تعداد بازدید : 233
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۴/۲۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۲۵
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۴/۲۵ ۱۲:۰۰:۵۷
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۳/۹ ۰۹:۴۷:۵۵

آیا پس از عمل اسلیو معده پشیمان می شوید ؟

(ویرایش)

آیا عمل لاغری با اسلیو برگشت پذیر است؟ شما باید این سوال را در طول مشاوره اولیه از جراح خود بپرسید. یعنی اگر به هر دلیلی مانند بازگشت وزن بعد از عمل از عمل راضی نیستید، پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده را از جراح خود بپرسید. پزشکان متخصص پاسخ دقیقی به شما می دهند تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کنند. در این مقاله بر روی این سوال حیاتی که بسیاری از بیماران می خواهند بدانند تمرکز خواهیم کرد.

اسلیو معده چگونه کار می کند؟


آیا پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده وجود دارد ؟ لاغری آستین یکی از انواع لاغری است که با محدود کردن میزان غذای مصرفی باعث کاهش وزن می شود. در این روش که به روش لاپاراسکوپی انجام می شود، جراح تقریباً 85 تا 90 درصد معده را برمی دارد. این منجر به تبدیل شدن معده به یک لوله یا "موز" می شود که حاوی غذای کمتری است.

به طور متوسط، از دست دادن 50 تا 75 درصد از وزن اضافی یک هدف موفق و ممکن است. این هدف در پایان 1 سال محقق می شود، اما سرعت کاهش وزن و ادامه آن به طور کلی با سن، جنس، بیماری های ثانویه و عادات غذایی بیمار مرتبط است. اگر کاهش وزن پس از جراحی چاقی کند یا متوقف شود، اولین کاری که باید انجام دهید تعیین عوامل ایجاد کننده کاهش وزن است. بهترین راه برای اطمینان از این موضوع، نگه‌داشتن فهرست دقیق غذا/نوشیدنی و ورزش است. این ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما نشان داده شده است که بسیار موثر است.

به خاطر داشته باشید که برداشتن بخشی از معده باعث کاهش میزان هورمونی به نام گرلین در بدن می شود. این هورمون معمولاً به عنوان "هورمون گرسنگی" شناخته می شود. بنابراین، بسیاری از افراد متوجه می شوند که بعد از جراحی آستین، گرسنگی آنها بسیار کمتر است.علاوه بر این، هورمون گرلین در متابولیسم قند خون نقش دارد. به همین دلیل، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 اغلب بعد از جراحی اسلیو معده نیاز به داروهای دیابت (به ویژه داروهای خوراکی) را کاهش می دهند.

علت پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده
یکی از دغدغه های ذهنی افرادی که جراحی اسلیو معده انجام داده اند و بعد از جراحی اسلیو معده دچار وسواس یا پشیمانی شده اند و ممکن است این سوال را از جراح خود بپرسند: دکتر ما عمل اسلیو معده انجام داده ایم و پشیمان هستیم، چه کنیم؟ ? بنابراین دلایل متعددی را می توان برای ایجاد این پشیمانی بعد از عمل ذکر کرد که ممکن است برای فرد اتفاق بیفتد.

1. پرخوری و اضافه وزن بعد از جراحی.

آنچه باید بدانید این است که برای پیشگیری از این عارضه ابتدا باید یک پزشک خوب یعنی متخصص در این زمینه (متخصص جراحی چاقی) را انتخاب کنید تا بتواند بهترین نوع جراحی چاقی مناسب را انتخاب کند. . برای لاغری شما . از آنجایی که در هر جراحی چاقی که انجام می دهید، اینطور نیست که وزن کم کنید و وزن مناسبی داشته باشید، باید نوع جراحی صحیح را انتخاب کنید و نوع جراحی انتخابی، اعم از اسلیو یا بای پس، باید مناسب باشد. شخص.

حال افرادی که آستین دار شده اند، اگر توسط تیم پزشکی و متخصص چاقی خوب عمل شده باشند و نوع عمل مناسب انتخاب شده و عمل استاندارد شده باشد، دیگر نگران این موضوع نباشند. زیرا افرادی که جراحی اسلیو انجام داده اند تنها زمانی دچار این عارضه می شوند که رژیم بگیرند یا خارج از رژیم غذایی پس از عمل که توسط متخصص تغذیه ارائه شده است رفتار کنند.

2. بازگشت وزن وجود دارد.

این عارضه به نوع عمل شما نیز بستگی دارد که به درستی و استاندارد انتخاب شده و توسط پزشک متخصص انجام می شود.نکته مهم در اینجا این است که بعد از عمل شما را رها نکنید، یعنی جراح بعد از عمل شما را تنها نمی گذارد. 

آیا بعد از عمل اسلیو معده به حالت قبل برمی گردد؟


 معده طوری طراحی شده است که در هنگام ورود غذا کشیده شود. وقتی ظرفیت معده پر است، به بدن شما می گوید که پر است. پس دست از خوردن بردارید. هنگامی که پرخوری می کنید، معده شما بیشتر کشیده می شود تا غذای اضافی را در خود جای دهد. اگر این اتفاق به ندرت رخ دهد، معده به سادگی به اندازه اصلی خود کوچک می شود. اما اگر به طور منظم پرخوری کنید، معده شما می تواند برای همیشه بزرگ شود.

اساساً، هنگامی که معده شما به طور دائمی منبسط شده است (به این معنی که همیشه در حال پرخوری هستید)، سیگنال های گرسنگی و "پر بودن" شما ممکن است اشتباه گرفته شوند. در نتیجه، ممکن است حتی پس از جراحی اسلیو معده وزن اضافه کنید. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که معده می تواند و کمی کشش پیدا کند، این طبیعی است.

برو کار کن نگو چیست کار
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

خرداد 1403
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران