توصیه‌های بهداشتی به زنان باردار

زنان باردار در زمان اپیدمی کرونا آرامش خود را حفظ و تغذیه مناسب داشته باشند.

توصیه‌های بهداشتی به زنان باردار

زنان باردار در زمان اپیدمی کرونا آرامش خود را حفظ و تغذیه مناسب داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، عضو گروه مامایی و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، توصیه‌های برای حفظ آرامش و همچنین تغذیه مناسب زنان باردار در دوران قرنطینه و همچنین شیوع کرونا ویروس بیان کرد.
اکرم کرمی گفت: طبق تحقیقاتی که در دنیا صورت گرفته، موردی از انتقال کرونا از مادر مبتلا به فرزند در شکمش یا حتی در حین زایمان دیده نشده است.
وی با اشاره به اینکه در دوران شیوع بیماری هر فردی دچار استرس و نگرانی شود امری کاملا طبیعی است، حتی فردی که باردار نباشد، افزود: بهترین راه برای آرامش افراد باردار در این دوران اپیدمی بیماری رعایت موازین بهداشتی و پیشگیری از کرونا، انجام ورزش‌های مخصوص دوران بارداری است که باعث تهویه ریوی فرد و ترشح هورمون اندورفین و آرامش می‌شود و گوش دادن به موسیقی‌های آرامش بخش است.
افراد باردار حتما باید به حرکات جنین خود دقت کنند و اگر در خانه ترازو دارند هر هفته خود را وزن کنند اگر هفته‌ای حداکثر نیم کیلو اضافه وزن داشته باشند خوب است، اما بیشتر از این نباید باشد.
کرمی با تأکید بر اینکه زنان باردار حتماً فشار خون خود را روزانه چک کنند گفت: اگر احساس کردند بدنشان گرم شده حتماً با تب سنج دمای بدنشان را بسنجند و اگر درجه حرارت بدنشان از ۳۷ درجه بیشتر بود حتماً به مراکز درمانی مراجعه کنند.
زنان باردار روزانه سه وعده با آب نمک معمولی گلو و دماغ خود را شستشو دهند، همچنین مایعات گرم مصرف کنند و اگر می‌خواهند آب بنوشند حتما آب گرم باشد، روزانه ۷ تا ۸ لیوان آب ولرم بنوشند.
میوه را حتماً بدون پوست مصرف کنند و سبزیجات را به خوبی بشویند.
تب بالا، کم شدن حرکات جنین، درد شدید شکم، سفت شدن بیش از حد شکم از مواردی است که مادر در صورت مشاهده آن باید حتما به مرکز بهداشت مراجعه کند.
یک زن باردار باید در طول روز خواب مناسب داشته باشد و روزانه به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در محیط خانه قدم بزند.

منبع قطره

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران