تعداد بازدید : 245
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
کاربران آنلاین : 0
کوثرم
۱۴۰۰/۱۲/۲۱ ۱۳:۳۱:۴۹
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ۲۳:۱۵:۳۶

انواع چوب برای خرید کلاف مبل

(ویرایش)

انواع چوب برای خرید کلاف مبل

چوب‌ها با نام انواع زیادی دارند اما درکل به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول چوب‌های طبیعی هستن که جامد نیز نام دارد و چوب سخت و نرم هستند. دومی چوبی است که بشر آن را ساخته است و از چوب مصنوعی و طبیعی را با هم ترکیب کرده‌اند. چوب جامد از الوار کاملا طبیعی درختان به دست می‌آید و در ساخت مبلمان به دو نوع سخت و نرم تقسیم شده‌اند. چوب سخت رشد کمتری دارد و از درختان برگریز به وجود می‌آید، این نوع درخت نسبت به چوب نرم، نرم‌تر است و انواع چوب‌های به کار رفته در مبلمان از خانواده چوب‌های سخت هستند. در تولیدی کلاف مبل بیشتر از چوب سخت استفاده می‌کنند، البته بر این دلیل نیست که استفاده از چوب نرم وجود ندارد اما خیلی کم در مبلمان به کار می‌رود و بیشتر برای در و پنجره کاربرد دارد.

 

انواع چوب سخت

انواع چوب‌های سخت برای تولیدی کلاف مبل عبارت اند از نمونه‌های زیر:

چوب گردو

چوب گردو دارای بافت بسیار زیبا و ریز است که برای منبت کاری، مخصوصا در مبل‌ها سلطنتی و کلاسیک بیشتر به کار می‌رود. اکثرا رنگ چوب گردو قهوه‌ای تیره است اما در طبیعت اگر بگوییم، چوب گردو قهوه‌ای است و برخی آنها شکلاتی و مایل به زرد هستند. همچنین رنگ برخی از چوب‌های گردو قهوه‌ای با رگه‌های مایل به مشکی یا خاکستری است. چوب گردو استحکام بسیار بالایی دارد و در برابر فشار و ضربه مقاومت بسیاری را نشان می‌دهد. انعطاف پذیری این چوب قابل قبول است و می‌توان به جز تولیدی کلاف مبل، برای جلو مبلی، تولید درب و کابیت و همچنین ابزارآلات موسیقی اشاره کرد. چوب گردو در دسته چوب‌های نیمه سنگین است و وزن نسبتا زیادی دارد، اما حمل و نقل آن سخت نیست.

چوب گردو گاهی اوقات حساسیت ایجاد می‌کند البته نه برای کسانی که در خانه و به عنوان جلو مبلی، مبل، نهارخوری و … از آن استفاده می‌کنند بلکه برای افرادی که در تولیدی و برشکاری‌ها همیشه با آن سروکار دارند ممکن است حساسیت زا باشد. این حساسیت برای هر کسی نیست و فقط افرادی پوست حساس به این چوب را دارند.

 

چوب گیلاس

اکثر مردم چوب گیلاس را به عنوان تیره‌ترین چوب می‌شناسند اما واقعیت این است که چوب گیلاس این حد از تاریکی را در اول ندارد بلکه پس از گذشت مدتی خود به خود چوب تیره می‌شود. چوب گیلاس جزو چوب‌های فاخر برای تولید مبلمان، رگال لباس، جاکفشی، جلو مبلی و … است و به دلیل تیره بودن این چوب افرادی که به وسیله‌های منحصر به فرد علاقه دارند، خرید چوب گیلاس را انجا می‌دهند. دقت داشته باشید که چوب گیلاس هرچه تیره‌تر باشد بهتر است و مردم نیز چوب بسیار تیره را با عنوان چوب گیلاس می‌شناسند.

چوب گیلاس در اولین برش حالت صورتی رنگ دارد و پس از آن به طلایی، شکلاتی و قهوه‌ای تیره درمی‌آید. قیمت این چوب نسبت به بقیه چوب‌ها بیشتر است اما ارزش اینکه هزینه‌ای برای آن داشته باشید را دارد. چوب گیلاس می‌تواند در خرید عمده کلاف مبل مفید باشد و به قیمت بهتری تهیه بشود.

این نوع چوب با اکثر پوست‌ها سازگار است اما برای برخی از پوست‌ها ممکن است حساسیت ایجاد کنند. ایجاد کردن حساسیت این چوب برای کسانی بسیار زیاد است که با آن کار می‌کنند. البته این حساسیت فقط به صورت خارش است و مشکل جسمی ایجاد نمی‌کند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران