تعداد بازدید : 980
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۶/۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
کاربران آنلاین : 0
سمعک
۱۳۹۷/۶/۳ ۲۲:۱۶:۰۲
آخرین حضور: ۱۳۹۷/۶/۳ ۲۲:۱۶:۰۳

قیمت سمعک بر چه اساس تعیین می‌شود؟

(ویرایش)

قیمت سمعک

قیمت سمعک بر چه اساس تعیین می‌شود؟؟؟

-ميزان تكنولوژی و امکانات جانبی سمعک
-نوع سمعک: سمعک وايرلس، سمعک ضدآب، سمعک نامرئي، سمعک هوشمند، سمعک ديجيتال و ….
-زمان و تخصص لازم براي تجويز سمعک مناسب و تنظيم دقيق آن از سوي متخصصان شنوايي شناسی
-نوع گارانتي و خدمات پس از فروش سمعک كه يكي از عوامل بسيار مهم در تعيين قيمت سمعک به عنوان يک پروتز پزشكي مورد نياز در افراد دچار كم شنوايي است.
-لوازم جانبي كمک شنيداري مورد نياز هر كاربر كه بسته به سن و شغل و نيازهاي شنيداري هر فرد براي كاربرد آسان تر تلفن و تلويزيون و دريافت واضح مكالمات در جلسات و سمينارها و … براي فرد انتخاب ميشود نيز در قيمت سمعک موثر خواهند بود.

همان طور که ذکر شد، کم شنوایی علل مختلفی دارد که بر اساس سر منشا و علت آن، یکی از اصلی ترین شیوه های درمانی و توانبخشی، استفاده از  وسایل کمک شنیداری مانند سمعک می باشد. انتخاب نوع و مدل سمعک بر اساس میزان افت  شنوایی، نوع کم شنوایی، سن و فاکتورهای دخیل دیگر مثل نیازهای شنیداری فرد در محل کار و زندگی، توسط شنوایی شناسان صورت میگیرد. سمعک ها انواع مختلفی دارند که در انها تکنولوژی های متفاوتی تعریف و تعبیه شده است. این تکنولوژی ها همگی در راستای بهبود کیفیت صدا ی دریافتی توسط کاربر سمعک و نیز افزایش راحتی استفاده از آنهاست. براساس این عوامل ، قیمت سمعک ها متفاوت می گردد.

قیمت سمعک را در لیست زیر مشاهده نمائید 

قیمت انواع سمعک

در حوزه هزینه ها و قیمت سمعک نیز تلاش شده است تا سمعک ها در رده های قیمتی متفاوت و متناسب با سطوح مختلف توانایی های مالی افراد، در دسترس باشد و مسلما هر چه تکنولوژی های پیشرفته تری در سمعک وجود داشته باشد، هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود.

مشاوره سمعک بلتون

آنچه بايد در‌مورد قیمت سمعک بدانید!

هرچه تکنولوژی و امکانات سمعک پیشرفته‌تر باشد، قیمت سمعک بالاتر خواهد بود. لازم به ذکر است آنچه قیمت سمعک را تعیین می‌کند فقط ميزان و نوع کاهش شنوایی افراد نيست بلكه نيازهاي ويژه هر كاربر و عوارض جانبی کاهش شنوایی و بسیاری از عوامل دیگر فردی مثل سن و شغل و … نیز در انتخاب سمعک مناسب و در نتيجه قیمت سمعک موثر هستند.
بهبود شنوایی باعث بهبود کیفیت زندگی می‌شود، بنابراین باید به تهیه سمعک به منزله سرمایه‌گذاری در زمینه سلامت نگریست. قيمت سمعک بسته به آنكه سمعک ديجيتال، سمعک وايرلس، سمعک هوشمند، سمعک ضدآب يا … براي كاربر مناسب باشد، متفاوت خواهد بود. چنانچه فرد نیاز به سمعک های مخصوص دارای مدارهای صوت درمانی برای وزوز گوش یا نیاز به استفاده از سمعک های با قابلیت اتصال به تلفن همراه یا … داشته باشد، قیمت سمعک نیز متاثر میگردد.
اما با توجه به تکنولوژی های پیشرفته به کار رفته در سمعک ها، تعداد محدود سمعک های تولید شده در هر سال در دنیا، زمان و تخصص بالا برای تجویز و تنظیم سمعک و عوامل دیگر، نمیتوان هزینه و قیمت سمعک را گران دانست.

جدول قيمت ها….

بررسی قیمت  انواع سمعک

یکی از مهم ترین عواملی که هنگام تجویز سمعک باید توسط شنوایی شناس و کاربر سمعک مورد توجه قرار گیرد،قیمت سمعک می باشد.

فاکتورهای مختلفی در تعیبن قیمت سمعک نقش دارند. برخی از فاکتورهای موثر در تعیین قیمت سمعک عبارتند از سایز و مدل سمعک،نوع سمعک و تکنولوژی های سمعک و….
سمعک ها بر اساس سایز و محل قرارگیر شان درون یا روی گوش به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. سمعک های نامرئی بلتون( IIC) سمعک های بسیار ظریفی هستند که درون کانال گوش و بعد از خم دوم کانال قرار می گیرند،این سمعک ها در رده های قیمتی بالا قرار می گیرند. انواع دیگر سمعک از نظر سایز،سمعک های داخل گوشی (CIC) ،سمعک های پشت گوشی (BTE) و سمعک های رسیور داخل کانال (RIE) می باشند.
سمعک ها از نظر تکنولوژی ها و پردازش های موجود د آن ها نیز به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. هر چه تکنولوژی های یک سمعک پیشرفته تر باشد،قیمت سمعک نیز بالاتر خواهد بود. سمعک های آنالوگ دارای ساده ترین پردازش و تکنولوژی ها بوده و تنظیم آن ها بصورت دستی انجام می شود. این سمعک ها در پایین ترین رده قیمتی قرار دارند. سمعک های دیجیتال،تکنولوژی پیشرفته تر نسبت به سمعک آنالوگ داشته و پردازش دیجیتالی دارند.تنظیم این سمعک ها برخلاف سمعک های آنالوگ،از طریق کامپیوتر انجام می شود.

یکی از تکنولوژی های پیشرفته در سمعک های بلتون،تکنولوژی وایرلس می باشد. سمعک های وایرلس دارای مزایای بسیاری می باشند که باعث افزایش راحتی کاربر سمعک شده و نقش ویژه ای در بهبود درک گفتار افراد کم شنوا دارند. سمعک هاب وایرلس با امکان برقراری ارتباط دوگوشی بین سمعک های دوگوشی‌،تبادل اطلاعات بین سمعک های دو گوش را فراهم کرده و نهایتا به پردازش دوگوشی کمک میکند . سمعک وایرلس و سمعک هوشمند بلتون با تکنولوژی های پیشرفته موجود در آن ها با هدف کمک به کاربران سمعک برای رسیدن به شنوایی دوگوشی و راحتی کاربر سمعک،در بالاترین رده قیمتی قرار دارند.

عواملی که دربالا ذکر شد،مهم ترین فاکتورهای در تعیین قیمت سمعک می باشد.

 

۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۰:۱۸:۳۲
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۰:۵۱:۲۸
(ویرایش)

سلام

ممنون از مطلب مفیدتون.

قیمت سمعک بسته به نوع، مدل، تکنولوژی سمعک و سازنده آن، تنوع زیادی دارد. فارغ از لحاظ کردن چنین فاکتورهایی، وجود اعتماد به مرکزی که سمعک خود را از آن تهیه می کنید فاکتور مهمی به حساب می آید.

کلینیک تخصصی سمعک نیک آوا، با کادری مجرب سعی دارد بهترین و با کیفیت ترین سمعک های روز دنیا را با مناسبترین قیمت در اختیار شما قرار دهد. 

راه های ارتباطی ما:

آدرس: تهران، میدان ونک، ابتدای خیابان ملاصدرا، پلاک ۳ ساختمان پزشکان ملاصدرا، طبقه چهارم، واحد ۲۳ (پارکینگ با هماهنگی قبلی)

ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه (۱۰ صبح تا ۷ عصر)

شماره های تماس: 88794374-021 و 88780612-021

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران