تعداد بازدید : 540
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۸/۲۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۷/۱۶
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۳۹۹/۸/۲۱ ۱۴:۳۷:۱۲
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

انچه باید در مورد نوار بهداشتی بدانید

(ویرایش)

برای رعایت بهداشت قاعدگی، نیاز به استفاده از امکانات بهداشتی وجود دارد. نوار بهداشتی یکی از این امکانات بهداشتی است. در طول دوران قاعدگی بانوان برای جلوگیری از نشت خون به لباسشان از نوار بهداشتی استفاده می کنند. نوار بهداشتی که خون را به خود جذب می کند و مانع خارج شدن آن از لباس زیر می شود داخل شورت قرار داده می شود. باید نوار بهداشتی را هر چهار تا شش ساعت عوض کنید. استفاده از نوار بهداشتی آلوده در مدت زمان طولانی سبب ایجاد عفونت و بیماری های گوناگون ناحیه تناسلی می شود. هم چنین استفاده از نوار بهداشتی های غیر استاندارد و نا مناسب از دلایل ابتلا به بیماری های خطرناکی نظیر سرطان دهانه رحم می باشند. اکثر نوارهای بهداشتی استریل هستند و از پنبه و الیاف مصنوعی که جذب بالایی دارند ساخته شده اند. برخی از مواردی که باید در مورد پد بهداشتی بدانید و در هنگام خرید به انتخاب بهتر شما کمک می کند عبارتند از :

1- نوار بهداشتی های مناسب و استاندارد قابلیت عبور هوا دارند. این قابلیت سبب می شود تا از ایجاد قارچ و عفونت جلوگیری شود.

2- جذب بالای نوار بهداشتی عامل بسیار مهمی است. با انتخاب یک نوار بهداشتی مناسب با قدرت جذب بالا می توانید بدون هیچ نگرانی به فعالیت های روزانه خود بپردازید. این موضوع  کمک زیادی به رعایت بهداشت قاعدگی می کند.

3- پدهای بهداشتی پنبه ای برای پوشت های حساس مناسب ترند. این نوارهای بهداشتی نرم ترند و پوست را قرمز و ملتهب نمی کنند.

4- نوار بهداشتی های موجود در بازار در دو نوع بال دار و بدون بال هستند. مدل های بال دار به راحتی به لباس زیر فیکس می شوند و ساکن باقی می مانند.

5- نوار بهداشتی های مشبک قدرت جذب بیشتری دارند اما برخی از افراد از حساسیت زا بودن این نوع از پدهای بهداشتی گله دارند.

با توجه به تمامی موارد گفته شده و آنچه باید در مورد نوار بهداشتی بدانید، رعایت بهداشت قاعدگی امری ضروری است که سلامت نیمی از جامعه و صد البته سلامت نسل بعد به آن وابسته است.

ارام با پشتکار زود رنج
۱۴۰۱/۷/۱۶ ۱۸:۴۹:۵۵
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۶ ۱۵:۵۱:۴۷
(ویرایش)

هنگام خرید نوار بهداشتی به چه نکاتی دقت کنیم؟

قدرت جذب

مهم‌ترین ویژگی یک نوار بهداشتی خوب قدرت جذب حجم بالای خون در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. خون جذب‌شده باید در لایه میانی محفوظ بماند و براثر فشار نشستن به سطح پد برگشت نکند؛ در این صورت موجب احساس خیسی می‌شود. می‌توانید آزمایش کنید: هرچه رنگ خون در سطح پد روشن‌تر و تروتازه‌تر باشد، یعنی خون جذب‌شده نزدیک‌تر به سطح قرار دارد و چه‌بسا موجب برگشت خون به سطح پد و بروز احساس خیسی شود؛ اما هرچه رنگ خون پریده‌تر باشد، یعنی جذب بهتری صورت گرفته و احساس خیسی نخواهید کرد.

قدرت جذب نوار بهداشتی‌ها را می‌توانید به‌راحتی از روی تعداد قطره‌هایی که روی بسته‌بندی‌ درج می‌شود، بفهمید.

بال‌دار یا بدون بال؟

اغلب نوار بهداشتی‌ها بال‌دارند؛ بال‌ها موجب می‌شوند پد جابه‌جا نشده و خون نشتی از کناره‌ها به داخل هدایت شود. با نوار بهداشتی‌های بال‌دار می‌توانید مطمئن‌تر حرکت کنید؛ اما اینکه نوار بهداشتی بال‌دار بخرید یا بدون بال، یک انتخاب کاملا سلیقه‌ای است.

 

اندازه و ضخامت

درمورد اندازه و ضخامت باید برحسب شدت خون‌ریزی تصمیم بگیرید. اغلب خانم‌ها برای دو سه روز اول قاعدگی از نوار بهداشتی‌های ضخیم‌تر استفاده می‌کنند. ازلحاظ اندازه هم که می‌دانید نوار بهداشتی‌های روز و شب متفاوت‌اند: پدهای ویژه روز کوتاه‌ترند، درحالی‌که پدهای ویژه شب بلندترند؛ پدهای ویژه شب همچنین در قسمت پشتی که روی باسن قرار می‌گیرد، پهن‌ترند تا هنگام درازکشیدن نگران نشت خون نباشید. در بعضی برندها حتی می‌توانید نوار بهداشتی‌های فوق‌بلندی پیدا کنید که از پدهای بلند معمولی هم بلندترند و پوشش‌دهی بیشتری دارند.

پنبه‌ای یا مشبک؟

این مورد هم تا حد زیادی به ترجیح فردی بستگی دارد. برخی خانم‌ها با نوار بهداشتی‌های پنبه‌ای راحت‌ترند، برخی دیگر با نوار بهداشتی‌های مشبک. نوار بهداشتی‌های مشبک بااینکه از قدرت جذب بالایی برخوردارند، در برخی خانم‌ها موجب حساسیت می‌شوند؛ اما ناگفته نماند پوست هرکسی متفاوت است و همه لزوما به پدهای مشبک واکنش یکسانی نشان نمی‌دهند.

نرمی و لطافت

سطح نوار بهداشتی باید نرم و لطیف باشد تا پوست براثر سایش دچار قرمزی و خارش نشود. نوار بهداشتی‌های پنبه‌ای معمولا از این لحاظ بهترند.

قابلیت تنفس

یک نوار بهداشتی خوب باید از قابلیت عبور هوا برخوردار باشد تا از حبس رطوبت و ایجاد قارچ و عفونت جلوگیری کند.

نوار بهداشتی معطر بخریم؟

نوار بهداشتی‌های معطر بوی خوشایندی دارند، اما مواد شیمیایی عطری در برخی افراد ایجاد تحریک و حساسیت می‌کنند. ازاین‌رو، نوار بهداشتی‌های غیرمعطر انتخاب مطمئن‌تری محسوب می‌شوند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران