آیا مکملی وجود دارد که از بروز اوتیسم جلوگیری کند؟

آیا مکملی وجود دارد که از بروز اوتیسم جلوگیری کند؟

تحقیقات جدید نشان می‌دهد زمانی که بچه‌ها در معرض مصرف اسید فولیک قرار می‌گیرند، طیف اختلال اوتیسم در آنها کاهش چشمگیری خواهد داشت.


اسید فولیک، که اغلب در قالب ابرقهرمانی برای بارداری‌های سالم شناخته می‌شود در بهبود وضعیت پیشازایمانی بیش از آنچه که متخصصان فکر می‌کنند حائز اهمیت است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد زمانی که بچه‌ها در معرض مصرف اسید فولیک قرار می‌گیرند، طیف اختلال اوتیسم در آنها کاهش چشمگیری خواهد داشت – هرچند که بسیاری از زنان این ویتامین را به قدر کافی استفاده نمی‌کنند.
در این تحقیق محققان عادات رژیمی و مصرف ویتامین ۸۵۰۰۰ زن را مورد بررسی قرار داده و دریافتند که میزان اختلال طیف اوتیسم (ASD در بین بچه‌های مادرانی که از مکمل‌های اسید فولیک پیشازایمانی استفاده نمی‌کردند) از ۱/۰ به ۲۱/۰ درصد افزایش یافته بود. هم‌چنین محققان دریافتند که خطر بروز طیف اوتیسم در بچه‌ها زمانی که مادرانشان از مکمل‌های اسید فولیک استفاده کردند حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است. 
اسید فولیک که آن را به نام فولیت هم می‌شناسند به طور طبیعی در سبزیجات سبزرنگ، لوبیاها و تخم‌مرغ در میان سایر غذا یافت می‌شود. این ماده مغذی در سنتز DNA و ترمیم آن اهمیت فراوانی دارد. هم‌چنین اسید فولیک در انتشار ژن تأثیر بسزایی داشته اما این‌که این ترکیب چطور می‌تواند بر پیشرفت‌های نورولوژیکی تأثیر بگذارد هنوز مبهم است.
البته باید به خاطر داشته باشید که به لحاظ آماری، خطر داشتن بچه‌ای که دچار اختلال اوتیسم، سندروم آسپرگر یا سایر انواع ASD ها است بسیار پائین بوده، حتی در بین مادرانی که اسید فولیک مصرف نمی‌کنند. اما در حالی‌که این یافته‌ها به پژوهش بیشتری نیاز دارد، متخصصان بر این باورند که اسید فولیک در دوران بارداری مزایای دیگری هم دارد از جمله کمک به پیشگیری از نواقص نخاعی. زنانی که به تازگی باردار شده‌اند و یا قرار است در آینده‌ای نزدیک باردار شوند باید از مکمل‌های حاوی ۴۰۰ میلی‌گرم اسید فلویک به طور روزانه استفاده کنند. 
منبع: medialdaily

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران