تعداد بازدید : 153
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۸/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۸/۲۸
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۱/۸/۱۸ ۱۹:۵۲:۲۸
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۴:۵۴:۲۸

ویژگی های پمپ آب خانگی

(ویرایش)

پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی وسیله ای است که برق را به نیروی مکانیکی تبدیل می کند و بیشترین کاربرد را برای افزایش و تقویت فشار آب ساختمان های مسکونی، شرکت ها و سایر ساختمان هایی که نیاز به آب با فشار مناسب و قوی دارند می باشد.

پمپ آب خانگی چه مارکی خوب است؟

دلایل استفاده از پمپ آب

امروزه با توجه به افزایش جمعیت در شهرها و کلان شهرها که باعث افزایش ساخت و ساز در کلیه ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی (اداری و تجاری) شده و افزایش جمعیت که دلیل اصلی کاهش فشار آب است، وجود دارد. نیاز به راه حل مناسبی است که می تواند مشکلی که در این حوزه از آب در ساختمان ها مشکل بزرگی است پیدا شد و تنها و بهترین راه حل استفاده از پمپ آب است.

 انواع پمپ آب

پمپ آب خانگی بدون صدا

پمپ ها با توجه به نیاز ساختمان ها استفاده می شوند که بستگی به متراژ، تعداد طبقات و تعداد واحدها، میزان مصرف، تعداد شیرهای آب ساختمان دارد.

پمپ آب خانگی نیم اسب

پمپ آب خانگی نیم اسب بخار قابل نصب و استفاده در ساختمان های یک طبقه با متراژ حداکثر 150 متر می باشد.
 

پمپ آب بشقابی اسب قابل نصب و استفاده برای ساختمان های 3 طبقه و 6 واحدی با متراژ حداکثر 75 متر می باشد.

پمپ آب جت یک اسب بخار

این نوع پمپ برای ساختمان های 4 طبقه و 8 واحدی با متراژ حداکثر 68 متر در واحد قابل نصب و استفاده می باشد.
پمپ آب خانگی با یک اسب بخار و دو پروانه
 

این نوع برای ساختمان های چهار طبقه با تعداد 8 واحد هر واحد حداکثر 75 متر قابل نصب و استفاده می باشد.

پمپ آب خانگی یک و نیم اسب بخار

برای استفاده در ساختمان های پنج طبقه 10 واحد با متراژ حداکثر 100 متر تعبیه شده است.

 

پمپ آب خانگی دو اسب بخار
 

برای استفاده در ساختمان های پنج طبقه 14 واحد با متراژ حداکثر 100 متر و برای 20 واحد با متراژ متوسط ​​100 متر از پمپ های 4 اسب بخاری دو پروانه سه فاز استفاده می شود. .

پمپ تقویتی

پمپ آب خانگی ارزان

برای استفاده از پمپ آب در مجتمع های مسکونی که دارای حداقل 20 واحد می باشند نیاز به بوستر پمپ دارید که بتواند آب را به راحتی تامین کند.

بوستر پمپ ها بسته به میزان مصرف آب به دو و چند بوستر پمپ تقسیم می شوند.

در بوستر پمپ ها از سیستم های فرکانس متغیر الکترونیکی (اینورتر) برای کاهش مصرف برق و افزایش طول عمر قطعات پمپ استفاده می شود.

عملکرد این سیستم ها به گونه ای است که فشار و دبی پمپ با سنسورهای قرار گرفته در مدار خروجی پمپ اندازه گیری شده و با کنترل سرعت چرخش الکتروموتور نصب شده بر روی پمپ، هدایت می شود. برای کاهش مصرف انرژی

پمپ آب خانگی خوب

برای اینکه پمپ ها به صورت خودکار کار کنند و تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ ها کاهش یابد و در نتیجه عملکرد پمپ بی صداتر باشد، باید مخزن تحت فشار درجه و کلید اتوماتیک نصب شود، زیرا آب تحت فشار ذخیره شده در منبع مذکور فشار ثابتی ایجاد می کند. پشت لوله است و در نتیجه منجر به کاهش چشمگیر تعداد دفعات روشن و خاموش شدن پمپ و همچنین ایجاد جریان متناوب و یکنواخت آب در لوله ها می شود.

 

پمپ آب خانگی دست دوم
 

هنگام راه اندازی و نصب پمپ آب خانگی، بهتر است نصب پمپ را در پایین تر یا هم تراز ورودی آب قرار دهید تا فشار مکش ایجاد شده مثبت باشد.

در صورتی که در برخی از شبکه های آبرسانی این امکان وجود نداشته باشد، تا جایی که شرایط ایستگاه های پمپاژ اجازه می دهد، پمپ را باید نزدیک سطح مایع منبع مکش قرار داد تا بخشی از توان پمپ صرف مکش آب نشود و کمتر. مشکلاتی در کار پمپ ایجاد می شود. .

پمپ آب خانگی موتوژن
 

مسیر لوله کشی باید تا حد امکان مستقیم باشد و از خم و خم کمتری استفاده شود.

یک لوله مستقیم به طول حداقل 5 برابر قطر مکش باید بین زانویی و محل اتصال مکش ایجاد شود. در غیر این صورت فشار مکش نامتعادل ایجاد می شود و یک طرف فنر پروانه و محفظه مکش پرتر از طرف دیگر می شود و تلفات هیدرولیکی پمپ زیاد می شود و راندمان پمپ کاهش می یابد.

قطر لوله مکش باید یک درجه بیشتر از قطر مجرای رانش باشد و در صورت عدم امکان حداقل باید یکسان باشد.

 

پمپ آب خانگی الکتروژن
 

در مجتمع های مسکونی بزرگ که از بوستر پمپ استفاده می شود، توجه به نکات زیر در طول عمر بوستر پمپ شما موثر خواهد بود، یک شیر دروازه و یک شیر کنترلی در مسیر رانش پمپ، عملکرد این شیر قرار می گیرد. محافظت از پمپ در برابر فشارهای اضافی روی پمپ است.

 

پمپ آب خانگی ایتالیایی در استان تهران
دریچه انتهای لوله مکش باید حداقل 1.5 متر زیر سطح مایع مکنده باشد و پمپ باید نزدیک به سطح منبع مکش باشد، پمپ و موتور باید روی پایه محکمی قرار گیرند. به طوری که باعث لرزش و صدای زیاد پمپ نشود، در غیر این صورت بوشینگ ها اتصال بین پمپ و محور موتور و یاتاقان های آن آسیب دیده و باعث شکسته شدن محور می شود.

 

پمپ آب خانگی بی صدا یا پمپ آب خانگی کم صدا
 

تمامی پمپ های موجود در بازار ایران دارای صدا هستند و این اشتباه رایج در بازار کاملا اشتباه است.

به اطلاع مشتریان گرامی می رساند عبارت پمپ آب خانگی بی صدا صرفا جهت سوء استفاده می باشد. بنابراین پمپ های موجود در بازار دارای صدا هستند و فقط در برندها و مدل های مختلف حجم صدا متفاوت است.

 

نحوه تنظیم پمپ آب خانگی
 

پمپ های آب برقی خانگی به دو دسته تقسیم می شوند. اولاً الکتروپمپ های افزایش فشار آب و ثانیاً الکتروپمپ های گردشی آب (سیرکولاتور یا پمپ های برگشت آب گرم) از این سری پمپ ها برای گردش آب گرم در مدار بسته (مانند دیگ بخار) استفاده می شود و عموماً الکتروموتور آنها 1500 می باشد. آنها دور هستند، اما موتورهای الکتریکی مورد اول 3000 دور هستند.

هرچه سرعت موتور الکتریکی بیشتر باشد فشار و صدای تولید شده در حین کار بیشتر می شود.

 

راهنمای انتخاب پمپ آب خانگی
 

پمپ آب خانگی ایتالیایی در استان تهران
 

انتخاب پمپ آب خانگی مناسب برای ساختمان به پارامترهایی مانند تعداد طبقات، تعداد واحدهای آپارتمانی، مساحت واحدها، اندازه و طول لوله های آب، نوع سیستم لوله کشی، تعداد توالت در هر واحد، وجود یا عدم وجود مخزن. دارای آب انبار، محل نصب پمپ آب و ... می باشد.

پس از تعیین فشار و دبی مورد نیاز ساختمان، با مراجعه به جداول و منحنی های مشخصه در کاتالوگ های پمپ آب خانگی، پمپ مناسب انتخاب می شود.

 

ویژگی های پمپ آب خانگی خوب
 

اگرچه تنها با تخصص مهندسی و محاسبات و تعیین دبی و فشار آب مورد نیاز می توان انتخاب دقیقی در مورد پمپ آب خانگی داشت، اما معمولاً روش های انتخاب تخمینی که بر اساس تجربه به دست می آید نیز کارآمد و قابل اعتماد هستند.

بنابراین در اینجا از محاسبات پیچیده در انتخاب پمپ آب خانگی اجتناب شده و برای تعیین پمپ آب خانگی مناسب از روش تجربی استفاده می شود.

 

پمپ آب خانگی بی صدا قیمت آلمان
 

مثلا :

برای ساختمان های یک طبقه با مساحت حداکثر 150 متر مربع باید از پمپ آب خانگی نیم اسب استفاده شود.
 برای ساختمان های سه طبقه و شش واحدی با مساحت حداکثر 75 متر مربع، پمپ آب خانگی نصب شود.
برای ساختمان های چهار طبقه و هشت واحدی با مساحت حداکثر هر واحد 68 متر مربع باید از پمپ آب خانگی یک جت اسبی استفاده شود.
برای استفاده در ساختمان های چهار طبقه و هشت واحدی با متراژ حداکثر 75 متر مربع از پمپ آب خانگی با یک اسب و دو پروانه استفاده شود.
در ساختمان های پنج طبقه و ده واحدی با متراژ حداکثر 100 متر مربع باید پمپ آب خانگی یک و نیم اسب با دو پروانه نصب شود.
برای ساختمان های پنج طبقه و چهارده واحدی با متراژ حداکثر 100 متر مربع در هر واحد از پمپ آب خانگی با دو اسب و دو پروانه استفاده کنید.
برای ساختمان های پنج طبقه و هجده واحدی با متراژ حداکثر هر واحد 100 متر مربع از پمپ آب خانگی با سه اسب و دو پروانه استفاده شود.

https://mamasite.ir/fa/forum/642085/%d9%be%d9%85%d9%be-%d8%a2%d8%a8-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%da%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%db%8c%d8%af-%d8%9f?m=Success

برو کار کن نگو چیست کار
۱۴۰۱/۸/۲۸ ۰۹:۵۰:۴۰
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۸ ۱۰:۳۱:۴۳
(ویرایش)

................................................

۱۴۰۱/۸/۲۸ ۰۹:۵۱:۳۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۸/۲۸ ۱۰:۳۱:۴۳
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران