تعداد بازدید : 22
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۱۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۳/۲/۱۳
کاربران آنلاین : 0
sara_ke
۱۴۰۳/۲/۱۳ ۱۹:۰۵:۰۴
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۱۷ ۲۰:۴۶:۰۲

ایمپلنت یک روزه دندان چیست؟

(ویرایش)

ایمپلنت فوری دندان یا “ایمپلنت یک روزه” به عنوان یک روش مبتنی بر فناوری پزشکی پیشرفته، جایگزینی موثر و دائمی برای دندان های از دست رفته فراهم می‌کند. ایمپلنت فوری دندان به دلیل سرعت بالا در اجرا و ارائه نتایج فوری، به شدت توجه افراد را به خود جلب کرده است. در پروسه ایمپلنت فوری (Immediate loading implants) از ابزار‌های دندانپزشکی دیجیتال به منظور دریافت اطلاعات دقیق و افزایش بهره وری استفاده می‌شود.

در این فرآیند نوین، جایگزینی دندان از دست رفته یا تخریب شده بواسطه ایمپلنت (به عنوان پایه ثابت برای دندان جدید) در طی یک جلسه صورت می گیرد و زمان نهایی درمان را به حداقل می‌رساند.

برای ایمپلنت یک روزه دندان می‌بایست شرایطی چون بافت لثه و استخوان مناسب، نبود بیماری‌های زمینه ای، سیگاری نبودن، نداشتن دندان قروجه، مناسب بودن ماهیچه‌های فک و… برای افراد مهیا باشد.
ایمپلنت دندان در واقع یک اقدام درمانی است و بهترین و البته ایمن‌ترین راه برای جایگزین دندان از دست رفته است. در طی این کار ابتدا شکاف کوچکی در استخوان ایجاد می‌شود و سپس یک ساختار فلزی از جنس تیتانیوم بعنوان پایه درون آن قرار می‌گیرد.

این ساختار همانند ریشه دندان عمل کرده و موجب نگهداری و استحکام آن در جای خود می‌شود. از طرفی دیگر دندانپزشکان یک ساختار دندانی را بعنوان تاج دندان یا پروتز دندان در این ریشه قرار می‌دهند که عموماً از جنس چینی یا کامپوزیت یا پرسلن سرامیکی یا متریال‌های دیگر است و نقشی مشابه دندان‌ها را ایفا می‌کند.

ایمپلنت یک روزه دندان در واقع شیوه‌ای است که در آن تمام مراحل کاشت ایمپلنت دندان در یک جلسه صورت می‌گیرد. به عبارت ساده‌تر در یک جلسه تمام مراحل مربوط به شکافتن لثه و استخوان، قرار دادن اباتمنت یا پایه، نصب تاج دندانی و… صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است که در این حالت از ایمپلنت دیجیتالی استفاده می‌شود. چرا که سرعت و دقت را به شیوه‌ای معجزه آسا افزایش می‌دهد. البته انجام ایمپلنت در یک روز شرایط خاصی را می‌طلبد که تنها در صورت فراهم بودن آن‌ها می‌توان فرآیند ایمپلنت را در طی یک روز انجام داد.
برای دریافت مشاوره ایمپلنت و نوبت حضوری، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران