تعداد بازدید : 59
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۷/۱۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۷/۱۰
کاربران آنلاین : 0
dralijafari
۱۴۰۲/۷/۱۰ ۰۹:۲۸:۳۵
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۳۰ ۰۹:۴۰:۳۷

درمان عود

(ویرایش)

 

بیمارانی که عود تومور مغزی را تجربه می کنند، تجربه ای در کنار خود دارند. آنها قبلاً اینجا بوده اند و می دانند که با جراحی و درمان چه انتظاری دارند. 

در مرکز آیوی، زمانی که به عود تومور مشکوک می‌شود، مورد بیمار توسط هیئت چند رشته‌ای تومور ما بررسی می‌شود تا بهترین و شخصی‌سازی‌شده‌ترین طرح درمانی را تعیین کند. تمایز بین عود واقعی تومور و اثر درمانی از درمان، مانند پیشرفت شبه، رادیونکروز و تغییرات التهابی مهم است. پیشروی کاذب ظهور رشد تومور است که به دنبال آن کاهش اندازه تومور به دلیل پاسخ مثبت تومور به درمان است. پیشروی کاذب می تواند مدت کوتاهی پس از تکمیل درمان رخ دهد. رادیونکروز، ناشی از پرتودرمانی، مرگ دائمی بافت مغز است و می تواند با عود تومور اشتباه گرفته شود. بیشتر موارد رادیونکروز در طی یک یا دو سال پس از درمان ظاهر می شود.

بسته به جایی که تومور دوباره رشد کرده است، دوره درمانی که برای عود دریافت می کنید ممکن است مشابه درمان اولیه شما باشد. جراحی یک گزینه است اما نه همیشه جهتی که تیم مراقبت شما برای عود توصیه می کند. پرتودرمانی و شیمی درمانی نیز در نظر گرفته خواهد شد. داروهایی برای کمک به علائم تومور مغزی، مانند داروهای ضد تشنج و استروئیدها برای کاهش التهاب در مغز، ممکن است توصیه شوند.

آزمایشات بالینی تومور مغزی

اغلب ثبت نام در یک کارآزمایی بالینی برای آزمایش یک درمان تجربی راهی برای درمان عود خواهد بود. یک بیمار دارویی را مصرف می‌کند که با ترکیب ژنتیکی تومور او مطابقت دارد. در طی جراحی برای برداشتن تومور، نمونه‌های بافتی جمع‌آوری می‌شود و طی چند روز محققان تعیین خواهند کرد که آیا دارو به تومور رسیده و اثر مورد نظر را داشته است یا خیر. اگر چنین بود، بیمار می‌تواند پس از جراحی آن دارو را ادامه دهد. اگر دارو طبق انتظار عمل نکرد، بیمار می تواند بدون از دست دادن زمان به کارآزمایی بالینی دیگری ادامه دهد. 

https://dralijafari.com/
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران