دکوراسیون اتاق خواب نوزاد

در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد می بایست بسیار دقت کرد.چرا که نمیتوان هر رنگی را در طراحی اتاق نوزاد به کار برد.برای طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد لازم است که زمان انتخاب اجزای تشکیل دهنده اتاق از قبیل کاغذ دیواری ، فرش ، سرویس تخت و کمد نوزاد و.. حتما از رنگ های روشن و شاداب استفاده کنیم.استفاده از رنگ های تیره و کدر از نظر روانشناسی بر روی شخصیت نوزاد تاثیر منفی می گذارد و حتی می تواند منجر به اختلالات روحی و رفتاری در نوزاد شود.

دکوراسیون اتاق خواب نوزاد:

در طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد می بایست بسیار دقت کرد.چرا که نمیتوان هر رنگی را در طراحی اتاق نوزاد به کار برد.برای طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد لازم است که زمان انتخاب اجزای تشکیل دهنده اتاق از قبیل کاغذ دیواری ، فرش ، سرویس تخت و کمد نوزاد و.. حتما از رنگ های روشن و شاداب استفاده کنیم.استفاده از رنگ های تیره و کدر از نظر روانشناسی بر روی شخصیت نوزاد تاثیر منفی می گذارد و حتی می تواند منجر به اختلالات روحی و رفتاری در نوزاد شود.

اتاق هایی با نور شفاف و طبیعی اثر مثبت بر روی نوزاد دارند اما اتاق های تاریک و یا نور مصنوعی زیاد اثرعکس بر روی کودک دارند. به همین دلیل میزان روشنایی در اتاق نوزاد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد

فضاهای مرتبط با کودک و فعالیت های آن باید دارای شرایط مناسب و مطلوب برای رشد در زمینه های ذهنی و فیزیکی و عاطفی و اجتماعی او باشد.از جمله این فضاهای اتاق کودک است چون اولین دنیایی که نوزاد تجربه میکند و بیشتر تایم خود را در آن سپری می کند.

از همین رو در زمینه طراحی دکوراسیون اتاق کودک از قبیل رنگ و روشنایی و چیدمان و سرویس خواب نوزاد و...بسیار توجه کرد.

یکی از اشتباهاتی که والدین در رابطه با اتاق نوزاد مرتکب می شوند ارجعیت دادن نظر و سلیقه ی شخصی خود است. اتاق نوزاد باید دارای انعطاف باشد چراکه کودک هر روز در حال رشد کردن است.اما والدین بدون توجه به این مسئله و با دخالت دادن سلیقه ی شخصی خود در تهیه سیسمونی و چیدمان اتاق فرزند خود وسایلی را تهیه می کنند که صرفا برای مدت کوتاهی قابل استفاده برای فرزند می باشد و حتی کودک مجبور به استفاده از وسایلی می شود که دیگر با ابعاد جسمی او تناسبی ندارند و موجب آزار وی می شود.

اولین چیزی که در تزئین اتاق نوزاد باید مورد توجه قرارگرفت این است تزئینات و جزئیات داخلی اتاق می بایست متناسب با سن او باشد و برای بازه های زمانی نوزادی و خردسالی و کودکی و نوجوانی و...تفاوت داشته باشد.

اما در کلیات اتاق مانند تخت همانگونه که در بند بالا ذکر شد بهتر است دوره های زمانی بیشتری در نظر گرفته شود.

سرویس خواب نوزاد مهمترین بخش سیسمونی نوزاد است. نوزادان بیشتر وقت خود را در سرویس خواب سپری می کنند از همین رو در انتخاب سرویس خواب نوزاد می بایست دو مسئله راحتی و امنیت را در نظر گرفت.

برای خرید تخت نوزاد می بایست چندین نکته اصلی و مهم را در نظر قرار داد:

1.انتخاب مدل سرویس خواب نوزاد :

اگر قصد دارید تختی انتخاب کنید که تا چندین سال برای کودکتان از آن استفاده کنید بهتر است تختی با طراحی ساده خریداری کنید چراکه این تخت هیچگاه از مد نخواهد افتاد.

 

سرویس خواب نوزاد

 

2.رنگ سرویس خواب نوزاد:

رایج ترین رنگ که بهترین رنگ هم برای سرویس خواب نوزاد می باشد طیف رنگی کرم تا استخوانی می باشد.این رنگ ها سرد هستند و علاوه بر اینکه یک فضای ساکت و آرام ایجاد می کنند باعث روشن تر و بزرگتر به نظر رسیدن اتاق و ایجاد حس امنیت و تعلق برای کودک می شوند.

 

­­تخت و کمد نوزاد

3.ابعاد استاندارد سرویس خواب نوزاد :

 ابعاد استاندارد تخت نوزادی که امروز مورد استفاده قرار میگیرد 70.130 می باشند و ارتفاع نرده های تخت نوزادی هم باید به نحوی باشد که پس از بالا رفتن سن نوزاد توانایی ایستادن و حرکت او بتواند امنیت نوزاد را تامین کند و از سقوط نوزاد بر زمین جلوگیری کند.

- کفه تخت نوزاد عموما می بایست بین 20 تا 30 سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. چراکه این فاصله از سطح زمین هم امکان رفت و آمد برای خود نوزاد را بعد از یک سالگی فراهم می کند و هم از طرفی باعث می شود که بتوان زیر تخت را نظافت و از تجمع حشرات جلوگیری نمود. در طراحی برخی از تخت های نوزادی دوکشو در زیر تخت تعبیه شده که به نظم اتاق بسیار کمک میکند و جا به جایی آنها هم برای نظافت بسیار آسان می باشد.

- فاصله میان میله های محافظ تخت حتما باید به صورت استاندارد بین 5 تا 10سانتی متر باشند که معمولا این فاصله 8 سانتی متر تعبیه می شود.

خرید اینترنتی تخت نوزادی دختر و پسر

 

- یراق آلات (پیچ و مهره ها) تخت نوزاد باید به نحوی باشد که منجر به آسیب رساندن به نوزاد نشود و حتی المقدور مخفی باشند.

-استحکام و دوام تخت نوزاد را حتما مورد بررسی قرار دهید. مهمترین قسمت تخت نوزاد کفه تخت ان هست ، پس در زمان خرید حتما از استحکام خود کفه تخت و اتصالات ان مطمین شوید.

5.جنس تخت نوزاد:

برای تولید سرویس تخت و کمد نوزاد معمولا متریال هایی چون چوب و ام دی اف و یا نئوپان استفاده می کنند.بهترین گزینه تخت های چوبی هستند پس از آن ام دی اف و در وهله ی آخر نئوپان. در هنگام خرید تخت نوزادی توجه داشته باشید که تخت های فلزی به هیچ وجه گزینه ی مناسبی برای کودکان به دلیل لبه های تیز و خطرناک انها نمی باشند.

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران