افزایش احتمال بچه دار شدن با این روش

به کمک دارو می‌توان تعداد و کیفیت تخمک را در زنانی که دچار مشکل ناباروری هستند، برطرف کرد.

افزایش احتمال بچه دار شدن با این روش

 
مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکر ابن سینا عنوان کرد: به کمک دارو می‌توان تعداد و کیفیت تخمک را در زنانی که دچار مشکل ناباروری هستند، برطرف کرد.
دکتر افسانه محمدزاده، عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا در تشریح موضوع داروهای تحریک تخمک گذاری، گفت: تحریک تخمک‌گذای یک نوع درمان دارویی است که در ناباروری اغلب به منظور افزایش احتمال باروری و میزان موفقیت درمان انجام می‌شود.
 
 داروهایی که برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد تحت عنوان داروهای محرک تخمک ‌گذاری نامیده می‌شود و با استفاده از این داروها می‌توان تعداد و کیفیت تخمک‌ها را ارتقاء داد. به طور کلی هدف از تحریک تخمک گذاری در درمان ناباروری، اصلاح تخمک گذاری در زنان مبتلا به اختلال تخمک گذاری و افزایش تعداد و کیفیت تخمک جهت انجام روش‌های کمک بارروری (ART) است.
 
 در واقع بررسی نوع داروهای تحریک تخمک گذاری، چگونگی تجویز داروها، بررسی پروتکل‌های و دستورالعمل‌های موجود، بررسی عوارض و نحوه برخورد با عوارض این داروها از جمله محورها و اهداف اصلی برگزاری این کنفرانس علمی به شمار می‌رود.
 
محمد‌زاده در ادامه با بیان اینکه این کنفرانس از 5 امتیاز آموزش مداوم جامعه پزشکی برخوردار است، افزود: متخصصان زنان و زایمان، داروسازان، پزشکان عمومی، بهداشت باروری و ماماها از جمله گروه های هدف در این کنفرانس علمی هستند.
 
 
 
منبع: آنا
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران