رفع ترک پوست با راهکارهای خانگی و موثر

ترک پوستی در بین خانم ها و آقایان به طور شایع اتفاق می افتد. اگر در سن بلوغ و یا خانمی باردار هستید و دیدن این ترک ها بر روی پوستتان ناراحتتان می کند، ما با روش های خانگی به بر طرف شدن ترک پوست بدنتان کمک می کنیم.

رفع ترک پوست با راهکارهای خانگی و موثر

ترک پوستی در بین خانم ها و آقایان به طور شایع اتفاق می افتد. اگر در سن بلوغ و یا خانمی باردار هستید و دیدن این ترک ها بر روی پوستتان ناراحتتان می کند، ما با روش های خانگی به بر طرف شدن ترک پوست بدنتان کمک می کنیم.

ترک پوست بر روی بدن اتفاقی زشت و ناخوشایند است که به طور کلی می تواند از زیبایی بدن بکاهد در این موارد فرد رغبتی به پوشیدن تاپ و یا لباس های نیم تنه که این ترک ها را مشخص می کند ندارد. به طور کلی این ترک ها بر روی پوست بازو، ران و شکم رخ می دهد. امروز راهکار های مختلفی برای درمان ترک پوست وجود دارد که می توان با استفاده از آن زیبایی پوست را دوباره به خود هدیه دهد. این ترک ها نتیجه کشیدگی پوست و ضعیف شدن کلاژ های پوست است که با کشیدگی های قرمز یا صورتی خود را نمایان می کند و در صورت پیشگیری نکردن در طولانی مدت به خط های نقره رنگ تبدیل می شود.

۵ نقطه رایج به وجود آمدن ترک پوست

ران ها
بازوها
لگم
سینه ها
شکم

علت به وجود آمدن ترک پوست

بارداری و زایمان.
کاهش و یا افزایش آنی وزن در کوتاه مدت.
رشد سریع بدن که عموما در نوجوانان رخ می دهد.
به وجود آمدن اختلالات ژنتیکی مانند سندروم اهلرز و یا دانلوس.
استفاده از مواد و خوراکی های نیروزا برای طولانی مدت.
استفاده پی در پی از هورومون استروئید.
حجم گرفتن بیش از حد عضلات بدن که عموما در ساق پا و بازو ها رخ می دهد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل داشتن اسید چرب و ظرفیت احیا کنندگی قوی بهترین گزینه برای رفع کردن ترک های پوست می باشد.


در ادامه به معرفی۵ نوع از ماسک های روغن نارگیل می پردازیم.

۱- روغن نارگیل را به میزان ۲ قاشق غذاخوری داغ کنید، زمانی که از داغ شدن روغن نارگیل اطمینان پیدا کردید آن را از روی شعله برداشته و بعد از حمام بر روی علائم کششی پوست بکشید این ماساژ را به صورت دایره ای هرروز در منزل انجام دهید تا در رفع ترک پوست کمک کافی را به شما بکند.

 

۲- این روش هم تقریبا به شیوه بالا انجام می شود با این تفاوت که در این قسمت میزان استفاده از روغن نارگیل به تعداد نواحی بدنتان بستگی دارد و دیگر نیازی به داغ کردن آن نیست. این عمل را هم بعد از حمام انجام دهید تا جذب کافی بر روی پوستتان صورت گیرد.

 

۳- گیاه آلوورا به دلیل دارا بودن بسیاری از ویتامین ها بعد از ترکیب با روغن نارگیل تاثیر عالی در درمان ترک پوست دارد. برای تهیه این ماسک به

۱۲۵ میلی لیتر آلوورا
۱۲۵ میلی لیتر روغن نارگیل
۵ قطره روغن رز ۵ قطره روغن زیتون به صورت اختیاری

نیاز است. بعد از انتخاب ظرف مورد نظر مواد را با هم به خوبی مخلوط کرده و بعد از به دست آمدن خمیر صاف و ضخیم چند قطره روغن گل رز یا زیتون اضافه کنید. بعد از حمام این ماسک را بر روی ناحیه مورد نظر بگذاریدو بعد از ۱۵ دقیقه ان را شستشو دهید.

 

۴- قهوه به دلیل دارا بودن بافت کدر و خشن باعث گردش خون می شود و در ترکیب با روغن نارگیل هیدراتاسیون را تحریک می کند و در دراز مدت به کمرنگی و بهبود ترک های پوست می انجامد. برای تهیه این ماسک به

۱۰۰ گرم قهوه
۴۵ میلی لیتر روغن نارگیل
۵۰ میلی لیتر آلوورا
۴۵ میلی لیتر آب

نیاز است. بعد از تهیه ظرف مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری صاف و ضخیم به دست آید. بعد از دوش گرفتن این عمل را انجام دهید و بگذارید که ماسک ۳۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند و بعد بشویید. این عمل را هرروز تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

۵- ویتامین E  مرطوب کننده قوی پوست است که از پیری زود رس جلوگیری می کند و در ترکیب با روغن نارگیل در دراز مدت تاثیر خوبی در رفع ترک پوست دارد. برای تهیه این ماسک به ۳۰ میلی لیتر روغن نارگیل نیاز داریم که با ویتامین E  هایی که از پوسته خود خارج کردیم ترکیب کنیم. بعد از تهیه این ماسک آن را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و بعد آن را شستشو دهید تا تاثیرات آن را برای روی ترک پوست خود مشاهده کنید.

در دنیای امروز که علم و تکنولوژی به اندازه کافی رشد کرده و کم کم دستگاهی برای ترک پوست اختراع می شود ما به شما ماسک هایی را معرفی می کنیم که نه تنها در طولانی مدت برای شما ضرر نداشته بلکه سود و منفعتی به پوست شما می رساند. مواد طبیعی در اطراف ما وجود دارد که با بهره گیری از آن ها می توان نه تنها در بهبود ترک پوست بلکه در شادابی و جوان سازی پوست نیز نقش یه سزایی را بازی کند.

در ادامه به معرفی انواعی دیگر از این ماسک ها می پردازیم.

 

۱- آبلیمو:

یک عدد لیمو ترش بردارید و آن را  از وسط نصف کنید و بعد از آب گیری مقداری از آن را بر روی پوست خود بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه پوست خود را ماساژ دهید. بعد از آن پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید و برای اثر بخشی بهتر در رفع ترک پوست روزی یک بار پوست خود را به ماسک آبلیمو بسپارید.

۲- آب سیب زمینی:

یک عدد سیب زمینی بردارید و آن را به برش های تقسیم کنید و بعد هر برش را در ناحیه انتخابی خود به صورت دایره ای شکل بکشید و ۱۵ دقیقه به پوست اجازه جذب آب سیب زمینی بدهید و هم چنان به ماساژ خود ادامه دهید. پوست خود را بشویید و این عمل را روزی یک بار انجام دهید.

۳- آلوورا:

آلوورا را به دو صورت می توان انجام داد هم می توان ژل آن را از داروخانه تهیه کرد و ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود نگه دارید و بعد شستشو دهید و هم می توانید یک عدد آلوورا بردارید و آن را نصف کنید ژله آنرا خارج کنید و با ملایمت بر روی پوست خود ماساژ دهید. برای اثر بخشی بهتر در برطرف کردن ترک پوست روزی بک بار این عمل را تکرار کنید.

۴- روغن زیتون:

یک قاشق روغن زیتون بر روی دست خود بریزید و بعد به مدت ۳۰ دقیقه محلی که پوست شما دارای ترک شده را ماساژ دهید و چند دقیقه ای برای جذب این مواد مغذی به پوست اجازه دهید برای نتیجه گیری بهتر روزی یک بار این عمل را تکرار کنید.

۵- سفیده تخم مرغ:

۲ عدد تخم مرغ بردارید و سفیده آن را جدا کنید و در ظرفی آن را به خوبی هم بزنید. بر روی منطقه که دچار ترک شده مقداری سفیده تخم مرغ بریزید و اجازه دهید که خشک شود بعد از آن محل را با آب ولرم شستشو دهید و برای نتیجه گیری بهتر و رفع ترک پوست روزی یک بار از ان ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید.

به غیر از مواد خوراکی روغن هایی نیز هستند که در رفع ترک پوست و شادی بخشیدن پوست نقش موثری دارند.

در ادامه مطلب به معرفی انواعی از این روغن ها پرداخته ایم.
[معرفی انواعی از روغن ها در از بین بردم جای زخم و ترک پوست]
۱- روغن بادام تلخ:

بادام تلخ با بادام شیرینی که اکثریت ما از آن استفاده کرده ایم متفاوت است. بادام تلخ دارای خواصی است که طبق تحقیقی که بر روی خانم ها از استفاده این روغن انجام شد بیش از نیمی از آن ها راضی بودند و استفاده یک بار از این روغن در طول روز و ماساژی به مدت ۳۰ دقیقه در روند بهبود ترکهای پوست اثر گذاری عالی دارد.

۲- روغن نارنج:

روغن نارنج را از عصاره پوست نارنج تهیه می کنند. طبق تحقیقات استفاده از این روغن به نرمی و لطافت پوست کمک بسیار می کند. از دیگر خواص روغن نارنج می توان به کمرنگ کردن ترک های پوستی اشاره کرد. قبل استفاده از حساسیت نداشتن به آن اطمینان حاصل کنید.

۳- روغن اسطوخودوس:

عصاره اسطوخودوس بیشتر به ایجاد آرامش مشهور است اما در تحقیقی که انجام شد متوجه شدند که خاصیت از بین بردن جای زخم را نیز دارد. اسطوخودوس به دلیل تقویت کلاژن های پوست، پوست را تشویق به بازسازی دوباره می کند.

۴- روغن بهار نارنج:

این روغن از شکوفه های درخت نارنج گرفته می شود که طب سنتی این روغن را در روشنی و طراوت پوست می شناسد. استفاده مداوم از آن در کمرنگی و درمان ترک پوست تاثیر فراوان دارد.

۵- روغن آرگان:

این روغن به دلیل دارا بودن خواص متعدد برای پوست و مو در موارد آرایشی و بهداشتی و هم چنین در جوان سازی پوست استفاده بسیاری دارد.

۶- روغن هسته انار:

هسته انار به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان خاصیت ضد التهابی دارد که در سفت کنندگی پوست نقش یه سزایی دارد. از این روغن بسیاری از مردم در رفع ترک پوست کمک می گیرند.

 

۷- روغن کندر:

این روغن قرن هاست که در ترمیم و بازسازی پوست نقش به سزایی دارد. بسیاری از مردم از این روغن جهت کمرنگی ترک پوست خود استفاده می کنند.

منبع : آرگا

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اسفند 1402
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران