سن:29 وضعیت تاهل:متاهل تعداد فرزند:باردارم پرسش:مامای مهربون سلام. من هفته ی ۱۴ بارداری رو ...

تعداد بازدید : 362
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۲/۲

سوال شما

سن:29
وضعیت تاهل:متاهل
تعداد فرزند:باردارم
پرسش:مامای مهربون سلام.
من هفته ی ۱۴ بارداری رو تموم کردم و وارد ۱۵ شدم. همسر من هپاتیت ب غیر فعال دارند.که احتمالا به صورت مادر زادی یا در کودکی مبتلا شدن چون چندین نفر از اعضای خانواده ایشون هم مبتلا هستن.
خدا رو شکر بیماری همسرم غیر فعال هست و فقط ایشون ناقل هستن. من هم قبل از ازدواج واکسن هپاتیت رو زده بودم. بعد از فهمیدن هم چند بار هم خودم هم ایشون ازمایش دادیم و شرایط ثابته.خانواده من از بیماری ایشون خبر ندارن چون متاسفانه خانوادم بسیار وسواسی و غیر منطقی هستن که به محض فهمیدن حتی ممکنه ارتباطشون رو با ما قطع کنن از ترس مبتلا شدن. گرچه من خودم میدونم این بیماری با ارتباط معمولی قابل انتقال نیست.
خانم خیابانی عزیز،از فکر اینکه روز زایمانم خانوادم بیماری همسرمو بفهمن شبا خواب ندارم.‌فقط گریه میکنم.‌نمیدونم باید چیکار کنم.تنها فکری که به ذهنم رسید پرسیدن از شما بود.ایا اصلا لازمه که من بیماری همسرم رو مطرح کنم؟ یا اونا خودشون میفهمن؟ یعنی برای نوزادی که از مادر سالم و پدر ناقل متولد میشه ایا اقدام خاصی لازمه که من مجبور باشم بیمارستاتو در جریان بیماری بزارم؟ که اگه لازم نیست من میتونم نفس راحت بکشم. چون کسی از جمله پزشکم و غیره باخبر نمیشن که بخوان به خانوادم بگن. چون متاسفانه یک آشنای خیلی نزدیک در اتاق عمل بیمارستانی که قصد زایمان دارم هست که مطمئنا انتقال میده به خانوادم ماجرا رو.
اگه برای نوزاد با این شرایط کار و اقدام خاصی جدا از نوزادای دیگه انجام نمیشه پس احتمالا خدا یارم بوده و این موضوع بین خودم و همسرم حفظ میشه. تو رو خدا کامل واسم توضیح بدین شاید کابوسم تموم شه.
و اینکه اگه میشه بفرمایید که نوزاد من که مبتلا به دنیا نمیاد؟
و اینکه ایا خودم لازمه با وجود ازمایشایی که دادم و ایمنی داشتم بازم واکسن یاداور بزنم یا لازم نیست؟
و اینکه ایا امکان عود بیماری و فعال شدن بیماری برای افرادی مثل همسرم وجود داره یا نه تا پایان زندگی همینطوری باقی میمونه؟
خانم خیابانی مهربونم. بارهاااا ازتون اینجا سوال پرسیدم و با محبتتون و پاسخگوییتون شرمندم کردین. ازتون یک دنیا ممنونم.. دستتون رو میبوسم

پاسخ

سلام عزیزم

در این رابطه بهتره با یک پزشک متخصص مشورت کنی تا اطلاعات کامل تر و به روزتر در اختیارت بذاره با توجه به آزمایشات همسرت و ....

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران