درمان های طبیعی برای کیست شکلاتی

کیست شکلاتی، یکی از انواع مختلفی از کیست های تخمدان است که به عنوان آندومتریوم نیز شناخته می شود

درمان های طبیعی برای کیست شکلاتی

کیست شکلاتی، یکی از انواع مختلفی از کیست های تخمدان است که به عنوان آندومتریوم نیز شناخته می شود. کیست شکلات،یک کیست یا کیسه ای است که بر روی تخمدان ها که حاوی مایعات و گاهی مواد نیمه جامد هستند، رشد می کند و در این صورت ممکن است به عنوان یک کیست تخمدان پیچیده نامگذاری شود به عبارت ساده، کیست شکلاتی کیست پر خون تخمدانی است.

کیست های شکلاتی ناشی از عدم تعادل در سیستم ایمنی و تولید مثل هستند. درمان های طبیعی ،انتخاب خوبی برای کیست هایی که کوچک هستند و سلامت تخمدان را تهدید نمی کنند. در اینجا ده راه درمان طبیعی برای کیست تخمدان وجود دارد. همچنین، برای تشخیص و درمان مناسب، متخصص باشید.

حرارت و گرما:

گفته می شود که گرما در کاهش کیست های تخمدانی یا درد شکمی در ناحیه کیست تخمدان موثر است.

روغن کرچک:

بسته های روغن کرچک، یک درمان قدیمی برای کیست تخمدان است. روغن کرچک بافت آلوده و سموم بدن را دفع میکند. همچنین سیستم های لنفاوی و گردش خون را تحریک می کند، که به کاهش و حل کردن کیست تخمدان کمک می کند.

نکته:از بسته های روغن کرچک در طول قاعدگی استفاده نکنید. اگر تصمیم به بارداری دارید، پس از تخمک گذاری از این دارو استفاده نکنید.

 

حمام نمکی Epsom:

حمام نمک اپسوم نیز، به شدت به کاهش درد و سایر علائم مرتبط با کیست تخمدان کمک می کند. محتوای سولفات منیزیم بالا در نمک اپسوم ،به عنوان یک آرامبخش عضلانی عمل می کند ،که به نوبه خود درد را کاهش می دهد.

چای بابونه :

چای گیاهی مانند چای بابونه نیز ،به عنوان یک درمان مناسب برای درمان و درد و ناراحتی ناشی از کیست تخمدان مرتبط است. اثر آرام بخش چای بابونه باعث کاهش درد و کمک به آرامش می شود. همچنین، ماهیت گرم این چای به منظور عادی کردن دوره های نامنظم با تحریک جریان خون به ناحیه لگن و رحم کمک می کند.

سرکه سیب:

سرکه سیب می تواند، به کاهش و دفع کیست تخمدان ناشی از کمبود پتاسیم کمک کند. رژیم دارای پتاسیم بالا توسط بسیاری از متخصصان سلامت توصیه می شود. این درمان همچنین ،با علائم خونریزی بیش از حد قاعدگی و همچنین نفخ و گرفتگی در طول دوره کمک می کند.

چغندرقند:

چغندر قند حاوی ترکیباتی است که به نام بتایسانیین شناخته شده است، که باعث افزایش توانایی کبد برای حذف سموم از بدن شما می شود. به علاوه، ماهیت قلیایی چغندرقند در حفظ تعادل اسیدی در بدن کمک می کند. این ،به نوبه خود، شدت بسیاری از نشانه های کیست تخمدان را کاهش می دهد.

فرمول گیاهی ضد میکروبی را امتحان کنید:

برخی از گیاهان می توانند به کاهش التهاب کمک کنند و از عملکرد طبیعی تولید مثل کمک بگیرند. گلدانزال (Hydrastis canadensis)، سگهای دریایی جامائیکا (Piscidia erythrina)، تمشک قرمز (Rubus idaeus)، بنفشه وحشی (Dioscorea villosa)، برخی از گیاهانی هستند که می توانند کمک کنند.

حفظ تعادل استروژن بیش از حد با DIM:

DIM (diindolylmethane) می تواند دربدن شما موجب از بین بردن استروژن بیش از حد گردد که باعث رشد اندومتریوز می شود. دوز عمومی DIM:۱۰۰-۴۰۰ میلی گرم روزانه با وعده های غذایی پیشنهاد شده است.

یوگا:

یوگا و آروماتراپی، به عنوان درمان های خانگی عالی برای کیست تخمدان استفاده می شود. این درمان های جایگزین برای بهبود ناهماهنگی هورمونی و کاهش درد ناشی از کیست شکلاتی ،مفید هستند.

افزایش مصرف مایعات:

هنگامی که از کیست تخمدان رنج می برید، ضروری است میزان مصرف مایعات خود را افزایش دهید. بهترین گزینه شما آب است. سعی کنید آب قلیایی و یا آب فیلتر شده در فواصل منظم بنوشید. شما همچنین، می توانید یک تکه آب لیمو را قبل از نوشیدن آب به آن اضافه کنید.

آب ،سموم مضر را در بدن شما از بین می برد. این، به نوبه خود باعث کاهش درد و تورم در ناحیه شکم شما خواهد شد. همراه با آب، می توانید آب نارگیل و آب سبزیجات سبز را بنوشید. 

از نوشیدن قهوه، نوشابه و نوشابه های الکلی ،اجتناب کنید.

 

منبع: نمناک

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران