تعداد بازدید : 148
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کاربران آنلاین : 0
dralijafari
۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ۱۴:۰۹:۰۸
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۳۰ ۰۹:۴۰:۳۷

چگونه با فتق یا برآمدگی دیسک ورزش کنیم؟

(ویرایش)

شما هنوز در حال غلبه بر آسیب کمر خود از چند هفته پیش هستید، اما حتی در زمان نقاهت از فتق دیسک خود نگران این هستید که به باشگاه برگردید. شما نمی خواهید پیشرفت تمرینی خود را از دست بدهید، اما نمی خواهید خطر آسیب مجدد به خود را نیز به خطر بیندازید. با فتق دیسک از چه ورزش هایی باید اجتناب کرد؟ کدام یک ممکن است در بهبودی شما مفید باشد؟ برای یافتن مطالعه را ادامه دهید!

تمرینات بدی که می تواند مشکلات دیسک را تشدید کند

اگر با فتق یا برآمدگی دیسک دست و پنجه نرم می کنید، آخرین کاری که باید انجام دهید دویدن، بالا رفتن مکرر از پله یا راه رفتن سخت است. این تمرینات ایروبیک با تاثیر بالا مستلزم تثبیت کمر شما با هر قدم تکان دهنده است که شاید وضعیت شما را بدتر کند.

اگرچه دراز و نشست برای تقویت عضلات مرکزی بدن شما است، اما فشار وارد شده به کمر می تواند با هر مزیتی که از این تمرین به دست می آورید خنثی کند. لیفت ساق پای مستقیم همان عضلات پشت را درگیر می کند و همچنین می تواند فشار زیادی را به مهره ها و دیسک های شما وارد کند.

حتی ورزش هایی که ممکن است نامرتبط به نظر برسند می توانند تأثیر منفی بر روی کمر شما داشته باشند. به عنوان مثال، وزنه برداری از بالای سر، کمر شما را مجبور می کند تا بدن شما را تثبیت کند، که به طور بالقوه مشکل دیسک موجود را تشدید می کند یا منجر به یک مشکل جدید می شود.

تمرینات خوب برای جلوگیری از مشکلات دیسک

به عنوان یک قاعده کلی، بیشتر تمرینات کم ضربه روی کمر شما آسان خواهد بود. تمرینی که بیشترین فشار را از ستون فقرات شما می گیرد شنا است. چه در حال انجام دور زدن یا ایروبیک در آب باشید، بودن در آب به شما این امکان را می دهد که بدون آسیب رساندن به دیسک یا عضلات پشت خود فعال باشید. یکی دیگر از ورزش های کم تاثیر دوچرخه سواری است که شما را قادر می سازد تا تمرینات هوازی داشته باشید.

به جای دراز و نشست باید سعی کنید دراز و نشست معکوس را انجام دهید که بدون اینکه به ستون فقرات شما فشار بیاورد، همان عضلات شکم و پشت را فعال می کند. این تمرین را با دراز کشیدن به پشت در حالی که زانوهای خود را خم کرده و پاها را روی زمین قرار می دهید انجام می دهید. زانوهای خود را به سمت سینه خود بیاورید، باسن خود را از روی زمین بلند کنید. بعد از اینکه باسن شما از زمین خارج شد، به آرامی به موقعیت شروع باز می گردید.

https://dralijafari.com/
۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ۱۲:۴۳:۲۵
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۱/۲۱ ۱۵:۴۵:۴۵
(ویرایش)

فک کنم گیاه کینوا هم خوب باشه ها اینجا رو بخونین!!

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران