تعداد بازدید : 285
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۲/۹
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۰/۱۲/۹ ۱۶:۵۱:۲۹
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۴:۵۴:۲۸

مادران برای رفع تیرگی زیر بغل چه باید انجام دهند؟

(ویرایش)

اقدامات نخستین برای رفع تیرگی تحت بغل
برای رفع تیرگی زیر بغل مورد نیاز میباشد پیش از به کار گیری از هر شیوه درمانی دیگر، بعضا اقدامات نخستین را اعمال دهید. از جمله:

۱- برند خوشبو کننده و ضد عرق خویش را تغییر تحول دهید. بعضا از اشخاص به به کار گیری از یک ماده طبیعی مانند جوش شیرین یا این که سرکه سیب روی می‌آورند. بعضا دیگر، به صورت کلی استعمال از دئودورانت را متوقف می کنند.

۲- برای از فی مابین بردن موهای زائد این حوزه‌، از تیغ به کار گیری نکنید. میتوانید به مکان به کارگیری از تیغ، موم یا این که لیزر موهای زائد را گزینش فرمایید.

۳- لایه برداری فرمایید. اکثری از اشخاص، هفته ای دو تا سه توشه از اسکراب تن یا این که لایه بردار شکل به کار گیری می نمایند.

۴- خرقه های گشاد بپوشید.

۵- مصرف سیگار را شکاف فرمایید.

سپید کردن پایین بغل با طریق های طبیعی
بخش اعظمی از اشخاص، از طریق های طبیعی برای سپید کردن تحت بغل به کار گیری می نمایند. دوست داران معالجه های طبیعی، برخی از مواد آبژاور، مثلا مفاد تحت را توصیه می کنند:

سیب زمینی:
سپید کردن ذیل بغل با سیب زمینی یکی‌از شیوه های دوستداشتنی و بی آلایش میباشد. آب سیب زمینی رنده گردیده را به پایین بغل خویش بمالید و بعداز ۱۰ دقیقه آن حوزه‌ را با آب خنک بشویید.

خیار:
برش های کلفت خیار را بر روی نواحی تیره پایین بغل بمالید. پس از ۱۰ دقیقه، آن حیطه را با آب خنک بشویید.

لیمو:
برش های قطور لیمو را روی پایین بغل خویش بمالید. بعداز ۱۰ دقیقه حیطه را با آب خنک بشویید، کم آب نمایید و از مرطوب کننده به کارگیری کنید.

با شایسته ترین برند ژل برای تزریق شکل آشنا گردید.

پوست پرتقال:
۱ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری گلاب را با مقدار کافی از پودر پوست پرتقال ادغام نمائید تا خمیر غلیظی به دست آید. ذیل بغل را به آرامی با خمیر مالش دهید و آن گاه پیش از شستشو با آب خنک، اذن دهید خمیر نسبتاً ۱۵ دقیقه بر محل تیرگی باقی بماند. این عمل را هفته ای دو تا سه توشه تکرار نمائید.

زردچوبه:
در یک پیاله کوچک، ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو جدید را با مقدار کافی زردچوبه ترکیب نمایید تا وضعیت خمیری پیدا نماید. آن را به صورت یکنواخت روی ذیل بغل خویش بمالید و پس از ۳۰ دقیقه خمیر را بشویید.

روغن تخم مرغ:
صحیح پیش از خواب، یه خرده روغن تخم مرغ را روی ذیل بغل خویش ماساژ دهید. صبح روز بعد از آن، آن حوزه‌ را با شامپو تن یا این که صابونی که pH متعادلی داشته باشد، بشویید.

روغن نارگیل:
چندین قطره روغن نارگیل را روی تحت بغل خویش ماساژ دهید. بعداز ۱۵ دقیقه تحت بغل را با آب ولرم و صابون خانگی ملایم بشویید. این فرآیند را دو تا سه توشه در روز تکرار نمایید.

روغن درخت چای:
۵ قطره روغن درخت چای را با ۸ اونس آب در یک بطری کوچک اسپری ترکیب فرمائید و آن را هر روز بعد از استحمام و کم آب کردن ذیل بغل، روی این منطقه اسپری فرمائید و اذن دهید کم آب گردد.
رفع سیاهی تحت بغل با معالجه های پزشکی
بسته به نوع تشخیص، پزشک معالج یا این که کارشناس پوست ممکن میباشد طرز هایی برای رفع سیاهی ذیل بغل برایتان تجویز نماید، مانند:

کرم ها یا این که لوسیون های موضعی دربردارنده هیدروکینون، ترتینوئین، کورتیکواستروئیدها، اسید آزلائیک یا این که اسید کوجیک
رفع تیرگی تحت بغل با لیزر برای از دربین بردن رنگدانه ها
لایه برداری شیمیایی با اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی
معالجه سیاهی پایین بغل با درمابراسیون (خراشاندن سطح پوست بوسیله مایع سوزان یا این که تیغ به مراد زدودن مکان جراحت، جوش و غیره) یا این که میکرودرم برای پاک کردن بدون نقص پوست
ممکن میباشد دکتر معالج در شکل تشخیص اریتراسما، برایتان اریترومایسین موضعی یا این که کلیندامایسین و/یا این که آنتی بیوتیک خوراکی مانند پنی سیلین تجویز کند.

رفع تیرگی بیکینی با معالجه های خانگی
گهگاه معالجه خانگی تیرگی بیکینی شایسته ترین مورد به حیث میاید. چون ممکن میباشد همگی تمایلی به معالجه های پزشکی و لیزر درمانی، علی رغم اثر گذاری بالایشان، نداشته باشند. در پایین شایسته ترین شیوه های معالجه خانگی برای رفع تیرگی حوزه‌ بیکینی را شرح میدهیم:

برای معالجه تیرگی بیکینی از صابون خانگی پاپایا استعمال فرمائید.
صابون خانگی پاپایا طبیعی ست و به کارگیری منظم از آن به پر‌نور شدن پوست امداد می نماید. برای حصول فیض، دست کم دو توشه در روز، یک توشه صبح و یک توشه شب، از آن به کار گیری کنید. پوست خویش را مرطوب نگه دارید چون این صابون خانگی می‌تواند پوست را کم آب نماید.

همینطور می‌توانید یک تکه پاپایای رسیده را له کرده و کمی از آن را روی نواحی تیره بمالید. اذن دهید ۳۰ دقیقه روی نصیب متبوع باقی بماند و آن‌گاه آن را بشویید. در پهنا یک‌سری هفته، می بایست شاهد تغییرات قابل توجهی باشید.

برای رفع سیاهی بیکینی از پدهای آکنه گلیکولیک یا این که سالیسیلیک اسید استعمال فرمائید.
این دو، پر‌نور کننده هایی می‌باشند که برای معالجه آکنه استعمال می‌شوند و همینطور میتوانند برای این مراد نیز گزینه استعمال قرار گیرند. یک پد روی نواحی متبوع قرار داده و به گرمابه بروید. اذن دهید برای یکسری دقیقه در دور و اطراف مملو از بخار قرار بگیرد و بعد آن را بشویید. این طرز درمانی را فورا بعداز تصحیح اعمال ندهید، چون سبب تحریک منطقه ذیل معالجه می‌شود.

برای معالجه سیاهی بیکینی از ترکیب آبلیمو و ماست استعمال نمائید.
آب ۱/۴ یک لیمو بدون نقص را باطن یک قاشق غذاخوری ماست ادغام کرده، و به محل متبوع بمالید. این ادغام، تحت عنوان یک آبژاور ملایم کار می کند و با خاطر شل منطقه متبوع را پر‌نور می نماید. آن گاه از ژل آلوئه ورا برای مرطوب کردن نواحی پایین معالجه استعمال فرمایید. این شیوه درمانی را فورا پس از تصحیح اجرا ندهید، چون سبب ساز تحریک حوزه‌ پایین معالجه میشود. نوشته‌ی‌علمی مخصوص ما در مورد ” سپید سازی واژن ” را مطالعه فرمائید.

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران