فعالیت ۷۰ مرکز تخصصی درمان ناباروری در کشور

فعالیت ۷۰ مرکز تخصصی درمان ناباروری در کشور


رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ مرکز تخصصی درمان ناباروری در کشور فعال است، گفت: هلال‌احمر و پژوهشگاه رویان در زمینه درمان ناباروری اقدامات گسترده‌ای را انجام داده‌اند.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، حمید گورابی در حاشیه نخستین سمینار مشترک ایران و ایتالیا که در ارتباط با درمان پیشرفته ناباروری برگزار شد اظهار داشت: در دهه 60 هنگامی که زوج‌های جوان ایرانی برای داشتن فرزند به خارج از کشور می‌رفتند کمتر کسی گمان می‌‌کرد روزی کشور ما در زمینه درمان ناباروری خودکفا باشد و یا حتی بتواند پذیرای بیماران سایر کشورها شود.

وی با بیان اینکه امروزه بیش از 70 مرکز کوچک و بزرگ تخصصی درمان ناباروری در کشور فعال است، افزود: مسلما گسترشی اینچنین مدیون نگرش عدم انحصارگرایی مراکز پیشگام مانند یزد و رویان به لحاظ آموزش تجربیات خود به دیگران است.

رئیس پژوهشگاه رویان در ادامه گفت: مرکز درمان ناباروری رویش هلال که با همکاری هلال‌احمر ایران و پژوهشگاه رویان در مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران بهره‌برداری شد دستاورد نگرش مشترک این دو مجموعه است.

وی اضافه کرد: هلال‌احمر ایران به لحاظ آرمان‌های سازمانی در خدمت‌رسانی سریع به بیماران و پژوهشگاه رویان از لحاظ گسترش خدمات درمان ناباروری و کوتاه کردن زمان انتظار بیماران برای فرزنددار شدن در جهت درمان ناباروری گام‌های موثری را برداشته‌اند و دغدغه بسیاری از زوجین را به دلیل ناباروری رفع کرده و با اقدامات علمی پیشرفته هیجان فرزنددار شدن را برای آنها به ارمغان آورده‌اند. 

منبع:خبرگذاری فارس

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران