تعداد بازدید : 757
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۸/۲۰
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۸/۲۰
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۳۹۹/۸/۲۰ ۱۳:۲۵:۰۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

بهداشت قاعدگی

(ویرایش)

طب سنتی مواردی را برای کاهش درد و ناراحتی های به وجود آمده در دوران قاعدگی توصیه هایی کرده است. هر چند دارو ها و قرص های متفاوتی برای کاهش درد و مشکلات دیگر در طی روزهای قاعدگی و جود دارد اما به هر حال بهتر است تا حد امکان از موارد گیاهی و طبیعی استفاده کنیم. استفاده از مواردی که طب سنتی برای رعایت بهداشت قاعدگی پیشنهاد کرده است می تواند به مقدار زیادی برای کاهش مشکلات زنان و دختران در دوره قاعدگی کمک کند. در این جا تعدادی از این راه کارها به صورت اختصاری معرفی می شوند.

1- به کمک کیسه های آب گرم یا حتی حوله های گرم، شکم و کمر خود را گرم نگه دارید. با این روش از دردهای شکمی احتمالی کاسته می شود و تا حدودی احساس آرامش می کنید.

2- دم نوش هایی برای کاهش درد دوران قاعدگی در طب سنتی معرفی شده اند و تأثیر زیادی نیز دارند. برخی از این دمنوش ها عبارتند از دمنوش بابونه سنبل الطیب، دمنوش زیره و نبات، دمنوش گل گاوزبان، دمنوش سرخ ولیک، دمنوش تمشک و …

3- طب سنتی می گوید برای رعایت بهداشت قاعدگی بهتر است تا حد امکان از شستشوی ناحیه تناسلی با آب سرد خود داری شود. هم چنین بهتر است تا حد امکان در روزهای اول دوره قاعدگی حمام نکنید.

4- مصرف زیاد کافئین و نمک باعث افزایش درد دوره قاعدگی می شود. پس بهتر است تا حد امکان در دوره قاعدگی از مقدار خیلی کم این موارد استفاده کنید.

5- برای کاهش احساس درد و هم چنین افسردگی دوره قاعدگی می توانید از نفس کشیدن های عمیق و پی در پی بهره ببرید.

ویژگی های نوار بهداشتی خوب

:

1- نوار بهداشتی های مناسب و استاندارد قابلیت عبور هوا دارند. این قابلیت سبب می شود تا از ایجاد قارچ و عفونت جلوگیری شود.

2- جذب بالای نوار بهداشتی عامل بسیار مهمی است. با انتخاب یک نوار بهداشتی مناسب با قدرت جذب بالا می توانید بدون هیچ نگرانی به فعالیت های روزانه خود بپردازید. این موضوع  کمک زیادی به رعایت بهداشت قاعدگی می کند.

3- پدهای بهداشتی پنبه ای برای پوشت های حساس مناسب ترند. این نوارهای بهداشتی نرم ترند و پوست را قرمز و ملتهب نمی کنند.

4- نوار بهداشتی های موجود در بازار در دو نوع بال دار و بدون بال هستند. مدل های بال دار به راحتی به لباس زیر فیکس می شوند و ساکن باقی می مانند.

5- نوار بهداشتی های مشبک قدرت جذب بیشتری دارند اما برخی از افراد از حساسیت زا بودن این نوع از پدهای بهداشتی گله دارند.

با توجه به تمامی موارد گفته شده و آنچه باید در مورد نوار بهداشتی بدانید، رعایت بهداشت قاعدگی امری ضروری است که سلامت نیمی از جامعه و صد البته سلامت نسل بعد به آن وابسته است.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران