سن:29 وضعیت تاهل:متاهل تعداد فرزند: اولین بارداری اخر ماه سوم پرسش: با سلام و عرض خسته نبا ...

تعداد بازدید : 396
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۸/۱۴

سوال شما

سن:29
وضعیت تاهل:متاهل
تعداد فرزند: اولین بارداری اخر ماه سوم
پرسش: با سلام و عرض خسته نباشید، بنده به مدت یک سال است که ازدواج کرده ام و اکنون دوران بارداری را سپری میکنم، پیش از بارداری موقع نزدیکی درد زیادی داشتم، بخصوص اگر پیش نوازش انجام نشده بود و واژنم رطوبت کافی نداشت، الان بخاطر باردای و افزایش هورمون ها رطوبت واژنم بهتر شده و درد کمتری دارم اما باز هم درد میکشم و این وضعیت هورمون ها هم موقتی هست.
وقتی داخل واژن را لمس میکنم، زائده ای تقریبا وسط واژنم هست، که هم خیلی ضخیمه هم با دخول از بین نمیره. اما قسمتی ازش باز هست و الت همسرم از همونجا عبور میکنه، ولی من درد زیادی می کشم. به چند تا دکتر زنان هم مراجعه کردم، دو نفر از پزشکان تشخیص دادند که این زائده دهانه رحمم هست. یکی از پزشکان گفت که افتادگی مادرزادی دهانه رحم دارم و اصلا هم نمیتونم با جراحی برش دارم چون برای بارداری به مشکل میخورم.
اما خودم توی اینترنت تحقیق میکنم دهانه رحم چسبیده به خود رحم هست، نه وسط واژن. از طرفی هفته گذشته سونوگرافی nt و nb و طول سرویکس انجام دادم. پزشک سونوگراف اندازه دهانه رحم را 35 میلیمتر تشخیص داده. از پزشک سونوگراف هم این سوال را پرسیدم. گفت سرویکسم مشکلی ندارد. گفت دکترهای زنان درست گفته اند و چیزی که وسط واژن هست دهانه رحممه.
اما سوال اینجاست که مگر سرویکس همان دهانه رحم نیست؟ همه جا سرویکس به دهانه رحم ترجمه شده. اگر سرویکسم ایرادی ندارد پس این که وسط واژنم هست باید زائده ای باشد نه دهانه رحم؟
موضوع دیگر اینکه در مورد دهانه رحم پایین و یا افتادگی دهانه رحم هم هیچ اطلاعاتی در اینترنت موجود نیست که من بتوانم به اونها اکتفا کنم. از هر پزشکی هم که می پرسم به در بسته میخورم. لطفا راهنماییم کنید. کیفیت رابطه جنسیم به شدت پایینه بخاطر درد زیادی که برای همین موضوع دارم و چون همسرم از نظر میل جنسی قوی هست زندگیم متزلزل شده.
میخواستم ببینم شما تا بحال به همچین موضوعی برخوردین؟ و درمانش چیه؟ میشه جراحی کرد؟ و یا اینکه باید سونوگرافی واژینال انجام بدم تا دقیقا مشخص بشه چی هست. از طرفی من شهرستانم و برام امکان امدن به تهران نیست ؛ پس لطفا به صورت کامل راهنمایی کنید. ممنون

پاسخ

سلام عزیزم

اگه سرویکس هست که لمس میشه و به خاطر افتادگی رحم پایینتر از حد نرمال و داخل واژن هست ،نباید راه ورودی داشته باشه که میگی باز میشه و الت همسرت واردش میشه.

در صورت افتادگی شدید رحم این امکان هست که دهانه رحمت بیاد پایینتر و داخل واژن قرار بگیره به جای اینکه بالاتر و انتهای واژن باشه و موقع نزدیکی شما به خاطر تماس الت همسرت با سرویکس احساس درد کنی.و این قضیه هم یا طول سرویکست و نرمال بودنش ربطی نداره.درمانش هم جراحی افتادگی رحم و برگردوندن رحم به جای اصلیش هست و نمیشه سرویکس رو برداشت.

البته اینا همش حدس هست و بدون معاینه نمیشه نظر قطعی داد که چی هست این چیزی که شما حس میکنی.

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران