تعداد بازدید : 505
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۲/۲۸
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۲/۲۸
کاربران آنلاین : 0
drhoseinisianaki
۱۳۹۹/۲/۲۸ ۰۱:۰۷:۲۴
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۳/۲۶ ۲۲:۴۸:۱۰

علائم اولیه اوتیسم در نوزادان کمتر از ۱۲ ماه

(ویرایش)

از آن‌جایی که بسیاری از کودکان سالم هم دارای بعضی از رفتارهای مشابه اوتیسم هستند، ممکن است تشخیص این که آیا یک کودک مبتلا به اوتیسم است یا خیر، گاهی دشوار باشد. اغلب کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم، تا به سن ۴ سالگی یا بیشتر تشخیص اوتیسم را دریافت نمی‌کنند. مرکز کنترل بیماری‌های ایالات متحده (U.S. CDC) اظهار می‌کند که تشخیص معتبر اوتیسم در سن ۲ سالگی هم ممکن است. بسیاری از والدین، پیش از ۱ سالگی فرزند خود، متوجه علائم اولیه اوتیسم می‌شوند و تا سن ۱۸ ماهگی کودک، به تفاوت‌های او با سایر کودکان پی می‌برند. در این مقاله از کودکت قصد داریم به نشانه‌های اولیه اوتیسم در کودکان اشاره کنیم.

 

هر چقدر که درمان یک کودک مبتلا به اوتیسم زودتر آغاز شود، نتایج بهتری حاصل خواهد شد. در صورتی که متوجه هر یک از این علائم اولیه اوتیسم شدید یا در مورد روند رشد کودک خود نگران هستید، هر چه سریع‌تر با یک پزشک مشورت کنید.

علائم اولیه اوتیسم در نوزادان با سن کمتر از ۱۲ ماهه:

درک علائم اولیه اوتیسم در این سن متوجه این موضوع است که آیا کودک شما شاخصه‌های رشدی مرتبط با سن خود را تجربه می‌کند یا خیر. برخی از این علائم اولیه اوتیسم در کودکان زیر یک سال می‌تواند موارد زیر باشد:

 

 به چهره افراد علاقه‌ای نشان نمی‌دهد..ارتباط چشمی برقرار نمی‌کند، نمی‌خندد و حتی ممکن است به نظر برسد شما را نمی‌بیند.با وجود اینکه در موقعیت‌های دیگر، شنوایی او کاملا عادی به نظر می‌رسد، همیشه به صدا پاسخ نمی‌دهد. به شنیدن نامش واکنش نشان نمی‌دهد، به منبع صداها توجهی نمی‌کند، زمانی که صدای بلندی می‌شنود، وحشت‌زده نمی‌شود.تمایلی به در آغوش کشیده شدن یا تماس فیزیکی ندارد.به بازی‌های کودکانه رایج، مثل دالی‌موشه تمایلی نشان نمی‌دهد.علائم اولیه تکلم را از خود نشان نمی‌دهد، آواهای و صداهای کودکانه ایجاد نمی‌کند.از حرکات و اشارات بدنی (مانند تقلا برای در آغوش کشیده شدن) استفاده نمی‌کند.

کاردرمانی نیاوران

گفتاردرمانی نیاوران

کاردرمانی در نیاوران

گفتاردرمانی در نیاوران

مرکز کاردرمانی در نیاوران

مرکز گفتاردرمانی در نیاوران

مراکز گفتاردرمانی در نیاوران

مراکز کاردرمانی در نیاوران

کلینیک کاردرمانی در نیاوران

کلینیک گفتاردرمانی در نیاوران

بهترین کاردرمانی نیاوران

بهترین گفتاردرمانی نیاوران

کلینیک توانبخشی دکتر حسینی سیانکی با دو شعبه در پاسداران و سعادت آباد، بیش از 15 سال سابقه، کادری مجرب و تجهیزات روز دنیا آماده ارائه خدمات کاردرمانی، گفتاردرمانی و روانشناسی برای شما عزیزان می باشد.
http://drhoseinisianaki.com
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران