تعداد بازدید : 122
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۳/۱/۱۴
کاربران آنلاین : 0
سیاری
۱۴۰۲/۱۲/۲۷ ۱۲:۲۴:۲۵
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۲ ۱۴:۵۲:۵۴

همه چیز درباره پارچه دانتل و کاربرد و مزایای استفاده آن

(ویرایش)

همه چیز درباره پارچه دانتل و کاربرد و مزایای استفاده آن

پارچه دانتل یکی از محبوب‌ترین و زیباترین پارچه‌های بازار است که برای دوخت انواع لباس می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این پارچه زیبا با استفاده از الیاف ابریشم توسط ماشین آلات بافندگی تولید می‌شود و بسیار شیک و ظریف است. ظرافت و زیبایی پارچه دانتل موجب شده تا برای دوخت انواع لباس‌های مجلسی مانند لباس عروس، لباس نامزدی، لباس حنابندان و… کاربرد داشته باشد و جزو پرفروش‌ترین پارچه‌های مجلسی بازار محسوب شود. البته بسیاری از افراد پارچه دانتل و گیپور را از یکدیگر تشخیص نمی‌دهند و به اشتباه تصور می‌کنند این دو پارچه یکی هستند. در ادامه این مقاله از پادمیرا شما را با پارچه دانتل و کاربردهای آن به همراه تفاوت آن با پارچه گیپور آشنا می‌کنیم.

پارچه دانتل چیست؟

پارچه دانتل یکی از بهترین و شیک‌ترین پارچه‌های بازار است که بافت بسیار ظریفی دارد. برای تولید این پارچه ظریف از نخ ابریشم و کتان استفاده می‌شود که به دو صورت دستباف یا ماشینی به تولید می‌رسد. برای بافت پارچه دانتل برای نمونه‌های اصیل و اشرفی علاوه بر نخ ابریشم، از نخ طلا و نقره نیز استفاده می‌شود که فوق العاده لوکس و زیبا هستند. البته که پارچه دانتل امروزه بیشتر با استفاده از نخ پنبه تولید می‌شود و علاوه بر کیفیت عالی و ظاهر شیک، از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه است.
برای تولید پارچه دانتل انواع نخ ابریشم، کتان، طلا، نخ پنبه و… روی زمینه توری طراحی و دوخته می‌شوند. پارچه دانتل از نظر طراحی و دوخت دارای ۳ مدل دانتل برجسته، دانتل کار شده و دانتل ساده است که با توجه به مدل لباس خود می‌توانید بهترین مدل دانتل را انتخاب کنید. اگر جزو افراده ساده پسند هستید، برای لباس خود می‌توانید پارچه دانتل ساده که کار نشده است را انتخاب کنید اما اگر به زرق و برق لباس علاقه دارید، بهترین انتخاب برای شما دانتل برجسته است که پیچیدگی‌های زیبا و ظریف آن لباس شما را منحصر به فرد می‌کند.

همه چیز درباره پارچه دانتل و کاربرد و مزایای استفاده آن1

بررسی انواع پارچه دانتل

پارچه دانتل دارای انواع مختلفی از نظر طراحی و دوخت است که هر یک کاربرد و ویژگی‌های مختص به خود را دارند. در این بخش با انواع پارچه دانتل آشنا می‌شویم.

1- پارچه دانتل گل برجسته

این مدل از دانتل جزو محبوب ترین‌های بازار برای دوخت لباس است که گل‌ها به صورت برجسته روی پارچه طراحی شده است و تنوع طرح و رنگ زیادی دارد. دانتل مخملی و دانتل قیطان دوزی از مدل‌های دانتل گل برجسته هستند که برای انواع لباس‌های مجلسی مورد پسند خانم‌ها واقع می‌شوند.

2- پارچه دانتل ساده

این پارچه زیبا حالت ساده به شکل توری با طراحی گل دارد که دارای قابلیت کشسانی است و برای انواع لباس و اکسسوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3- پارچه دانتل کار شده

زیباترین و جذاب‌ترین پارچه دانتل، دانتل کار شده است که با استفاده از مروارید، سنگ، ملیله و… تزیین و طراحی می‌شود و جلوه‌ای فوق العاده خاص و منحصر به فرد را برای پارچه ایجاد می‌کند. این پارچه نسبت به دو مدل دیگر ظاهری زیباتر و جذاب‌تر دارد. البته از نظر قیمت نیز گران‌تر است.

مزایای استفاده از پارچه دانتل چیست

پارچه دانتل جزو پارچه‌های خاص و فوق العاده زیبای بازار است که با مزیت‌ها و ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد، توانسته است مورد پسند طراحان لباس قرار گیرد. مهم‌ترین مزیت‌های این پارچه زیبا عبارتند از:

• بافت راحت و خنک

یکی از مزیت‌های مهم این پارچه بافت سبک و راحت آن است و به واسطه توری بودن اجازه می‌دهد پوست با هوا ارتباط داشته باشد. ارتباط پوست با هوا از گرم شدن بدن و عرق کردن جلوگیری می‌کند.

• طراحی و جلوه زیبا

دیگر مزیت مهم این پارچه زیبایی و شیک بودن آن است که استایل شما را زیباتر و زنانه‌تر می‌کند تا در مهمانی‌ها مانند الماس بدرخشید.

• تنوع رنگ و طرح

تنوع رنگ‌بندی زیاد به همراه طرح‌های متنوع، دیگر مزیت مهم پارچه دانتل است که تمامی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد و با رنگ‌بندی جذاب خود مناسب هر رنگ پوستی است.

• دوام و کیفیت بالا

پارچه دانتل در کنار زیبایی که دارد، اگر به روش درست مورد استفاده قرار گیرد و از آن مراقبت کنید، طول عمر ماندگاری خواهد داشت و در طول زمان زیبایی خود را حفظ می‌کند.

• بدن نما

طراحی و دوخت پارچه دانتل به صورت بدن نما است که می‌تواند برای لباس‌های مجلسی گزینه‌ای عالی باشد.

• مناسب برای تمامی سنین

یکی دیگر از مزیت‌های پارچه دانتل این است که برای تمامی سنین از کودک تا بزرگسال مناسب است و مختص به سن خاصی نیست. تنها نکته‌ای که در زمان خرید پارچه دانتل باید مد نظر داشته باشید، رنگ پارچه است که مناسب اندام شما باشد. به عنوان مثال اگر اندام درشتی دارید، بهتر است از رنگ‌های تیره و اگر اندام ظریفی دارید، رنگ‌های روشن را خریداری کنید تا جلوه‌ای زیبا در تن شما داشته باشد.

همه چیز درباره پارچه دانتل و کاربرد و مزایای استفاده آن2

کاربردهای پارچه دانتل

پارچه دانتل به واسطه طراحی زیبا و شیک خود کاربردهای زیادی برای تولید انواع لباس از جمله لباس مجلسی را دارد. شما با استفاده از پارچه دانتل مجلسی می‌توانید انواع لباس جذاب و منحصر به فرد بدوزید. در ادامه این بخش به صورت کامل با کاربرد پارچه دانتل مجلسی برای دوخت انواع لباس و اکسسوری آشنا می‌شویم.

1- دوخت لباس عروس

کاربرد اصلی پارچه دانتل برای دوخت لباس عروس در مدل‌های متنوع است. زمینه پارچه دانتل به واسطه اینکه توری است، برای دوخت لباس عروس بهترین انتخاب خواهد بود. شما می‌توانید از لایه آستری مناسب مانند ساتن استفاده کنید تا پارچه دانتل زیبایی و جلوه خود را به خوبی نشان دهد.
پارچه دانتل را برای دوخت کامل لباس عروس مانند دامن، بالاتنه، آستین‌ها و… به کار ببرید تا لباسی شیک و بدون نقص داشته باشید. همچنین پارچه دانتل را تنها برای قسمتی از لباس عروس نیز می‌توانید استفاده کنید و با پارچه‌ای دیگر تلفیق نمایید. به عنوان مثال برای جذابیت لباس خود می‌توانید قسمت بالاتنه لباس عروس را با پارچه دانتل و دامن و آستین‌ها را با پارچه مجلسی دیگری مانند ساتن یا حریر ترکیب کنید و بدوزید تا از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه باشد. دانتل گل برجسته برای دامن لباس عروس انتخابی فوق العاده زیبا است، به خصوص اگر دامن لباس‌ها شما مدل کشیده‌ای داشته باشد. شما برای جذابیت لباس عروسیتان می‌توانید دانتل کار شده با مروارید را برای قسمت بالاتنه و گردن انتخاب کنید تا در شب عروسی خود بدرخشید.

2- دوخت اکسسوری‌های عروس

یکی دیگر از کاربردهای پارچه دانتل برای دوخت انواع اکسسوری‌های عروس مانند شنل، کت، دستکش، جوراب و… است. اکسسوری در زیبایی استایل عروس نقش مهمی دارد، پس چه بهتر که این اکسسوری‌ها با لباس عروس ست باشند. کت یا شنل را می‌توانید با لباس عروس خود ست کنید و از زیبایی بی‌حد و مرز خود لذت ببرید. همچنین می‌توانید از پارچه دانتل ساده برای دوخت جوراب و دستکش عروس استفاده کنید که جلوه‌ای بسیار زیبا در فیلم و عکس‌ها دارد.

3- دوخت بلوز مجلسی

پارچه دانتل علاوه بر اینکه برای دوخت لباس عروس کاربرد دارد، همچنین می‌توانید برای دوخت انواع بلوز مجلسی نیز از آن استفاده کنید. با استفاده از پارچه دانتل می‌توانید انواع بلوز آستین دار، بدون آستین و آستین سه ربع مجلسی شیک را بدوزید. اگر نمی‌خواهید لباس شما تنها با پارچه دانتل دوخته شود، می‌توانید از ایده‌های خلاقانه دیگری برای دوخت بلوز مجلسی استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید قسمت یقه و آستین‌های بلوز خود را با استفاده از دانتل گل برجسته یا کار شده طراحی کنید تا لباس شما از حالت سادگی خارج شود و جلوه‌ای زیبا داشته باشد.

4- دوخت دامن مجلسی

پارچه دانتل را برای دوخت انواع مدل‌های دامن می‌توان استفاده کرد. به عنوان مثال شما می‌توانید دانتل گل برجسته را برای دوخت انواع دامن کلوش و چین دار و دانتل ساده و کار شده را برای دامن راسته یا مدل ماهی به کار برید. همچنین می‌توانید از پارچه دانتل برای طراحی و تزیین قسمت‌هایی از دامن خود استفاده کنید و با شومیز یا پیراهن مناسب ست کنید.

5- دوخت پیراهن مجلسی

بهترین و شیک‌ترین پارچه برای دوخت پیراهن‌های مجلسی انواع پارچه دانتل است که با زیبایی و درخشش خود استایل فوق العاده جذابی در مجالس برای شما خلق می‌کنند. با استفاده از پارچه دانتل می‌توانید انواع پیراهن‌های بلند و کوتاه مجلسی را در مدل‌های پوشیده یا باز طراحی کنید.

تفاوت پارچه دانتل و گیپور

بسیاری از افراد تصور می‌کنند پارچه دانتل و گیپور یکی هستند و با یکدیگر تفاوتی ندارند، در صورتی که این دو پارچه کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. این تفاوت‌ها را در موارد زیر مورد بررسی قرار می‌دهیم:

◘ زمینه پارچه

یکی از تفاوت‌های اصلی این دو پارچه با یکدیگر زمینه پارچه است؛ به صورتی که پارچه دانتل دارای زمینه تور با بافت‌های ظریف است که قابل مشاهده هستند. اما پارچه گیپور دارای زمینه تور نیست بلکه گل‌های توری به صورت مجزا به یکدیگر وصل شده اند.

◘ کیفیت

تفاوت دیگر این دو پارچه در کیفیت است، پارچه دانتل با استفاده از الیاف درجه یک مانند ابریشم و کتان تولید می‌شود، اما پارچه گیپور با استفاده از الیاف پنبه تولید شده است که کیفیت پایین‌تری نسبت به دانتل دارد.

◘ قیمت

قیمت پارچه دانتل با توجه به ظرافت و کیفیت بسیار خوبی که دارد، نسبت به پارچه گیپور گران‌تر است.

چگونه از پارچه دانتل مراقبت کنیم؟

پارچه دانتل جزو زیباترین و ظریف‌ترین پارچه‌ها است که در استفاده از آن باید حساسیت و وسواس زیادی به خرج دهید تا آسیب نبیند و شکل زیبای خود را حفظ کند. یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای مراقبت از پارچه دانتل، نحوه شستشو و خشک کردن آن است که در طول عمر پارچه نقش اساسی دارد. اما نحوه شستشو پارچه دانتل و خشک کردن آن به چه صورت است؟ برای اطلاع از نحوه صحیح شستشو پارچه دانتل به مطالب بخش بعدی دقت کنید.

1- نحوه شستشو پارچه دانتل

برای شستشو پارچه دانتل ابتدا باید مقدار کمی از شوینده ملایم و مناسب را در تشت آب گرم بریزید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند، سپس لباس یا پارچه دانتل را درون تشت قرار دهید و ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا در تشت باقی بماند. پس از گذشت ۱۰ دقیقه لباس را از تشت خارج کنید و آب تشت را کامل خالی کرده و مجدد تشت را پر از آب گرم کنید و لباس را درون تشت قرار دهید تا شوینده از الیاف پارچه خارج شود و در نهایت آن را آبکشی کنید. اما نکات مهم در زمان شستشو پارچه دانتل عبارتند از:
• برای شستشو پارچه دانتل از شوینده‌های قوی استفاده نکنید؛ زیرا به الیاف پارچه آسیب می‌رسانند و ممکن است رنگ پارچه تغییر کند.
• در زمان شستن پارچه دانتل از چنگ زدن و فشردن پارچه خودداری کنید؛ زیرا بافت این پارچه بسیار ظریف است و احتمال پارگی آن وجود دارد.
• برای شستشو پارچه دانتل از آب سرد یا آب خیلی داغ استفاده نکنید، بهترین درجه دما آب برای شستشو معتدل و گرم است.

2- نحوه خشک کردن پارچه دانتل

پارچه دانتل بافت بسیار ظریفی دارد، به همین دلیل برای خشک کردن آن نباید از دستگاه‌های خشک کن استفاده کنید؛ زیرا موجب سوختن یا پارگی الیاف پارچه می‌شود. بهترین روش خشک کردن پارچه دانتل پس از آبکشی پهن کردن آن روی سطح صافی در هوای آزاد است. بهتر است لباس را در محیط سایه دار و سرد قرار دهید تا در زمان خشک شدن چروک نشود یا تغییر شکل ندهد. اگر وزن پارچه دانتل سبک است، می‌توانید برای خشک کردن آن را روی بند در سایه پهن کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت کامل با پارچه دانتل و کاربردهای آن آشنا شدیم و تفاوت آن را با پارچه گیپور بیان کردیم. همچنین روش‌های مراقبت از پارچه دانتل در زمان شستشو و خشک کردن را نیز مطرح کردیم و فهمیدیم که پارچه دانتل از بهترین و شیک‌ترین پارچه‌ها برای دوخت انواع لباس مجلسی زنانه است. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما عزیزان مفید باشد.

مقالات مرتبط:
» پارچه کبریتی چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟
» همه آنچه درباره ی پارچه برزنتی باید بدانیم
» همه چیز درباره پارچه مازراتی
» پارچه دورس چیست؟
» پارچه موهر چیست و مناسب چه لباس هایی است؟
» پارچه فوتر چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد؟

۱۴۰۳/۱/۸ ۱۲:۰۵:۰۹
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۵ ۱۲:۳۰:۳۰
(ویرایش)

آموزش حرفه‌ای در آلمان به عنوان "آوسبیلدونگ" (Ausbildung) شناخته می‌شود. این سیستم آموزش حرفه‌ای به دانشجویان این امکان را می‌دهد که مهارت‌ها و دانش حرفه‌ای لازم برای ورود به بازار کار را بدست آورند. در طول دوره آموزش حرفه‌ای، دانشجویان به شیوه‌های کاری و تئوری مربوط به حرفه خود آشنا می‌شوند.برنامه‌های ویزای آوسبیلدونگ آلمان معمولاً حدود 3 تا 3.5 سال طول می‌کشند و شامل دوره‌های تئوری در مراکز آموزش حرفه‌ای و دوره‌های عملی در محیط‌های کاری واقعی می‌شوند. پس از اتمام با موفقیت این دوره، دانشجویان می‌توانند گواهینامه حرفه‌ای دریافت کنند و به بازار کار وارد شوند.آوسبیلدونگ یک جزء مهم از سیستم آموزشی آلمان است و به دانشجوها فرصت می‌دهد تا مهارت‌های عملی و تخصصی خود را بهبود بخشند و به جامعه کاری آلمانی کمک کنند.

۱۴۰۳/۱/۱۴ ۱۰:۰۸:۵۲
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۵ ۱۲:۳۰:۳۰
(ویرایش)

مهاجرت به آلمان از طریق آوسبیلدونگ آموزش حرفه‌ای یا Ausbildung یک نظام آموزشی حرفه‌ای در آلمان است که به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد تا در حرفه‌های مختلف تخصص پیدا کنند. این سیستم آموزش حرفه‌ای در آلمان به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا به صورت تآمین‌نشده در محیط‌های کاری واقعی تجربه کسب مهارت‌ها و دانش حرفه‌ای را پیدا کنند.دوره‌های Ausbildung معمولاً حدوداً سه تا سه و نیم سال طول می‌کشند و افرادی که این دوره‌ها را پیش می‌برند به عنوان "آزمایشی حرفه‌ای" (Auszubildende) شناخته می‌شوند. این دوره‌ها شامل ترکیبی از آموزش نظری و آموزش عملی در محیط کاری می‌باشند.پس از اتمام دوره Ausbildung، فرد می‌تواند به عنوان یک حرفه‌ای ماهر وارد بازار کار شود یا تصمیم به ادامه تحصیل در حوزه مرتبط با حرفه خود بگیرد. این سیستم آموزش حرفه‌ای یکی از عوامل کلیدی موفقیت صنعت آلمان محسوب می‌شود.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران