تعداد بازدید : 1358
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۵/۱۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۵/۳۰
کاربران آنلاین : 0
ثبصبثصبس
۱۳۹۷/۵/۱۹ ۲۳:۳۹:۰۴
آخرین حضور: ۱۳۹۷/۵/۱۹ ۲۳:۳۹:۰۶

دانستنی های جالب در مورد فلز نقره

(ویرایش)

نقره (Ag) دارای عدد اتمی 47 است و به عنوان یک فلز ارزشمند محسوب می شود که کمی سخت تر از طلا می باشد. علاوه بر این این فلز رسانای قوی الکتریکی میباشد. نقره دارای ویژگی های و خواص منحصر به فردی است که گاها به سادگی از کنار آن رد می شویم یا از آن آگاهی نداریم . در این مقاله سعی داریم حقایق جالب درباره فلز نقره بیان نماییم که امروزه در کشور ما اکثرا به عنوان زیورآلاتی مثل گردنبند  نقره ، انگشتر نقره ، دستبند نقره و …. کاربرد دارد.

دانستنی های جالب در مورد فلز نقره - عکس اصلی

دستبند بند ساعتی نقره عریض زنانه جواهر DS-N243

-مشخص شده است که منشا پیدایش نقره حدودا 3000 سال قبل از میلاد مسیح بوده است.

در مورد استفاده از نقره در کتاب مقدس(انجیل) اشاره شده است .

  • نقره یک هادی الکتریکی بسیار قوی است و از مس نیز بهتر می باشد اما به علت هزینه بالای آن علاقه ای به استفاده در سیم کشی برق از آن وجود ندارد .
  • در بین فلزات نقره دارای بیشرین هدایگر حرارتی است.
  • نقره دارای کمترین مقاومت در برابر تماس و برخورد است.
  • نقره کدر به راحتی و با سولفید هیدروژن و ازن تمیز می شود.
  • دو ایزوتوپ طبیعی پایدار نقره عبارتند از ag107 , ag109
  • 28 ایزوتوپ رادیواکتیو نقره وجود دارد .
  • نقره اکثرا از سنگ های سرب و مس استخراج می شود.
  • در کشور های مختلف نزدیک 1500 معدن نقره وجود دارد.
  • مکزیک،پرو و چین بزرگ ترین تولید کنندگان نقره در جهان هستند.
  • نقره در بعضی فرهنگ ها و ادبیات کشور ها سابقه طولانی را دارا می باشد.
  • در طول تاریخ نقره در ساخت سکه ، جواهر، دکوراسیون، آینه ، عینک، ابزار موسیقی، دندانپزشکی، دارو، عکاسی و …. مورد استفاده قرار گرفته است.
  • در ادیان مختلف نقره را دارای قدرت جادویی می دانند و معتقدند نقره دارای انرژی زنانه است.
  • در ادبیات نقره دارای توانایی مقابله با موجودات عجیب الخلقه مانند خون آشام ها و ارواح است.

همگی اینها ویژگی های و گاها اعتقادات افراد نسبت به فلز نقره است اما چیزی که واضح است این است که فلز نقره و زیورآلات به وفور در بین مردم مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت مناسب و طرح های جذاب و زیبای زیورآلات نقره باعث شده است که جایگزین مناسبی برای فلزات گرانبهایی همچون طلا باشد.

۱۳۹۹/۲/۳ ۱۶:۲۹:۰۷
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۳/۳ ۱۷:۰۱:۴۱
(ویرایش)

اطلاعاتی در رابطه با انگشتر نقره



امروزه در صنعت طراحی و ساخت انگشتر از فلزهای متنوع و متفاوتی استفاده می‎شود که یکی از آنها نقره می‎باشد. سالانه تعداد زیادی انگشتر نقره روانه بازارهای فروش می‎شود تا مشتریان علاقه‎متد بتوانند از آنها استفاده کنند. نقره فلزی براق و سفید رنگ می‎باشد که از جذابیت بالایی نیز برخوردار بوده است و بدلیل داشتن رسانایی بالا، جلادار بودن و شکل‎پذیری آسان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که گفته شد یکی از کاربردهای این فلز در صنعت ساخت انگشتر نقره می‎باشد. از دلایلی که از این فلز در این صنعت استفاده می‎شود چکش خوار بودن این فلز می‎باشد که افراد زیادی با توجه به این قابلیت به ساخت انواع انگشتر نقره دست‎ ساز مشغول هستند. بعد از صنعت که بیشترین مصرف نقره را به خود اختصاص داده است صنعت ساخت انگشتر نقره و جواهرات مقام دوم را به خود اختصاص داده است. استفاده از این فلز در ساخت انگشتر نقره دست ‎ساز بسیار رایج بوده است و افراد زیادی در این زمینه در حال فعالیت می‎باشند. البته این فلز به شکل شمش نیز وجود دارد که برای سرمایه‎گذاری مورد استفاده قرار می‎گیرد.

خواص این فلز

این فلز که به رنگ سفید می‎باشد از درخشندگی بسیار بالایی برخوردار بوده است و همین موضوع یکی از دلایلی است که از آن در صنعت ساخت انگشتر نقره استفاده می‎شود. علاوه‎بر این این فلز قدرت بالایی در بازگرداندن نور دارد و به همین دلیل از آن در ساخت آینه، تلسکوپ، میکروسکوپ و سلول‎های خورشیدی استفاده می‎شود. یکی دیگر از موارد پرکاربرد این فلز در ساخت جواهرات و انگشتر نقره دست ‎ساز می‎باشد که از طرفداران زیادی نیز برخوردار می‎باشد. نکته جالب توجه در رابطه با این فلز آن است که می‎تواند 95 درصد شعاع‎های قابل رویت نور را بازتاب دهد.

آلیاژهای نقره

آلیاژهای مختلفی از این فلز وجود دارد که از برخی از آنها در ساخت انگشتر نقره و انگشتر نقره دست ‎ساز استفاده می‎شود.این فلز امکان ترکیب شدن با طلا را دارا می‎باشد و در برخی از موارد با نیکل ترکیب می‎شود که در این فرآیند آلیاژی سفید رنگ و منحصربفرد بوجود می‎آید که در صنعت ساخت انگشتر نقره دست‎ ساز مورد استفاده قرار می‎گیرد. این آلیاژ سفید رنگ بدست آمده به نقره آلمانی شهرت دارد. در کل می‎توان در رابطه با این فلز چنین گفت که نقره قابلیت ترکیب شدن با انواع فلزات نجیب را دارا می‎باشد. فلزاتی چون پالادیوم، نیکل، مس و طلا از فلزاتی هستند که با نقره ترکیب می‎شوند. برای کسب اطلاعت بیشتر درباره قیمت ها می توانید وارد سایت انگشت آرای شوید و به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

نقره استرلینگ و یا نقره 925

نقره استرلینگ که شهرت زیادی در جهان دارد در واقع آلیاژی از نقره می‎باشد که با میزان 925 در هزار با 75 واحد فلز دیگری ترکیب می‎شود و در بسیاری از صنایع استفاده خواهد شد. این ترکیب معمولا با فلز مس روی خواهد داد. این نوع نقره به عنوان نقره استاندارد در صنایع جواهرسازی معرفی و بکار گرفته خواهد شد. بیشترین جواهرات و انگشتر نقره دست ‎ساز با استفاده از این نقره طراحی و ساخته خواهند شد. برای کسب آگاهی بیشتر، اطلاعاتی در رابطه با انگشتر نقره (بخش دوم) را نیز مطالعه کنید.

ترکیب این فلزها با نقره به این دلیل است که نقره خام بسیار نرم و حالت پذیر بوده است و به تنهایی برای ساخت جواهرات مناسب نمی‎باشد. با توجه به این موضوع با دیگر فلزها بخصوص مس آن را ترکیب می‎کنند تا بتوان از آن برای صنایع مختلف بهره برد و قدرت چکش خواری آن را افزایش داد. البته در این ترکیب می‎توان از فلزهی مختلف دیگری نیز استفاده کرد اما طی چندین سال استفاده از ترکیب مس و نقره نشان داده این ترکیب می‎تواند بهترین ترکیب استفاده شده در این آلیاژ باشد. نکته‎ای که در این ترکیب مهم به شمار می‎آید تغییر نکردن رنگ نقره می‎باشد. این در حالی است که مقاومت آن افزایش چشمگیری داشته است. منبع:  انگشتر نقره دست ‎ساز 

۱۴۰۱/۵/۳۰ ۲۰:۱۴:۵۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۷/۱۲ ۰۰:۰۲:۵۴
(ویرایش)

سلام عرض ادب خدمت دوستان عزیزم اگر مایلید که اطلاعاتی در مورد بهترین نرم افزار حسابداری نقره فروشی کسب کنید.

کافیست که به سایت حسابدارا مراجعه کنید با مقاله ای که رائه داده اند خیلی مفید بود و به درد بنده خورد.

ببخش تا بخشیده شوی
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران