تعریف پیوندهای وب سایت خارجی
(ویرایش)
لینک سازی خارجی، پیوندهایی هستند که به (هدف) هر دامنه ای غیر از دامنه ای که پیوند در آن وجود دارد (منبع) اشاره می کند. پیوندهای خارجی نسبت به لینک های داخلی تأثیر بیشتری بر رتبه بندی موتورهای جستجو دارند زیرا توسط موتورهای جستجو به عنوان رأی خارجی برای اطمینان / محبوبیت در یک صفحه وب ارزش گذاری می شوند. حجم و کیفیت پیوندهای خارجی به یک وب سایت منبع مهمی از قدرت رتبه بندی است. به گفته متخصصان بازاریابی ورودی مانند Moz.
به گفته موز، موتورهای جستجوی اصلی از معیارهای بسیاری برای تعیین ارزش پیوندهای خارجی استفاده می کنند، از جمله قابل اعتماد بودن دامنه پیوند، محبوبیت صفحه پیوند، ارتباط محتوا بین صفحه منبع و صفحه هدف، و لنگر. متن استفاده شده در لینک متریک پیوندهای وبسایت خارجی را به داشبورد عملکرد SEO خود اضافه کنید تا عمیقتر به دادههای خود بپردازید.
معیارهای پیوندهای وب سایت خارجی
نظارت بر تعداد پیوندهای خارجی به وب سایت شما و اندازه گیری آنها در برابر پیوندهای رقبا می تواند یک KPI مهم برای شرکت هایی باشد که برای ایجاد تجارت به ترافیک وب ورودی وابسته هستند.
بهترین روش ها پیوندهای وب سایت خارجی
موتورهای جستجوی بزرگ از معیارهای بسیاری برای تعیین ارزش لینک های خارجی استفاده می کنند. Moz لیست زیر را از بهترین روشها ارائه میکند تا مطمئن شود که محبوبیت وبسایت شما آن را در صفحه اول جستجوی مشتریان قرار میدهد:
آیا صفحه شما قابل اعتماد است؟ دریافت پیوندها از منابع با اعتماد ذاتی - مانند صفحات اصلی وب سایت های دانشگاه های بزرگ یا برخی صفحات وب دولتی خاص - یک تأیید اعتماد قوی است.
لینک خارجی چقدر محبوب است؟ آیا در اینترنت مهم است؟ یک صفحه محبوب صفحه ای است که بسیاری از وب سایت های با کیفیت دیگر نیز به صورت خارجی به آن لینک می دهند.
در نظر بگیرید که پیوند چقدر با محتوای وب سایت شما مرتبط است. اطمینان حاصل کنید که محتوای بین صفحه منبع (وب سایت شما) و صفحه هدف مشابه هستند.
فقط URL را در صفحه خود پرتاب نکنید، از انکر تکست استفاده کنید! Anchor text جریان صفحه شما را حفظ می کند و کاربران را از هدف بازدید از صفحه منحرف نمی کند. اما مراقب باشید، متن لنگر خوب و بد وجود دارد:
بد: مقاله «بازگشت به اصول سئو: چرا پیوندهای خارجی مرتبط مهم است» توسط اندی فرانکو در انجمن کسب و کار 2 منبع مفیدی برای نظرات کارشناسان در مورد پیوندهای وب سایت خارجی است. برای مقاله اینجا را کلیک کنید.
خوب: مقاله اندی فرانکو در مورد جامعه کسب و کار 2 منبع مفیدی برای نظرات کارشناسان در مورد پیوندهای وب سایت خارجی است.
نحوه نظارت بر لینک های وب سایت خارجی در زمان واقعی
هنگامی که معیارهایی را برای اندازه گیری پیوندهای خارجی وب سایت ایجاد کردید، می خواهید فرآیندهایی را برای نظارت بر این KPI و سایر KPIهای بازاریابی ایجاد کنید. داشبوردها می توانند در این زمینه حیاتی باشند.