تعداد بازدید : 644
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۲/۱۷
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۶/۲/۱۸
کاربران آنلاین : 0
نازنین .حلما جون
۱۳۹۶/۲/۱۷ ۲۱:۴۶:۳۳
آخرین حضور: ۱۳۹۶/۲/۱۷ ۲۱:۴۶:۴۵

عقب افتادن پریودی

(ویرایش)

سلام دوستان من بهمن ماه پسرم از شیر گرفتم ولی تا الان پریود نشدم....در ضمن پریودیم مرتب هم نیستتنبلی تحمدان دارم

من میتوانم
۱۳۹۶/۲/۱۸ ۲۱:۴۱:۰۴
آخرین حضور: ۱۳۹۶/۸/۲۰ ۱۴:۳۷:۴۹
(ویرایش)

عزیزم راه های درمان تنبلی تخمدان را می تونی مطالعه کنی و حتما از این طریق عادت ماهیانه ایت منظم میشه: 

از آن جایی که درمانی برای این بیماری وجود ندارد باید از بروز علائم جلوگیری کرد. اهداف درمانی بر مبنای علائم، تمایل برای بارداری و کاهش شانس ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت پایه گذاری می شود. در خیلی از خانم ها برای رسیدن به این اهداف، باید ترکیبی از درمان ها انجام شود. برخی درمان های رایج برای PCOS عبارت است از:

بهبود سبک زندگی: چاقی و اضافه وزن در خانم های مبتلا به PCOS می تواند مشکلاتی را به دنبال داشته باشد. افراد مبتلا به PCOS با خوردن  غذاهای سالم و انجام ورزش می توانند وزن خود را در محدوده نرمالی قرار دهند. عادات غذایی سالم عبارت است از:

  • محدود کردن مصرف غذاهای فراوری شده و غذاهایی که قند های افزودنی دارد
  • استفاده از غلات، میوه ها، سبزیجات و گوشت های کم چرب در رژیم غذایی

این نکات در کاهش قند خون، استفاده بهتر از انسولین و نرمال کردن میزان هورمون ها در بدن موثر است. هر ده درصد کاهش وزن می تواند به داشتن پریود نرمال و منظم تر کمک کند.

قرص های ضد بارداری: برای خانم هایی که نمی خواهند باردار شوند، قرص های ضد بارداری می تواند:

  • چرخه های قاعدگی را کنترل کند
  • میزان هورمون های مردانه را کاهش دهد
  • به از بین رفتن آکنه کمک کند

به خاطر داشته باشید اگر مصرف این قرص ها قطع شود، چرخه قاعدگی دوباره غیر نرمال خواهد شد. خانم ها ممکن است تصور کنند مصرف قرص هایی که تنها حاوی پروژسترون است برای کنترل چرخه قاعدگی و کاهش ریسک سرطان آندومتر موثر است، اما پروژسترون تنها به کاهش آکنه و رشد مو کمک نمی کند.

داروهای دیابت: نشان داده شده است که متفورمین (گلوکوفاژ) که در درمان دیابت نوع دو استفاده می شود، در کاهش علائم PCOS نیز موثر است، اگر چه استفاده از متفورمین در PCOS مورد تایید FDAA قرار نگرفته است. متفورمین هم بر میزان انسولین برای کنترل گلوکز خون موثر است و هم تولید پروژسترون را کاهش می دهد. این دارو رشد موهای غیر نرمال را، البته بعد از چند ماه استفاده، کاهش می دهد و می تواند منجر به بازگشت تخمک گذاری شود. تحقیقات اخیر نشان داده است که متفورمین تاثیرات مثبت دیگری نیز دارد، از جمله آن که توده بدن را کاهش می دهد و میزان کلسترول را نیز بهبود می بخشد. متفورمین سبب نمی شود تا فرد به دیابت مبتلا شود.

داروهای باروری: در خانم های مبتلا به PCOS، فقدان تخمک گذاری معمولا دلیلی برای اختلال در باروری است. داروهایی وجود دارد که می تواند تخمک گذاری را تحریک کند و به خانم های مبتلا به PCOSS کمک می کند تا باردار شوند. قبل از شروع مصرف این داروها، باید سایر احتمالات مربوط به ناباروری هم در مرد و هم در زن بررسی شود. برخی داروهای مربوط به باروری ریسک چند قلو شدن را افزایش می دهد. انتخاب های درمانی عبارت است از

  • کلومیفن (Clomiphene): این دارو در اغلب بیماران نخستین انتخاب درمانی برای تحریک تخمک گذاری محسوب می شود.
  • متفورمین همراه با کلومیفین: این ترکیب دارویی زمانی استفاده می شود که کلومیفین تنها تاثیر نداشته باشد. دوز پایین این داروها می تواند به تخمک گذاری در افراد مبتلا به PCOS کمک کند.
  • گنادوتروپین ها: این داروها به صورت تزریقی استفاده می شود اما بسیار گران است و ریسک چند قلو شدن را در مقایسه با کلومیفن افزایش می دهد.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران