تعداد بازدید : 3240
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۶/۲۵
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
کاربران آنلاین : 0
sara26
۱۳۹۵/۶/۲۵ ۱۹:۴۷:۳۸
آخرین حضور: ۱۳۹۵/۶/۲۵ ۲۰:۰۴:۳۴

شش نشانه ی کمبود منیزیم بدن

(ویرایش)

اگر غذاهایی که هر روز می خوریم ، تهی از برخی مواد ضروری باشد ، برخی نشانه ها و علائم جسمی و روحی را مشاهده خواهیم کرد . اگر این کمبود غذایی ادامه پیدا کند می تواند آسیبی جدی به سلامت ما وارد کند . از این روست که متخصصان تغذیه معمولا پیشنهاد می کنند که هر سال یک بار یا دو سال یک بار آزمایشات چک آپ داشته باشیم تا معلوم شود که آیا تمام مواد ضروری و موردنیاز بدنمان در خونمان دیده می شود یا کمبودی داریم . خوبی این چک آپ ها این است که اگر به موقع متوجه کمبود غذایی ماده ای خاص شویم می توانیم با تغییر تغذیه ی خود و با آوردن مواد غذایی سرشار از ماده ای که کمبودش را داریم ، کمبود خود را به صورت طبیعی جبران کنیم . اما اگر کار از کار بگذرد و کمبود به حد شدید و خطرناک برسد ، باید از مکمل های شیمیایی استفاده کنیم . یکی از موادی که کمبود آن با نشانه هایی بارز همراه است ، منیزیم می باشد . منیزیم را می توان به طور عمده در غلات کامل مثل جو دوسر یا گندم سبوس دار و یا برنج قهوه ای و همین طور در آجیل هایی مثل بادام ، تخمه کدو و تخمه ی آفتاب گردان و نیز در میوه هایی مثل موز پیدا کرد . سبزیجات با برگ های سبز و پهن نیز حاوی مقادیر خوبی منیزیوم هستند . در این مطلب سعی داریم ۶ تا از علائم کمبود منیزیم را بیان کنیم .

 

۱. خستگی شدید و دائمی 

salamdr_566d1d8be80f2

منیزیم در آرامش سیستم عصبی بدن نقش اساسی دارد . اگر برای شما هم پیش آمده که روزی پرکار و خسته کننده داشته اید و مدام احساس کم انرژی بودن و بی حس و حالی دارید ، حتما تخمه ی آفتاب گردان یا کدو یا هندوانه بخورید . مطمئنا این خوراکی ها انقدر خوشمزه هستند که نیازی نباشد این کار را با اجبار انجام دهید !

۲. گرفتگی پاها حتی در حال استراحت

calf

یکی دیگر از وظایف منیزیم ، آرامش بخشیدن به عضلات است . اگر ساق پایتان زیاد می گیرد ، حتی در مواقع استراحت ، این نشانه ی مستقیم کمبود منیزیم بدن شماست . 

۳. فشار خون بالا

حتی دیده می شود کسانی که ورزش می کنند هم گاهی فشارخون بالا دارند . این هم نشانه ی مستقیم کمبود منیزیم بدن می باشد چون منیزیم تنش و کرنش دیواره ی رگ ها را کنترل می کند . پس به چنین افرادی توصیه می شود تا دیر نشده ، بیشتر سبزیجات سبز و آجیل و تخمه میل کنند .

۴. سرگیجه

 

vertigo-dizziness

سرگیجه ی دائمی می تواند نتیجه ی کمبود منیزیم باشد ، چرا که این ماده ی حیاتی در تعادل غلظت الکترولیت بدن نقش مهمی دارد . همین طور جالب است که بدانید که کمبود منیزیم باعث می شود که مغز نتواند فرق سیگنال های صوتی محیطی را از ارتعاشات مایع درونی گوش تشخیص دهد و از آن ها چشم پوشی می کند ! از این رو سرگیجه در این افرادی که کمبود منیزیم دارند با کم شدن قدرت شنوایی و یا وز وز گوش هم همراه است .

۵. استرس 

استرس بدن را از منیزیم خالی می کند . منیزیم یکی از موادی است که بدن برای مقابله با استرس خرج می کند . استرس دائمی می تواند یکی از پیش زمینه های کمبود منیزیم شود . پس به جای آدامس جویدن و رو آوردن به قهوه و مسکن و دخانیات ، عمیقا به مسائل خود فکر کنید و برای آن ها چاره اندیشی کنید .

به خود ایمان داشته باشید و هرگز ناامید نشوید . می توانید با برنامه ریزی و تلاش به اهداف خود برسید و سعی کنید خودتان را به همان شکلی که هستید بپذیرید ، حتی اگر در وضعیت و شکل خوبی نیستید ، مشکلی نیست . شاید تا به حال اشتباهاتی داشته اید ولی برای تکرار نکردن این اشتباهات و درآمدن از وضعیت نامناسب خود چاره اندیشی کنید . خود را دوست داشته باشید ؛ همان طور که هستید ، با تمام اشتباهات و خطاهایتان . حتی اگر لازم باشد تمام زندگی خود را تعطیل کنید و عمیقا به این مسئله فکر کنید و دست از افیون ها و مسکن ها بردارید . استرس شدید را از ذهن خود خارج کنید . و سالم و شاد زندگی کنید .

۶. نفخ شکم

منیزیم مسکن عضلات باریک و حساس روده است . این عضلات هم مسئول گوارش هر آن چیزی ست که ما می خوریم . کمبود منیزیم باعث اختلال در گوارش و نفخ روده ها می شود . 

منبع: وبلاگ گوپاس

۱۳۹۵/۶/۲۶ ۱۲:۵۸:۳۹
آخرین حضور: ۱۳۹۶/۶/۴ ۱۸:۴۶:۲۴
(ویرایش)

👏👏👏👏👍👍👍👍👍

زندگی قانون
باورو ها و لیاقتهاست!!!!
همیشه باور
داشته باش
لایق بهترین هایی!!!!❤💓💓❤:
بهترینها رو واستون ارزو دارم
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران