تعداد بازدید : 647
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۲۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۲۶
کاربران آنلاین : 0
matinmachinery
۱۴۰۰/۸/۲۶ ۱۷:۰۹:۵۷
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۸/۲۶ ۱۷:۱۰:۰۲

تولید گرانول پلاستیک

(ویرایش)

گرانول ساز

دستگاه گرانول ساز یکی از نیاز های صنعت گران حوزه بازیافت مواد است . برای تهیه و تولید انواع گرانول که در صنعت بازیافت مواد از آن ها استفاده می شود و از این رو دارای اهمیت است که این دستگاه ها اکثرا از نوع واراداتی بوده که در اختیار شما تولید کنندگان عرصه ی بازیافت قرار می گیرد شما می توانید با خواندن این مقاله با انواع گرانول ها و گرانول ساز ها آشنا شوید.

امروزه در بازار انواع گرانول ساز موجود است اما برای اینکه شرکت شما براساس نوع و میزان مواد تولیدی بهترین انتخاب خود را داشته باشد قطعا نیاز به راهنمایی خواهد داشت بنا به این منظور در این مقاله سعی شده تا جای ممکن شما را با انواع گرانول ها، گرانول ساز ها، میزان تولید، نوع مواد تولیدی و کیفیت آن آشنا کند.

dastgah-geranol-saz

دستگاه گرانول ساز

شرکت ماشین سازی متین با سابقه درخشان خود در عرصه ی تولید انواع اکسترودر  و گرانول سازها سعی دارد تا شما را برای بهترین انتخاب خود آماده کند تا جای ممکن از هزینه های اضافی احتمالی که ممکن است در آینده برای شرکت های تولید کننده به وجود بیاید جلوگیری کند.

تا از جهتی هم به شما تولید کننده گرامی و همچنین به صنعت بازیافت کشور خدمتی کرده باشد. در ادامه به این مطالب خواهیم پرداخت.

ماشین سازی متین در مورد ساخت گرانول  اعم از ساخت گرانول های واتررینگ، هوایی، آندر واتر، و رشته ای در تمام این زمینه ها فعالیت مستمر و قاطعی دارد می توان به جرات گفت که اولین سازنده دستگاه های گرانول های هوایی در ایران بوده و هستیم و مطالبی که در ادامه گفته خواهد شد سندی بر ادعای ما خواهد بود از این رو با ما همراه باشید. 

پلاستیک چیست؟

پلاستیک ها مواد پلیمری آلی مصنوعی هستند که از موارد زیر تشکیل شده اند. پلاستیک محصولی است که برای استفاده های گوناگون بکار می رود.پلاستیک ممکن است سخت یا نرم باشد شفاف یا مات باشد. حتی ممکن است که شبیه چوب سفت یا چرم شل یا ابریشم نرم باشد.پلاستیک کاربرد های زیادی دارد می توان برای مقایسه ی کاربرد آن به این نکته توجه داشت که می توانید هم در ساخت اسباب بازی و هم دریچه های قلب بکار برود.در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰۰ نوع پلاستیک مختلف با کارایی های متفاوت وجود دارد.مواد خام اولیه برای تهیه پلاستیک عبارتند از: هیدروژن، کربن، نیتروژن، کلر، گوگرد آن ها همچنین با مواد اولیه از جمله نفت، زغال سنگ و گاز طبیعی نیز تشکیل می شوند.

pelastik-chist

پلاستیک چیست؟

نفت و گاز .این سوخت های فسیلی بعضا با اکسیژن و کلر برای ساخت انواع پلاستیک ترکیب می شوند.خیلی از چیزهایی که در طول زندگی روزمره خریداری می شود در پوشش ها یا به طور بهتر در بسته بندی های پلاستیکی عرضه می شوند.

انواع پلاستیک ها

بعضی از انواع پلاستیک ها قابل بازیافت هستند و برخی قابل بازیافت نیستند. در مورد قابل بازیافت ها که آن ها پس از استفاده دوباره به چرخه تولید باز می گردند و مورد استفاده ی دوباره قرار می گیرند و در مورد غیرقابل بازیافت ها نیز آن ها را در دریا ها و اقیانوس ها غرق، در زیر خاک دفن، یا آن ها را به صورت انباشته آتش زده و از بین می برند که تمامی این راهکار ها برای محیط زیست و سلامت جانداران و آبزیان خطر ناک است. مشکل مدتها قبل از رسیدن پلاستیک به اقیانوس های ما شروع می شود و راه حل ها نیز باید این مشکل را داشته باشند.

تاکنون، تلاش های بسیاری برای مقابله با آلودگی های پلاستیکی به ندرت در بهبود مدیریت پسماند یا پاکسازی متمرکز شده است. دیگران فقط روی ممنوعیت ها و کاهش پلاستیک تمرکز کرده اند. هیچ یک از اینها جداگانه کار نخواهد کرد.

تقسیم بندی پلاستیک ها بر اساس بنیان اصلی:

  • طبیعی
  • نیمه مصنوعی
  • پلاستیک های مصنوعی یا صنعتی

در مورد پلاستیک های طبیعی می توان به موادی چون رزین ها بیومین و غیره اشاره کرد در مورد پلاستیک های نیمه مصنوعی نیر به ماده ای چون گازئین که ریشه ی اصلی آن در چوب است می توان اشاره کرد که در ساخت انواع قطعات چوبی پلاستیکی مانند برخی از برس ها و دستگیره های در و کمد، دکمه های لباس، انواع چسب چوب کاربرد دارند.

اما پلاستیک های صنعتی که امروزه کاربرد فراوانی پیدا کرده اند قطعات فراوانی مثل چرخ دنده ها قطعات تلفن را شامل می شوند که ریشه اصلی آنها زغال سنگ می باشد از جمله این مواد فرم آلدئید، اوره فرم آلدئید و فلوئور کربنی میباشد.

حال به بحث اصلی خود یعنی تولید پلاستیک ها باز می گردیم، خب در ابتدا اولین قدم در ایجاد پلاستیک ها، پلیمریزاسیون مواد اولیه آن است که منجر به تولید مونومر می شود. مواد پلیمری خام معمولاً به صورت مایع تولید می شوند (مواد درزگیر، چسب و رزین) یا به صورت گلوله، گرانول، پودر یا ورق فله. به لطف خاصیت انعطاف پذیری، می توان آن ها را با استفاده از گرما، قالب یا شکل داد. تا حالت خاصی را به خود بگیرد و برای کار ما قابل استفاده باشند

از دیگر خواص پلاستیک، رسانایی الکتریکی کم، چگالی کم، شفافیت و مقاومت آن است که باعث شده است که بتوان آن را برای تولید محصولات مختلف استفاده کرد.علاوه بر این، همه کاره بودن پلاستیک منجر به استفاده از آن در طیف گسترده ای از صنایع شده است.

ادامه مطلب

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

خرداد 1403
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران