissoon این تکنیک را در فرانسه فرا گرفته و بعداً آن را در آمریکا رواج داد. مزوتراپی کاربردهای بسیاری به ویژه در از بین بردن چربی و سلولیت و درمان ریزش مو که اخیراً مورد توجه جهانیان قرار گرفته است دارد.


مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی و غیر جراحی است که برای بازگرداندن حجم و درخشندگی موها استفاده می شود. این روش شامل تزریق مواد دارویی، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و موارد دیگر به لایه اپیدرمی پوست می باشد. مواد تزریق شده باعث تحریک لایه مزودرم و رشد موهای جدید می شوند.


در اصل مزوتراپی مو بر اساس این واقعیت است که بیشتر مشکلات ریزش مو به دلیل عدم تعادل هورمونی در اطراف فولیکول های مو (مانند DHT)، کمبود مواد مغذی مناسب که به سلامت مو کمک می کند و گردش خون در پوست سر ایجاد می شود.

مواد مزوتراپی مو چیست؟
ترکیبات دارویی مزوتراپی حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و عنصر روی هستند و تزریق آن در پوست سر باعث سلامتی و زیبایی بیشتر موها می‌شود. این روش در مقایسه با دیگر روش‌ ها تأثیر سریع‌ تری دارد و باعث متعادل‌ سازی سطح هورمون‌ های مو می‌شود.

با انجام مزوی مو قدرت جذب فولیکول های مو بالاتر رفته و مواد مغذی را بیش تر جذب می کنند. پس از جذب مواد، فولیکول های خاموش تبدیل به محرکی برای رشد مو می شوند. طی این فرآیند مقدار لازم آمینو اسید برای سلامتی مو تامین شده و تولید کراتین زیاد می شود. به همین دلیل، مزوتراپی مو روش درمانی مناسبی برای انواع پوست سر محسوب می شود.

از آنجا که مزوتراپی برای درمان ریزش مو در اثر اختلالات هورمونی کاربرد دارد، می‌تواند با متعادل‌ سازی میزان هورمون‌ ها مفید باشد.

تاثیر مزوتراپی پس از چه مدت مشخص می شود؟
 پس از ۵ جلسه اثر مزوتراپی به‌ وضوح قابل‌ مشاهده است. تزریق ترکیبات دارویی بر اساس نوع ریزش مو انجام می‌شود و از آنجا که حاوی ویتامین‌ ها و مواد معدنی هستند، هیچ‌ گونه آلرژی و عوارض جانبی در پی نخواهند داشت.

مزوی مو  یک روش بسیار مطمئن و با درد خفیف برای آن دسته از کسانی است که از مشکل ریزش مو رنج می‌برند. مزوتراپی مو همچنین روشی برای مقابله با شوره سر است. شوره سر هرچقدر هم که شدید باشد، بر اساس تجویز پزشک متخصص پوست و مو از طریق مزوتراپی قابل‌درمان است.

یک تحقیق بالینی نشان داده که مزوتراپی ۱۵۶ درصد رشد مو را در برخی افراد افزایش داده، درحالیکه کسانی که از مینوکسیدیل استفاده کرده اند تنها ۵۲ درصد افزایش رشد مو داشته اند.

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران