۳ دلیل مفید بودن گریه برای بدن


هر زمانی که از واژه‌ی گریه کردن صحبت به میان می‌آوریم، به یاد اتفاقاتی می‌افتیم که به نحوی با احساسات منفی افراد سروکار دارند. افرادی که گریه می‌کنند از دید سایرین ضعیف، نابالغ و حتی تسلیم‌شده در برابر عواطف، به نظر می‌رسند؛ اما علم ثابت کرده است که این پدیده کاملاً طبیعی است. قبل از اینکه به شما بگوییم چرا گریه کردن می‌تواند برای ما مفید باشد، اجازه دهید تاکمی در مورد این پدیده صحبت کنیم. با بنیتا همراه شوید.
اشک‌ها در واکنش به احساسات شدیدی نظیر ناراحتی، خوشحالی و یا لذت تولید شده و همچنین می‌توانند نتیجه‌ی خمیازه کشیدن و یا خندیدن باشند. اشک‌ها به‌علاوه برای زدودن بیماری‌ها از چشم نیز به کار می‌آیند.
گریه کردن می‌تواند به سلامت بیشتر شما کمک کند، مگر اینکه اتفاقی ویرانگر موجب آن شده باشد. حالا باهم نگاهی به دلایلی می‌اندازیم که به ما می‌گوید باید هرچند وقت یک‌بار گریه کنیم!

۱. گریه به کاهش استرس کمک می‌کند:

عمل گریه کردن به‌عنوان یک عامل فیزیکی از بین برنده‌ی استرس شناخته می‌شود. زمانی که گریه می‌کنید، اشک ریختن باعث از بین رفتن برخی از مواد شیمیایی انباشته‌شده در بدن که موجب استرس می‌شوند، خواهد شد. گفته می‌شود اگر جلوی اشک ریختن خود را بگیرید و آن را سرکوب کنید، سطح استرس شما افزایش یافته و راه برای بیماری‌های دیگری نظیر فشارخون، زخم معده و مشکلات قلبی باز خواهد شد. پس اگر هرچند وقت یک‌بار گریه کنید، کمک شایانی به خودتان کرده‌اید.

۲. گریه باعث کاهش فشارخون می‌شود:

مطالعات نشان داده است بیمارانی که در طول دوره‌ی درمان تجربه‌ی فریاد و عصبانیت داشته‌اند، درصورتی‌که به‌سرعت پس از درمان شروع به گریه کرده باشند، با کاهش فشارخون روبرو شده‌اند.

۳. گریه ثابت می‌کند که شما همچنان انسان هستید:

چشمان تمامی پستانداران به‌واسطه‌ی اشک ریختن مرطوب و آرام می‌شود؛ اما زمانی که صحبت از انسانیت در میان باشد، گریه کردن در پاسخ به فشارهای عاطفی شما را مهربان‌تر می‌کند. ابراز احساسات اغلب به‌عنوان نوعی از نمایش احساس قلبی و درونی افراد شناخته می‌شود، ازاین‌رو طبیعتاً گریه کردن به سراغ افراد عاطفی می‌آید. باید بدانید که اگر به هنگام شنیدن یک خبر فوق‌العاده وحشتناک و یا پس از مشاهده‌ی یک فیلم فوق احساسی، گریه‌تان نمی‌گیرد، عواطف انسانی در شما کمرنگ شده است.

ازاین‌رو اگر دفعه‌ی بعدی احساس کردید که در آستانه‌ی اشک ریختن هستید، جلوی خودتان را نگیرید و حسابی گریه کنید!

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

خرداد 1403
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران