سزارین با بیحسی یا بیهوشی ؟

تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۳/۱۳
سزارین با بیحسی یا بیهوشی ؟

سزارین با بیحسی یا بیهوشی ؟

 

سلام. امروز به یکی از دغدغه های خانمهای باردار سزارینی می پردازیم. سزارین یک عمل جراحی است که نیازمند یکی از روشهای بیحسی یا بیهوشی می باشد.
تصمیم گیرنده ى اصلی در این انتخاب, نه شما هستید...نه پزشک زنان... !بلکه پزشک بیهوشی اتاق عمل, با توجه به شرایط هر شخص, بهترین روش را به او پیشنهاد میکند.
در روش بیهوشی, شما با تزریق ماده ای داخل رگ بیهوش شده و سپس لوله گذاری داخل نای انجام می شود. خب این ماده بیهوشی خیلی راحت می تواند تا حدی وارد خون جنین شده و جنین کمی بی حال متولد شود. شما وقتی بیهوش هستید متوجه اتفافات اطرافتان نمی شوید. خیلی از مادرها بدلیل ترس از شنیدن صداهای حین عمل, بیهوشی را انتخاب می کنند. ولی یادتان باشد که یکی از این صداها, صدای اولین گریه ى نوزادتان است ! مساله دیگر این است که شما تا زمان به هوش امدن , نوزادتان را نمی بینید . ضمن اینکه در مجموع , خطرات بیهوشی برای انسان , بیشتر است .
چرا بیحسی بیشتر توصیه می شود ؟
اولا روشی کم خطر است شما نوزاد را می بینید و لمس میکنید . بیحسی در شما کم کم از بین میرود و کم کم دردهایتان رو متوجه می شوید که در این فاصله مسکن دریافت میکنید . از همه مهمتر , چیزی وارد خون جنین نمی شود .
مادرانی که اظهار میکنند بعد از بیحسی دچار کمردرد شده اند , باید بدانند بسیاری از کمردردها بدلیل خود بارداری ایجاد می شود در پستهای بعدی راجع به این انتخاب , بیشتر توضیح میدهم

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران