تعداد بازدید : 84
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۵/۲۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۵/۲۹
کاربران آنلاین : 0
vian1400
۱۴۰۲/۵/۲۹ ۱۲:۴۰:۴۰
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۳:۱۰

شاخص های رفتاری که نشان می دهد کودک شما ممکن است به درمان نیاز داشته باشد

(ویرایش)

 

بسیاری از شاخص های رفتاری وجود دارند که می توانند به شما بفهمانند که چیزی در مورد فرزندتان درست نیست. در اوایل زمانی که کودک شما یک نوزاد یا نوپا است و آنها به سادگی احساسات خود را از طریق کج خلقی ابراز می کنند کمی سخت تر است. اما هنگامی که از آن نقطه عبور کردید، به طور کلی، تشخیص مسائل رفتاری منفی کمی آسان تر است. برای ارتباط با روانشناس خوب اینجا کلیک کنید

ممکن است از مدرسه یا معلم فرزندتان بشنوید که کودک شما رفتاری از خود نشان می دهد که برای او عادی به نظر نمی رسد. شاید آنها در مدرسه بچه نسبتاً خوبی بودند و ناگهان شروع به گاز گرفتن یا کتک زدن دیگران کردند. پرخاشگری ناگهانی می تواند نشان دهنده این باشد که چیزی در مورد کودک شما در حال رخ دادن است و حداقل آنها می توانند برخی از مهارت های سالم مدیریت خشم را از طریق درمان بیاموزند.

سایر شاخص‌های رفتاری که کودک شما ممکن است به درمان نیاز داشته باشد می‌تواند شامل گریه بیشتر یا نشان دادن حساسیت عاطفی باشد. البته این موارد ممکن است کوتاه مدت اتفاق بیفتند و می توانند فقط کمی استرس یا کمبود خواب را نشان دهند، اما اگر به نظر می رسد ادامه دارد، ممکن است بخواهید خدمات مشاوره ای را برای فرزندتان در نظر بگیرید.

اگر کودک شما به طور معمول بسیار پرحرف است و به طور ناگهانی برای مدت طولانی ساکت یا گوشه گیر است و این برای او عادی به نظر نمی رسد، همچنین می تواند این هشدار را ایجاد کند که چیزی در زیر سطح در حال وقوع است که کودک شما قادر به برقراری ارتباط نیست. .

در حالی که برای اکثر کودکان گاه به گاه طغیان های عاطفی طبیعی است، گاهی اوقات این نوع رفتارها می تواند به طور ناگهانی ادامه داشته باشد یا می تواند با رویدادهای دیگر مرتبط باشد. اگر این رفتارها در یک زمان به خصوص استرس زا شروع شده و به نظر ادامه می یابد، ممکن است فرزند شما در پردازش استرس ناشی از تغییراتی که در زندگی خود رخ می دهد، مشکل داشته باشد.

اگر الگوی رفتاری را مشاهده کنید که کاملاً منطقی نیست، مسائل بهداشت روانی زیادی وجود دارد که می تواند در بازی وجود داشته باشد. پزشک کودک شما می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد و در صورت لزوم خدمات مشاوره ای را پیشنهاد دهد.

سابقه خانوادگی

اگر فرزند شما سابقه خانوادگی مشکلات مربوط به مراقبت از سلامت روان را داشته باشد، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به برخی از این مسائل باشد. اگر در مورد مسائل بهداشت روانی که در خانواده شما وجود دارد نگرانی دارید، با پزشک اطفال فرزندتان تماس بگیرید و نگرانی های خود را مطرح کنید. قابلیت‌های غربالگری و آزمایش‌هایی وجود دارد که می‌تواند برای تشخیص کودک شما مورد استفاده قرار گیرد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران