تعداد بازدید : 523
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۸/۲۰
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۸/۲۰
کاربران آنلاین : 0
dr.n
۱۳۹۹/۸/۲۰ ۲۲:۱۷:۱۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱/۲۱ ۰۲:۰۹:۲۹

کلیه درمان و کاهش سریع درد کلیه

(ویرایش)

شاید شما دردی را در پهلوی خود احساس کنید، اما دلیل و علت آن کلیه های شما نباشد. تشخیص درد کلیه از درد کمر بسیار سخت است.

درد کلیه معمولا عمیق تر بوده و در قسمت بالاتری از پشت بدن و در زیر دنده ها احساس می شود. در این مقاله دکتر ولی پور جراح کلیه ، به بررسی علائم و علل درد کلیه و همچنین بیماری هایی که سبب بروز درد کلیه می شوند، می پردازد.

کلیه ها دو عضو در بدن هستند که عملکرد عمده آنها دفع مواد زائد، دفع آب اضافی بدن و تولید هورمون هایی جهت متعادل سازی فشار خون، تولید گلبول های قرمز و میزان اسیدی بودن خون می باشد. کلیه ها همچنین بر متابولیسم کلسیم، سدیم، پتاسیم و دیگر الکترولیت ها تاثیر می گذارند.
زمان مراجعه به پزشک
 

فرد نباید ملاقات خود با پزشک را جهت معاینه درد کلیه یا درد پهلو به تعویق اندازد. با اینکه درد پهلو اغلب با مشکلات زمینه ای در ارتباط با کلیه دیده می شود، اما بیماری های دیگر بسیاری وجود دارند که می توانند دردی مشابه با درد کلیه را ایجاد کنند.

پزشک می تواند به انجام تشخیصی دقیق از مشکلاتی زمینه ای که منجر به درد پهلو یا درد کلیه شده اند کمک کند. هرگونه بروز درد شدید در پهلو یا کلیه باید سریعا معاینه شود.

درد کلیه کجاست؟
 

ناحیه اصلی که درد کلیه در آن دیده می شود، در پهلوی فرد است که شامل قسمت میانی تا بالای کمر در هر دو طرف ستون فقرات می شود.

احساس درد در کلیه بیشتر به این خاطر است که از اعماق بدن احساس می شود تا به نسبتِ یک احساس دردناک که درست در زیر پوست رخ می دهد.

[عکس: kidneypain6.dreamstime.jpg]
بهترین مسکن برای درد کلیه
 

عفونت حاد و مزمن کلیه معمولا با درد همراه است. در عفونت حاد کلیه بیمار می تواند به تب مبتلا شود، در حالی که عفونت مزمن می تواند بدون تب باشد. ورم زیر چشم نیز یکی دیگر از نشانه های مشکلات کلیوی است. درد کلیه نباید با خوردن مسکن هایی مانند ژلوفن سرکوب شود.

در صورتی که فرد احساس کرد که به کلیه درد دچار شده باید بلافاصله به اورژانس بیمارستان مراجعه کند. یکی از کارهای اشتباهی که در زمان کلیه درد رایج شده، مصرف قرص ژلوفن است. خوردن این قرص می تواند باعث نارسایی و حتی از کار افتادن کلیه ها شود.
 

در صورتی که کلیه مشکوک به آسیب ناشی از یک ضربه باشد (مانند حادثه رانندگی، زخم ناشی از شلیک گلوله یا له شدگی ناشی از یک ضربه در فوتبال یا آسیب در محل کار) این آزمایشات به طور معمول انجام می شوند.

دکتر ولی پور، متخصص اورولوژی در غرب تهران

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران