تعداد بازدید : 657
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۸/۱۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۲۴
کاربران آنلاین : 0
شهلین
۱۴۰۰/۸/۱۹ ۱۶:۴۳:۵۲
آخرین حضور: ۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۴:۵۴:۲۸

آیا لیزر موهای زائد مردان، بدون درد می باشد؟

(ویرایش)

بسیاری از مراجعه‌کنندگان به  مراکز لیزر از اینکه روال کار لیزر موهای زائد مردان چه اندازه بدون درد است، واقعاً غافلگیر می‌شوند. مردان زیادی وجود دارند که داستان‌های ترسناکی درباره اپیلاسیون و سایر روش‌های دردناک برای از بین بردن موهای زائد شنیده‌اند و به همین خاطر به طور کلی از لیزر فراری هستند چون فکر می‌کنند لیزر باعث ایجاد سوزش و درد وحشتناک می‌شود. این ترس کاملاً قابل درک است، خصوصاً برای مردان که حجم انبوهی از مو روی بدن خود دارند.

با این حال، باید توجه کرد که لیزر موهای زائد مردان به وسیله لیزر، واقعاً بدون درد است. در این روش غیرتهاجمی، خبری از ایجاد بریدگی و شکاف، سرنگ‌های ترس‌آور، موچین یا موم داغ نیست.

لیزر موهای زائد به وسیله لیزر، سریع است
روند این کار بسیار سریع است و در واقع طی از بین بردن موهای زائد با لیزر، هیچ زمانی هدر نمی‌رود. بسته به اندازه موضعی که قرار است تحت درمان قرار بگیرد، هر جلسه لیزر درمانی ممکن است بین 10 دقیقه تا یک ساعت به طول بیانجامد. البته باید توجه داشت که برای کسب نتیجه نهایی مطلوب، این درمان باید چندین جلسه ادامه پیدا کند. اما زمان قابل قبول هر جلسه باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید جلسات لیزر درمانی را در برنامه زمانی خود جای دهید.

پزشک یا اپراتور متخصص، با دقت تمام دستگاه را بالای سطح پوست حرکت می‌دهد تا مطمئن شود که هیچ نقطه‌ای جا نمی‌افتد و همه فولیکول‌های مو لیزر دریافت کرده‌اند. پس از درمان، شما می‌توانید کارهای روزانه‌تان را به طور عادی ادامه دهید و احتیاج به استراحت نخواهید داشت، اما مراقب باشید که موضع تحت درمان را در برابر نور خورشید قرار ندهید و تا چند روز تمرینات شدید بدنی نداشته باشید.

بر خلاف اصلاح با تیغ یا اپیلاسیون، بهره بردن از لیزر برای از بین بردن موهای زائد تاثیر بسیار ماندگارتری دارد و در نهایت موها خیلی کندتر و ضعیف‌تر رشد خواهند کرد. دلیل این امر، عملکرد خاص لیزر روی پوست و مو است. انرژی ناشی از پرتوهای لیزر، فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهد و به شکل قابل ملاحظه‌ای باعث کاهش سرعت رشد آنها می‌شود چون در این حالت فولیکول‌ها قدرت موثر تولید سلول‌های جدید را از دست می‌دهند.

طی چندین هفته بعد از جلسه درمانی، ممکن است متوجه ریزیش موها بشوید. با این حال، برای بهترین نتیجه به بیش از یک جلسه لیزر درمانی نیاز خواهید داشت.

با اینکه تاثیر لیزر برای از بین بردن موهای زائد دوام زیادی دارد اما پیگیری و تداوم این روش درمانی در بازه‌های زمانی مناسب می‌تواند  کمک کند تا رشد موهای زائد مردان را تحت کنترل نگه دارند.

تقریباً برای هر موضعی می‌توان از لیزر استفاده کرد
مردانی که برای از بردن موهای زائد اقدام می‌کنند، لیزر درمانی را برمی‌گزینند چون لیزر به راحتی می‌تواند تقریباً همه بخش‌های بدن را پوشش دهد. بعضی از مردان برای از بین بردن موهای زیاد روی سینه و کمر مراجعه می‌کنند، در حالی که سایرین ممکن است از حجم زیاد و غیرقابل کنترل موهای زیر بغل شکایت داشته باشند.

با این حال، به دلیل ابزار و تجهیزات ویژه لیزر درمانی، تقریباً همه بخش‌های بدن را می‌توان به طور موثر با لیزر پوشش داد و انتخاب آن به نیازها و ترجیحات زیبایی هر فرد بستگی دارد.

خطرات بالقوه لیزر موهای زائد مردان
وقتی مردان لیزر را برای از بین بردن موهای زائد انتخاب می‌کنند، باید در انتخاب متخصص آموزش‌دیده توجه کنند و مطمئن شوند که این فرد تجربه کافی برای لیزر درمانی مردان را در اختیار دارد چون تفاوت‌های عمده‌ای بین پوست و موی مردان با زنان وجود دارد و پزشک یا اپراتور دستگاه لیزر باید به طول کامل بر این تفاوت‌ها اشراف داشته باشد.

با اینکه تکنولوژی لیزر مورد استفاده در تجهیزات لیزر درمانی دارای استانداردهای پزشکی است و راهکارهای احتیاطی بسیار زیادی در عملکرد آنها در نظر گرفته شده تا آسیبی به پوست وارد نشود، اما یک اپراتور بی‌تجربه یا آموزش‌ندیده ممکن است به صورت تصادفی در یک جلسه تعداد زیادی شات لیزر را روی یک قسمت پوست اعمال کند و باعث آسیب‌دیدگی آن شود.

این موضوع وقتی تشدید می‌شود که اپراتور به تصور ضخامت و قوت بیشتر موی مردان، بدون رعایت دستورالعمل‌های دقیق، لیزر را با درجه بیشتری برای مردان به کار گیرد. باید توجه داشت که تعداد بیش از اندازه شات‌های لیزر می‌تواند باعث مشکلات رنگدانه‌ای، تورم و آسیب‌دیدگی پوست شود.

همچنین استفاده نادرست یا ناکافی از ژل خنک‌کننده حین لیزر درمانی هم می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. بنابراین، مردان باید در انتخاب مرکز لیزر درمانی و فرد متخصص بسیار دقت کنند.

چه کسی می‌تواند کاندید از بین بردن موهای زائد توسط لیزر باشد؟

مردان معمولاً برای رهایی از موهای زائد بدن به کلینیک‌های لیزر درمانی مراجعه می‌کنند. اما مفهوم «موی زائد” برای هر فرد متفاوت است و متخصصان باید بر اساس نیازها و ترجیحات فردی، رویکردی اختصاصی برای هر کسی که به کلینیک لیزرموی زائد مراجعه می‌کنند، داشته باشند. اهداف زیبایی شما متعلق به خودتان هستند و ما به همه مراجعه‌کنندگان کمک می‌کنیم تا احساس بهتری نسبت به خود به دست آورند.

در بین روش های از بین بردن موهای زائد استفاده از تیغ , مومک , وکس و سایر روش های قدیمی دیگر جایگاهی بین افراد ندارند و رفته رفته روش های نوین و کار آمد که مزایای زیادی دارند بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند . یکی از این روش های پر مخاطب لیزر موهای زائد است که مزایا و برتری آن نسبت به سایر روش ها بر کسی پوشیده نیست .

در این بخش میخواهیم لیزر موی زائد آقایان را بررسی کنیم و از مزایا و معایب ان بیشتر بدانیم تا بتوانیم با آگاهی کامل نسبت به آن تصمیم بگیریم .

لیزر موی زائد آقایان چیست ؟
 

لیزر موهای زائد برای آقایان یکی از روش های پر طرفدار برای از بین بردن موهای زائد است و با کارایی بالایی که دارد توانسته رضایت بالایی از مراجعه کنندگان را دریافت کند .

در این روش درمانی نور توسط دستگاه لیزر به منطقه مورد نظر تابیده میشود و  با تاثیر بر فولیکول های مو آن ها را از بین میبرد . داخل این فولیکول ها رنگدانه های مو که ملانین نام دارند قرار دارد و دلیل تیره بودن مو همین رنگدانه های ملانین اند.  ملانین را سلول های ملانوسیت میسازند .

در لیزر موهای زائد دستگاه نور مورد نظر را به سطح پوست میتاباند ملانین ها نور تابیده شده را جذب میکنند و انرژی آنرا به صورت گرما از خود خارج میکنند و این گرما است که میتواند به فولیکول ها آسیب برساند و در نتیجه موجب از بین رفتن آنها شود . در لیزر موی زائد هیچ اسیبی به پوست وارد نمیشود.

پس میشود نتیجه گرفت هر چه مو تیره تر باشد اثر لیزر بر آن بیشتر است و به طور کلی لیزر توانای از بین بردن موهای روشن را ندارد . برای درک این موضوع اشیای اطراف را در نظر بگیرید اجسامی که رنگ تیره و نزدیک به سیاه دارند در مقابل نور خورشید طیف گسترده ای از آن را جذب میکنند اما اجسامی رنگ روشن رو به سفید دارند این طیف های نور را باز تاب میدهند و شاید مقدار کمی از آن را جذب کنند.

همانطور که گفته شد این  روند طبیعتا گرمایی روی سطح پوست ایجاد میکند که اگر دستگاه مورد نظر دارای خنک کننده باشد برای فرد قابل تحمل است و نیاز به بی حسی های موضعی هم نیست .

برای از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر دستگاه های زیادی وجود دارد که به 3 نوع آن میپردازیم :

ان دی یاگ
از این دستگاه معمولا برای کسانی که پوست تیره تری دارند استفاده میشود و برای انها بسیار تاثیر گذار است . این دستگاه نور با طول موج 1064 نانو متر که طول موجی نزدیک به مادون قرمز است را به پوست می تاباند و فولیکول مو های زائد را دچار اسیب میکند . هرچه طول موج نور تابیده شده بیشتر باشد به لایه های عمیق تر پوست میتواند نفوذ میکند پس قاعدتا درد این لیزر از سایر لیزر ها بیشتر است و خطر قرمزی و سوختگی و تغییر رنگ پوست در ان بیشتر است

 

 دایود
با طول موج 810 نانو متر عمل میکند و همانطور که میدانید هر چه طول موج کوتاه تر باشد به عمق کمتری از پوست نفوذ میکند و احساس درد و بروز عوارض در آن کمتر میشود . این دستگاه هم برای پوست هایی که رنگ متوسط دارند کار آمد است .

 

اکساندرایت
انرژی و قدرت بالا تری نسبت به بقیه دارد و طول موج 755 نانو متر را دارا میباشد . همانطور که مشاهده میکنید نسبت به سایر لیزر ها طول موج کوتاه تری دارد و در نتیجه به عمق کمتری از پوست نفوذ میکند و با ضریب جذب ملانین بالایی که دارد بهترین تاثیر را میگذارد .

در ساخت لیزر الکساندرایت از کانی کمیاب و گران قیمتی استفاده شده است که از الماس هم با ارزش تر است . یکی از دلایل گران بودن این لیزر نسبت به سایرین همین امر است .

در بین دستگاه های متنوع برای لیزر مو های زائد دستگاه الکساندرایت جدید ترین و پیشرفته ترین نوع آن است .

این برند خود دارای انواع و اقسام مختلف است که برخی از آنها عبارت اند از :

دستگاه لیزر اریون : این نوع از لیزر الکساندرایت یکی از سریع ترین لیزر ها در دنیا است .
 دستگاه لیزر الما : ویژگی منحصر به فرد این دستگاه سازگاری بالای ان با انواع پوست ها ست .
 دستگاه کوترا : این دستگاه هم یکی از انواع لیزر الکساندرایت است و قابلیت های فراوانی دارد .
اینکه از کدام دستگاه برای از بین بردن موهای زائد بدنتان استفاده شود بستگی به تشخیص پزشک متخصص دارد که با معاینه نوع پوست و موی فرد آن را تعیین میکند .

 

هر یک از موهای بدن دارای یک چرخه رشد و استراحت هستند که با توجه به این چرخه موهای بدن انسان گاهی در فاز رشد هستند و گاهی به حالت استراحت قرار دارند و اگر هنگام لیزر این مو در حالت استراحت خود باشد اشعه ی لیزر بر ان تاثیری نخواهد داشت و فقط فولیکول موهایی که در فاز رشد خود هستند از بین میرود . پس طبیعی است که برای رفع کامل موهای زائد ان منطقه به چندین جلسه درمانی در فواصل مختلف نیاز است .

مناطقی از بدن اقایان که برای رفع موهای زائد آن از لیزر استفاده میکنند :

خط ریش , گونه , جلوی گردن , پشت گردن , زیر بغل , ناحیه تناسلی , دست , پا , سینه , شکم ,سرشانه و گوش .

مراحل انجام لیزر موی زائد آقایان

مراحل لیزر موهای زائد در چند ماه صورت میگیرد و تا پایان دوره درمان حتما تمام جلسات را تحت نظر پزشک خود انجام دهید تا بتوانید نتیجه دلخواه تان را بگیرید و از شر موهای زائد برای همیشه خلاص شوید.

نکاتی که قبل از انجام لیزر باید به آنها توجه کنیم :

 یک ماه قبل لیزر از برنزه کردن و آفتاب گرفتن اجتناب کنید تا پوستتان تیره نشود و برای لیزر مشکلی نداشته باشید .
 موهای زائد ناحیه مورد نظر را شب قبل به طور کامل با استفاده از تیغ اصلاح کنید .
از هیچ گونه از محصولات وکس و یا اپیلاسیون استفاده نکنید تا ریشه مو وجود داشته باشد و ملانین ها بتوانند نور لیزر را جذب و در نتیجه روند از بین بردن فولیکول به درستی صورت گیرد .
 سطح پوست بخش مورد نظر را تمیز و پاکیزه کنید و با هیچ کرم مرطوب کننده یا هر محصول آرایشی و بهداشتی دیگر نپوشانید . این محصولات میتوانند بعد از اینکه در معرض لیزر قرار گرفتند با گرم شدن خود سوختگی پوست یا هر عارضه دیگری را به بار آورند .
 اگر سابقه تبخال دارید یک یا دوز قبل لیزر از دارو های ضد ویروس استفاده کنید .
از یک روز قبل از لیزر از نوشیدنی های حاوی الکل و کافئین پرهیز کنید .
 30 دقیقه قبل از لیزر میتوانید از پماد های بی حسی مثل لیدوکابین زایلوژل و زایلاپی استفاده کنید .
با رعایت این نکات قبل از لیزر اثر بخشی آن را بیشتر میکنید و از بروز هر ناراحتی احتمالی جلوگیری کنید.

دلایل نیاز آقایان به لیزر موی زائد آقایان

در گذشته بیشتر مراجه کنندگان مراکز زیبایی لیزر بانوان بودند و بسیار به ندرت شاهد اقایانی بودیم که به این مسئله اهمیت میدادند . اما امروزه با برابری حس زیبایی دوستی بین زنان و مردان و علاقه به داشتن ظاهری متناسب و ایده آل در هر دو جنس میتوانیم بگوییم که تعداد مراجه کنندگان زن و مرد به این مراکز تقریبا برابر است .

بسیاری از آقایان تمایل به داشتن بدنی کم مو و حتی بدون موهای زائد دارند و در بین روش های رفع موهای زائد موثر ترین را که لیزر است بر میگزینند.

مردانی که از ریش صورت خود به عنوان یک عامل زیبایی استفاده میکنند و با پیرایش و شکل دهی آن در چهره خود بهره میبرند باید روزانه به آن رسیدگی کنند و مناطقی که نمیخواهند رویش مو در آنها اتفاق بی افتد را با ریش تراش یا سایر وسایل موجود اصلاح میکنند و زمان قابل توجی را به آن اختصاص میدهند .

این افراد میتوانند برای مرتب کردن خط ریش و محاسن خود از روش دائمی لیزر موهای زائد بهره ببرند و به راحتی و برای همیشه خط ریش مرتب و دلخواه شان را داشته باشند .

پس همانطور که ملاحظه میکنید دلایل زیاذی وجود دارد تا آقایان هم از این روش رفع موهای زائد بهره ببرند و به ظاهر دلخواه خود نزدیک شوند.

مزایای لیزر موی زائد آقایان

لیزر موهای زاید بدن آقایان از مزایای بالایی برخوردار است که به برخی از آن ها میپردازیم.

 بدون درد است : درد ناشی از لیزر موهای زائد بسیار کم است و حتی در مواردی که دستگاه مورد نظر خنک کننده خوبی داشته باشد قابل حس کردن هم نیست . البته با توجه به استانه دردناکی که در افراد مختلف متفاوت است نمیشود برای همه میزان ثابتی اعلام کرد .

 اثر بخشی زیاد : لیزر موهای زائد فولیکول های مو را از بین میبرد و از این طریق بیشترین اثر را بر رفع ان ها دارد . بر خلاف روش های قدیمی مثل تیغ که فقط ساقه مو را قطع میکرد یا اپیلاسیو ها که مو را از ریشه در می اوردند و بعد و گذشت مدتی دوباره شروع به رویش میکردند لیزر موهای زائد به طور کلی دلیل رشد موهای زائد که وجود فولیکول های مو هستند را از بین میبرد پس تحت هیچ شرایطی رویش مجدد انها را نخواهیم دید .

 بی خطر است : ایمن بودن این روش را وزارت های مختلف در دنیا از جمله fda امریکا تایید کرده اند و در بی خطر بودن ان برای فرد هیچ شکی نیست .

 پوست هیچ آسیبی نمیبیند : برخلاف سایر روش های رفع مو های زائد که به پوست اسیب های زیادی میرساندند این روش درمانی هیچ اسیبی به پوست نمیرساند و فقط موهای زائد را مورد هدف خود قرار میدهد .

 برای تمامی نقاط سطح بدن قابل استفاده است : هر نقطه ای از بدن که موی زائد در ان رشد کند را میشود با این روش کاملا عاری از این موها کرد و زیبایی و تمیزی و اراسته بودن را تجربه کرد .

 بدون باز گشت است : در این روش رفع موهای زائد اگر دوره درمانی که پزشکتان تشخیص داده است را تکمیل کنید دیگر شاهد برگشت موهای زائد خود نخواهید بود و برای همیشه از شرشان رها میشوید .

هرچند که لیزر موهای زائد به طور صد در صد تمام موهای محل مورد نظر را از بین نمیبرد و گاها تعداد محدودی از موهای زائد به صورت ضعیف باقی میمانند از این رو این روش را راهی برای کاهش دائمی موهای زائد میدانند نه حذف دائمی آن .

خطرات احتمالی لیزر موی زائد آقایان

این روش درمان بر خلاف سایر روش های رفع مو های زائد هیچ خطر خاصی ندارد و در مواقع بسیار نادر اگر اپراتور ناشی باشد و آگاهی لازم در این زمینه را نداشته باشد میتواند موجب بروز زخم , تغییرات رنگ پوست یا جوش زدن شود .

همه ی افراد بالای 12 سال میتوانند از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده کند .

با اینحال انجام لیزر برای کسانی که شرایط زیر را دارا می باشند توسط پزشک متخصص منع میشود :

 افراد بار دار
 کسانی که سابقه بیماری خاص دارند
 وجود تاتو در محل مورد درمان توسط لیزر
 افراد برنزه و دارای پوست تیره
 وجود گوشت اضافه خال و کک و مک در محل
 مصرف دارو های خاص
 افراد دارای اختلالات هورمونی
نکته دیگر اینکه اگر ناحیه مورد نظرتان مو های کرکی دارد نباید از لیزر استفاده کنید چون در این شرایط اثر معکوس دارد و میتواند این کرک ها را ضخیم کند و با پر مو شدن ناحیه روبرو شویم .

لیزر موهای زائد از روش های رفع موهای زائد بدون عوارض است و فرد میتواند بلافاصله بعد از پایان جلسه درمان به روال عادی زندگی خود ادامه دهد و هیچ اختلالی در روز مره وی به جود نیاید .

با اینحال میشود با رعایت بعضی از نکات از عوارض احتمالی آن که قرمزی و التهاب زود گذر محل است جلوگیری کرد.

 ناحیه تحت درمان را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید .
 قبل از بیرون رفتن از منزل از ضد آفتاب هایی که spf بالای 30 دارند استفاده کنید و هر دو ساعت آن را تمدید کنید .
 از کرم های ترمیم کننده ای که پزشک برایتان تجویز میکند با توجه به دستور العمل استفاده کنید .
 

بسیاری به غلط  تصور میکنند لیزر موهای زائد میتواند منجر به عقیم شدن در آقایان شود که این گفته بسیار نادرست و مردود است . نوری که از دستگاه لیزر منتشر میشود فقط تا عمق کمتر از یک میلی متری در لایه های پوست نفوذ میکند و اصلا این توانایی را ندارد که به عمق بیشتری از بدن وارد شود. پس بدون داشتن هیچ گونه نگرانی در این باره موهای زائد خود را با استفاده از لیزر از بین ببرید .

اثر دائمی یا موقتی لیزرموی زائد آقایان

لیزر موهای زائد یکی از روش های رفع موهای زائد به صورت دائمی است .

این روش درمان همانطور که قبلا گفتیم عامل رشد مو های زائد را به طور کل از بین میبرد پس دلیلی برای رویش مجدد آنها باقی نمیگزارد . وقتی فولیکول های موهای زائد دست خوش آسیب های ناشی لیزر شوند دیگر توانایی رویش مجدد مو را ندارند و اگر هم تعداد کمی از این فولیکول ها آسیب لازم را نبینند و به طور کامل از بین نروند موهایی که از آنها به وجود می آیند بسیار نازک و ضعیف هستد .

در سایر روش ها که معمولا ساقه مو  قطع میشود بعد از گذشت چند روز به سرعت رویش مجدد شان را میبینیم و این بسیار آزار دهنده است.

و یا حتی روش هایی که مو را از ریشه بیرون میکشد مثل وکس و اپیلاسیون با توجه به درد زیادی که این روش ها دارند باز هم بعد مدتی شروع به رویش مجدد میکنند .

اما لیزر موهای زائد یک روش دائمی برای رفع این مو ها است و با مزایای زیادی که دارد همپنان از بهترین روش ها است .

طول مدت لیزر موی زائد آقایان

مدت زمانی که برای رفع موهای زائد از طریق لیزر در نظر گرفته میشود بسیار کوتاه است . هر جلسه درمان چیزی حدود 10 الی 15 دقیقه زمان میبرد . البته باز هم بستگی به وسعت مناطق تحت درمان دارد و اگر کل بدن باشد کمی بیشتر به طول می انجامد .

همانطور که ملاحظه میکنید شما میتوانید با مراجعه به مراکز معتبر که تحت نظر پزشک متخصص است  موهای زائد خود را در کمترین زمان ممکن برای همیشه رفع کنید .

موی زائد آقایان در مقایسه با بانوان دیر تر از بین میرود و به طبع به جلسات درمانی بیشتری برای رفع کامل آنها نیاز است .

جلساتی که پزشک برایتان در نظر میگیرد معمولا هر 2 ماه یکبار است .

هزینه لیزر مو زائد آقایان
هزینه ی لیزر موی زائد آقایان به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمیشود برای همه یک رقم ثابت در نظر گرفت .

نوع دستگاه و برند آن , مهارت اپراتور , وسعت منطقه مورد نظر , تعداد جلسات لازم برای رفع موهای زاید و سایر عوامل از این دست میتوانند تعیین کننده هزینه ی نهایی برای لیزر باشند .

با توجه به مزایای بالای این روش و دائمی بودن آن در کنار بی خطر بودن میشود گفت هزینه ای که برای آن در نظر گرفته میشود کاملا مقرون به صرفه است .

سایر روش های رفع موهای زائد باید مکررا انجام شوند و بنابراین هزینه ی زیادی را میطلبند با اینکه همیشگی نیستند و تاثیری در کاهش طولانی مدت مو های زائد نیز ندارند .

اما لیزر موهای زائد بعد از اتمام جلسات درمان نیازی به تکرار آن نیست و برای همیشه مو های زائد را از بین میبرد پس میشود با مقایسه با روش های دیگر آن را از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه دانست .

امیدوارم این مقاله برای بانوانی که به فکر این هستند که همسراشون رو برای لیزر موهای زائد قانع کننند مفید واقع شده باشه.

 

برو کار کن نگو چیست کار
۱۴۰۰/۸/۲۴ ۱۰:۲۸:۴۶
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۸/۲۵ ۱۳:۲۹:۲۳
(ویرایش)

میخواستم ببینم که اگر ایمپلنت دندان داشته باشیم میتونیم پشت لب رو لیزر کنیم ؟

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران