تعداد بازدید : 343
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۳۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۳۰
کاربران آنلاین : 0
mamihealth
۱۴۰۰/۸/۳۰ ۰۸:۳۸:۲۹
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۸/۳۰ ۰۹:۰۸:۴۹

نکات لازم در خصوص انتخاب و خرید کفش بارداری و زنانه

(ویرایش)

 

پاها  به دلیل ارتباط مستقیمی که با ستون فقرات و لگن دارند، در سلامتی و آسیب دیدن اعضای بدن نقش مهمی را ایفا می‌کنند. انتخاب کفش مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری و کاهش خطراتی که در دراز مدت ممکن است برای پاها ایجاد شود، ایفا کند. بانوان به دلیل ساختار بدنی و تغییراتی که در طول زندگی و در دوران بارداری برای آن‌ها ایجاد می‌شود، لازم است دقت بیشتری در انتخاب کفش داشته باشند که در این مقاله به ویژگی‌های یک کفش خوب و مناسب می‌پردازیم.

پنجه پا

پنجه های تیز وباریک باعث فشار انگشتان برروی یکدیگر می‌شود. بانوان علاقه زیادی به پوشیدن کفش های زنانه پاشنه بلند دارند.در هنگام خرید دقت کنید که انگشتان پا آزادنه حرکت کنند. پنجه های تیز و باریک باعث فشار انگشتان به یکدیگر می‌شود. فشار انگشتان باعث بیرون زدگی استخوان شست و ابتلا به بیماری هالوکس و الگوس می‌شود. بررسی ها نشان می‌دهد که ابتلا به بیماری هالوکس والگوس در خانم بیشتر از آقایان رایج است و با توجه به اینکه هالوکس والگوس زیبایی پا را از بین می‌برد، حتما دقت کنید که پنجه پا پهن باشد.

کفی کفش

کفی کفش باید از نرمی و انعطاف پذیری کافی برخوردار باشد. انتخاب یک کفش با کفی مناسب و یا کفی‌های طبی می‌تواند از فشارهای ناشی از کفی پای صاف و خارپاشنه بکاهد.

راحتی کفش در بارداری

در هنگام خرید دقت کنید که کفش کاملا مناسب سایز پای شما باشد بدین منظور پیشنهاد می‌شود به دلیل اینکه بعد از ظهر پا دچار تورم ناشی از فعالیت روزمره می‌شود‌، از خرید کفش در هنگام صبح پرهیز کنید تا کفش انتخابی شما تنگ یا گشاد نباشد. در دوران بارداری دقت کنید که کفش انتخابی شما فشار زیادی را به کمر شما وارد نکند. جهت انتخاب کفش بارداری می توانید به مقاله ای که در بانک کفش وجود دارد مراجعه نمایید.

پاشنه کفش

اکثر خانم‌ها تمایل دارند که در طول فعالیت های روزانه هم از کفش های پاشنه بلند استفاده کنند. اگر اضافه وزن دارید، پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث عدم تعادل می‌شود. بهترین اندازه پاشنه حدود 2.5 الی 4 سانتی متر می باشد تا فشاری برروی پا و کمر وارد نشود.

پشتی کفش

پشتی کفش باید محکم باشد وبه راحتی خم نشود تا ساق و مچ پا را حفظ نماید.

 

توصیه های کلی:

در هنگام خرید تنها به زیبایی کفش دقت نکنید و سعی کنید که کفشی راحت و مناسب را خریداری کنید.

سعی کنید حتما جوراب مناسب را پای کنید.

حتما کفشی را انتخاب کنید که دارای قوس کافی در کفی آن داشته باشد تا فشاری به کمر وارد نشود.

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران