تعداد بازدید : 150
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کاربران آنلاین : 0
dralijafari
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ ۱۱:۵۴:۱۱
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۳۰ ۰۹:۴۰:۳۷

درمان بیماری دیسک گردن

(ویرایش)

بیماری دیسک گردن ممکن است شایع ترین علت گردن درد باشد . این به دلیل یک ناهنجاری در یک یا چند دیسک، بالشتک هایی که بین استخوان های گردن (مهره ها) قرار دارند، ایجاد می شود. هنگامی که دیسک آسیب می بیند، معمولاً به دلیل ساییدگی یا پارگی (دژنراسیون) یا فتق دیسک، می تواند منجر به درد گردن در اثر التهاب یا اسپاسم عضلانی شود . در موارد شدید، درد و بی حسی می تواند در بازوها به دلیل تحریک عصبی یا آسیب ناشی از فشار دادن عصب ایجاد شود.

در حالی که مسکن‌های درد، فیزیوتراپی، کشش گردن و به عنوان آخرین راه‌حل، جراحی، می‌توانند به کاهش درد گردن ناشی از بیماری دیسک گردن کمک کنند، درمان‌های خانگی نیز وجود دارد که می‌توانید برای کمک به تسکین درد و تسریع روند بهبودی استفاده کنید.
نکته 1 درد گردن: راحت باشید

اگر مانند اکثر مردم هستید، احتمالاً زندگی پرمشغله و پرمشغله‌ای دارید. اما اگر با بیماری دیسک دهانه رحم زندگی می کنید و گردن درد دارید، مهم است که به طور موقت فعالیت های شدید را کاهش دهید. در حالی که در حال استراحت هستید، یک موقعیت راحت پیدا کنید - موقعیتی که کمترین درد گردن را برای شما ایجاد کند. می توانید یک حوله یا یک بالش را زیر گردن خود قرار دهید تا به شما کمک کند تا گردن خود را در وضعیت خنثی نگه دارید.

اما استراحت به معنای خزیدن در رختخواب و بی حرکت ماندن نیست. بی حرکت ماندن برای بیش از یک یا دو روز در واقع می تواند مضر باشد زیرا می تواند ماهیچه هایی که از گردن شما حمایت می کنند را از بین ببرد و در واقع درد گردن را در طولانی مدت افزایش دهد. در حالی که گردن شما در حال بهبود است، سطح فعالیت خود را با آنچه که به راحتی می توانید کنترل کنید تنظیم کنید. با پیشرفت، به تدریج سطح فعالیت خود را به حالت عادی برگردانید.

نکته 2 گردن درد: استفاده از سرما/گرما

مردم اغلب با معمای گرم/سرد مواجه می شوند: کدام یک را باید استفاده کنید؟ به طور کلی، توصیه می شود از یخ برای 24 تا 48 ساعت اول پس از آسیب برای کاهش تورم استفاده کنید و سپس از گرما برای شل شدن عضلات و بهبود سفتی استفاده کنید. اما با بیماری دیسک گردن، نه گرما و نه سرما به اندازه کافی عمیق نفوذ نمی کنند تا در واقع التهاب را تسکین دهند ، بنابراین از هر کدام که احساس بهتری دارد استفاده کنید. صرف نظر از اینکه سرما یا گرما را انتخاب می کنید، آن را فقط حدود 20 دقیقه در هر بار روشن نگه دارید و سپس حداقل 40 دقیقه آن را خاموش کنید. یخ یا منبع گرما را در یک حوله بپیچید - هرگز آن را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید یا ممکن است دچار سوختگی شدید شوید.

 

https://dralijafari.com/
۱۴۰۲/۱۱/۱۸ ۱۲:۳۱:۴۸
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۲۱ ۱۵:۴۵:۴۵
(ویرایش)

تو قسمت سلامت و بدن سایت نجوافکت هم که لینکش اینه https://najvafact.com/world-science/health-body/ چیزایی خوبی برای این مورد پیدا کردم

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران