تعداد بازدید : 3179
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۳
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۶/۲/۲۰
کاربران آنلاین : 0
Feriiiii
۱۳۹۶/۲/۳ ۲۱:۰۳:۱۷
آخرین حضور: ۱۳۹۶/۹/۲۵ ۰۰:۱۸:۳۷

اقدام جهت بارداری

(ویرایش)

سلام، من۲ ساله ازدواج کردم ۳۵ سالمه و شش ماهه اقدامم برای بارداری اما نشدم از ۵-۶ سال پیش تخمدان پلی کیستیک داشتم اما پری هام تقریبا منظم بود، تازگی دکتر بهم کلومیفن داده دو تا صبح دو تا شب روز سوم پری و آمپول اچ ام جی سه تا و قرص استرادیول والرات هم روزی یکی قرار شد روز ۱۱ پری هم سونو بشم حالا سوالم  اینه آیا با اینهمه قرص باردار میشم؟ مادرم سابقه دوقولویی داره چقدر ممکنه واسه منم پیش بیاد و اینکه این قرصا عوارض برای جنین نداره؟؟ نگرانم دلم شور میزنه با توجه به سنم میخوام زودتر باردار شم لطفا کسایی که بااین داروها باردار شدن از تجربیاتشون بگن. ممنون

در نگاهت همه مهربانی ها هست...
۱۳۹۶/۲/۳ ۲۲:۴۳:۳۸
آخرین حضور: ۱۳۹۶/۲/۴ ۱۱:۳۷:۵۸
(ویرایش)

سلام دوست عزیز منم دوسال اقدام بودم با اینکه یه بچه داشتم ولی باردار نمیشدم تا اینکه دکتر برام قرص کلومفین و امپول داد منم استفاده کردم خیلی استرس داشتم اصلا همیشه تاریخ پریودامو مینوشتم و حساب میکر م کی نزدیکی داشته باشم تا حامله شم اخر یه روز تصمیم گرفتم تا خدا نخواد اصلا نمیشه و تا سه ماه زدم به بی خیالی و اصلا تاریخ پریودامو ننوشتم تا اینکه ماه سوم باردار شدم ولی خودم خبر نداشتم که ده روز از پریودم گذشت فهمیدم از من میشنوی اگه دارو هم مصرف میکنی باز استرس نداشته باش 

۱۳۹۶/۲/۳ ۲۲:۴۵:۳۹
آخرین حضور: ۱۳۹۶/۲/۴ ۱۱:۳۷:۵۸
(ویرایش)

البته دارو برای بعضیا همون ماه تاثیر داره برای بعضیا تا سه ماه و بعضیا هم طول میکشه انشالله برای شما هم نتیجه بده

۱۳۹۶/۲/۳ ۲۳:۴۰:۱۷
آخرین حضور: ۱۳۹۶/۹/۲۵ ۰۰:۱۸:۳۷
(ویرایش)

ممنون عزیزم 

در نگاهت همه مهربانی ها هست...
۱۳۹۶/۲/۴ ۱۷:۱۳:۰۶
آخرین حضور: ۱۳۹۶/۸/۲۰ ۱۴:۳۷:۴۹
(ویرایش)

سلام عزیزمم

من در مورد قرص کلومیفن اطلاعاتی خواندم برای شما هم میفرستم که دقیق تر بدونی اما به نظر من ضرری برای جنین نباید داشته باشه البته این مطلب هنوز درستیش اثبات نشده و اصلا نگران چیزی نباش، من فک میکنم احتمال بارداری دوقلو داری چون به هر جال در ژن شما هم وجود دارد و با مصرف این دارو احتمال بیشتر هم میشه: 

  • تخمک گذاری معمولا 4 تا 10 روز (بطور متوسط 7 روز) بعد از آخرین روز درمان صورت می گیرد. این زمان در افراد مختلف بر حسب سیکل قاعدگی افراد متغیر است. در موارد نادری تخمک گذاری 14 روز بعد از آخرن روز درمان صورت می گیرد.
  • کلومیفن طی دوران بارداری، برای بیماران دارای خونریزی غیرطبیعی از واژن با علت ناشناخته و برای مبتلایان به کیست تخمدانی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا نباشند، منع مصرف دارد.
  • درمان با کلومیفن برای بیمارانی که دچار اختلال در عملکرد تخمدان و هیپوفیز باشند بی تاثیر خواهد بود. برای اثرگذاری لازم است عملکرد کبدی و سطح استروژن نیز طبیعی باشد.

یکی از عوارضش اینم هست : تکرر ادرار، بزرگی تخمدان، حاملگی چندقلویی

  • رچه تاثیر مستقیم کلومیفن طی دوره بارداری بر جنین انسان ثابت نشده است اما از مصرف آن در دوره بارداری یا موارد مشکوک به بارداری خودداری شود. تجویز کلومیفن در حیوانات باعث آسیب به جنین شده است.
  • کلومیفن برای مصرف در دوران شیردهی اندیکاسیون ندارد. 
  • مصرف دارو باید هر روز در یک ساعت معین باشد.
  • دوز فراموش شده دارو را بلافاصله بعد از بیاد آوردن مصرف نمائید و در صورتی که تا هنگام مصرف دوز بعدی به خاطر نیاوردید دوز بعدی را دو برابر نمائید.
  • مصرف این دارو باعث اختلال بینایی و سرگیجه می شود. توصیه می شود تا مشخص نشدن اثر دارو از رانندگی و سایر امور نیازمند به هوشیاری پرهیز نمائید.
  • در صورت شک به بارداری و بروز علائمی مانند نفخ، درد شکم و لگن، تاری دید، زردی، گرگرفتگی، احساس ناراحتی در پستان ها، سردرد، تهوع و استفراغ سریعا به پزشک مراجعه نمائید.
  • توصیه می شود پس از آخرین روز مصرف کلومیفن به مدت یک هفته یک روز در میان نزدیکی داشته باشید.
  • احتمال چندقلو زایی به ویژه با مصرف دوز های بالاتر بیشتر می شود.

www.dorvana.com

 

۱۳۹۶/۲/۶ ۰۰:۴۴:۰۵
آخرین حضور: ۱۳۹۶/۹/۲۵ ۰۰:۱۸:۳۷
(ویرایش)

خانومی مرسی از اطلاعات مفیدت خیلی بهم کمک کرد 

در نگاهت همه مهربانی ها هست...
۱۳۹۶/۲/۲۰ ۱۱:۳۴:۴۴
آخرین حضور: ۱۳۹۶/۹/۲۵ ۰۰:۱۸:۳۷
(ویرایش)

این لینک بارداری برای من باز نمیشه

در نگاهت همه مهربانی ها هست...
۱۳۹۶/۲/۲۰ ۱۱:۳۷:۱۵
آخرین حضور: ۱۳۹۶/۹/۲۵ ۰۰:۱۸:۳۷
(ویرایش)

این لینک بارداری برای من باز نمیشه

در نگاهت همه مهربانی ها هست...
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران