تعداد بازدید : 135
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
کاربران آنلاین : 0
مدرن تکنیک
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۹:۰۷:۵۰
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۹:۱۰:۱۹

مهمترین مواردی که باعث سرد نکردن یخچال وایت هاوس می‌شود

(ویرایش)
  • تنظیم نبودن دما: اگر یخچال را به تازگی خریداری کرده‌اید، ممکن است دمای آن به صورت پیشفرض بالا باشد. در قدم اول، بهتر است دما را بررسی و در صورت نیاز، تغییر دهید. دمای مناسب یخچال در تمام فصول بین 2 تا 5  درجه سانتی گراد است. تنظیم دما در یخچال‌های قدیمی با استفاده از ترموستات درون یخچال انچام می‌شود. در مدل‌های جدیدتر این کار با استفاده از کلید یا نمایشگر یخچال انجام می‌شود.
  • وجود مانع در مسیر گردش هوای سرد: اگر یخچال شما از نوع یخچال فریزر وایت هاوس است، باید محل قرارگیری مواد غذایی در یخچال را بررسی کنید. در یخچال فریزرها، دریچه و فن‌هایی وجود دارد که گردش هوای سرد در یخچال را انجام می‌دهند. اگر یکی از مواد درون یخچال جلوی این دریچه‌ها را بگیرد، جریان هوا با مشکل مواجه می‌شود. در نتیجه سرد نکردن یخچال وایت هاوس اتفاق می‌افتد. همچنین در صورتی که بیش از حد مواد غذایی را درون یخچال قرار دهید نیز ممکن است با این مشکل مواجه شوید.
  • ایرادات درب: یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به اتلاف سرمای یخچال منجر شود، مشکلات مربوط به درب یخچال است. در یخچال‌های قدیمی، معمولا یک قفل وجود دارد که وظیفه بستن درب را دارد. در صورت خرابی این قفل، ممکن است سرمای یخچال به بیرون درز پیدا کند و باعث گرم شدن محفظه یخچال شود. همچنین ممکن است لاستیک دور درب نیز به مرور زمان دچار فرسودگی و خرابی شود. در این صورت، باید هرچه زودتر لاستیک را تعویض کنید.
  • رله اورلود: یکی دیگر از دلایل سرد نشدن یخچال، خرابی کمپرسور و رله اورلود (OverLoad) است. کمپرسور وظیفه دارد که گاز درون لوله‌ها را به مایع تبدیل کرده و آن را به اپراتور پمپاژ کند؛ در نتیجه یخچال خنک می‌شود. در صورتی که این دو قطعه دارای مشکل یا آسیب دیدگی شده باشند، فرآیند خنک سازی محفظه یخچال به درستی انجام نمی‌شود. در صورت خرابی رله اورلود، موتور یخچال قادر به فعالیت و روشن شدن نیست و در نتیجه، عمل سرد کردن یخچال صورت نمی‌پذیرد.
  • کمبود گاز یخچال: این مورد، دیگر علت خنک نکردن یخچال whitehouse در بسیاری از تعمیرات یخچال وایت هاوس که یخچال عمل خنک سازی را انجام نمی‌داد، کمبود یا تخلیه گاز مشکل اصلی بود. در برخی موارد، لوله گاز دچار نشتی شده که باعث افزایش دمای یخچال و در انتها، باعث گرم شدن کامل آن شده است. این موضوع باعث یکسره کار کردن موتور و در صورت بی توجهی، باعث سوختگی کمپرسور می‌شود!
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

خرداد 1403
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران