تعداد بازدید : 42
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
کاربران آنلاین : 0
1400tahi
۱۴۰۲/۱۰/۲۸ ۱۲:۱۰:۰۱
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۱۴ ۱۱:۴۲:۳۱

جراحی ستون فقرات میکرودیسکتومی؟

(ویرایش)

در جراحی میکرودیسککتومی یا میکرودکمپرسیون ستون فقرات، بخش کوچکی از استخوان روی ریشه عصب و/یا مواد دیسک از زیر ریشه عصبی برداشته می‌شود تا گیرافتادگی عصبی برطرف شود و فضای بیشتری برای بهبود عصب فراهم شود.

میکرودیسککتومی معمولاً برای فتق دیسک کمر انجام می شود و در واقع برای درمان پا درد (که به عنوان رادیکولوپاتی نیز شناخته می شود) موثرتر از کمردرد است.

برخورد به ریشه عصبی (فشرده شدن) می تواند باعث درد قابل توجهی در ساق پا شود. در حالی که ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا ریشه عصب به طور کامل بهبود یابد و هر گونه بی حسی یا ضعف بهبود یابد، بیماران به طور معمول تقریباً بلافاصله پس از جراحی ستون فقرات میکرودیسککتومی از درد پا تسکین می یابند.

به طور کلی، اگر قرار باشد درد پای بیمار به دلیل فتق دیسک بهتر شود، در حدود شش تا دوازده هفته این کار را انجام می دهد. تا زمانی که درد قابل تحمل باشد و بیمار بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد، معمولاً توصیه می‌شود که جراحی کمر را برای مدت کوتاهی به تعویق بیاندازیم تا ببینیم آیا درد تنها با درمان غیرجراحی برطرف می‌شود یا خیر.

اگر درد ساق پا با درمان‌های غیرجراحی بهتر نشد، جراحی میکرودیسککتومی یک گزینه معقول برای کاهش فشار روی ریشه عصبی و تسریع بهبودی است. جراحی فوری ستون فقرات فقط در موارد بی اختیاری روده/مثانه (سندرم دم اسبی) یا نقایص عصبی پیشرونده ضروری است. همچنین ممکن است منطقی باشد که اگر درد ساق پا شدید است، جراحی کمر را به صورت حاد در نظر بگیرید.

میکرودیسککتومی معمولاً برای بیمارانی توصیه می شود که:

  • تجربه پا درد برای حداقل شش هفته
  • با درمان محافظه کارانه (مانند استروئیدهای خوراکی، NSAID ها و فیزیوتراپی) تسکین درد کافی یافت نشد.

با این حال، پس از سه تا شش ماه، نتایج جراحی ستون فقرات کاملاً مطلوب نیست، بنابراین به طور کلی توصیه نمی شود که جراحی میکرودیسککتومی را برای مدت طولانی (بیش از سه تا شش ماه) به تعویق بیندازید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران