تعداد بازدید : 746
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۸/۲۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۳۹۹/۸/۲۲ ۱۵:۱۴:۵۴
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

چیکار کنم لاغر بشم؟

(ویرایش)

روش ساده برای لاغر شدن و خداحافظی با چربی های مزاحم

  1. در درجه اول جوگیر نشوید و هیچ وعده غذایی را حذف نکنید. از قدیم گفتن که : رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود / رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود.

حذف کردن صبحانه یا شام از اشتباهات رایج میان افرادی بود که سعی در لاغر شدن داشتند، لطفا اشتباهات آنها را تکرار نکنید و بجای آن سایز بشقاب غذایتان را کمی کوچک کنید و بجای غذاهای چرب و سنگین از سبزیجات تازه و رنگارنگ استفاده کنید.

  1. نیم ساعت قبل از غذا یک لیوان آب بنوشید چون بخش زیادی از معده شما به آب اختصاص می یابد و جلوی اشتهای کاذب و ظرفیت غذا پذیری معده کاهش می یابد. ضمنا هرگز وسط و همراه با غذایتان آب نخورید بلکه 2 ساعت بعد از پایان غذا، آب بنوشید.
  2. معجزه چای سبز در لاغری را فراموش نکنید. نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می دانند، چرا که میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن 100 برابر تاثیرگذارتر ازویتامین Cو 25 برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است. (توجه کنیم که ویتامین C و E به عنوان دو آنتی اکسیدان مهم مطرح هستند، باید توجه داشته باشید نوشیدن 3 تا 4 لیوان چای سبز در طول روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. این تصور که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می تواند میزان کالری سوزی در بدن را افزایش دهد، ایده اشتباهی است، زیرا با نوشیدن بیش از حد چای سبز در طول روز، بدن علاوه بر آنکه با مشکل تحریک پذیری پایانه های عصبی روبه رو می شود، با اختلال دفع آب و الکترولیت های بدن مواجه می شود. به این ترتیب همانطور که باید در نوشیدن چای معمولی پرهیزهای لازم را رعایت کنید توصیه شده که در نوشیدن چای سبز نیز افراط نکنید( منبع :  https://namnak.com/ ) . توجه: از دیدگاه طب سنتی چای سبز دارای طبعی سرد است لذا پیشنهاد می کنیم که برای تعادل مزاجی ، هنگام دم کردن چای سبز، مقداری دارچین یا زنجبیل با آن حل کنید

4.روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی کنید. بخشی از مسیر کار یا خرید های روزانه را پیاده بروید. شروع پیاده روی تان با سرعت معمولی باشد و بعد از 5 دقیقه ریتم حرکت خود را تند کنید به حدی که به بدن شما تعریق کند و ضربان قلبتان بالا برود. حتما هنگام پیاده روی بطری آب همراهتان باشد آبی که در آن چند قطره آبلیموی طبیعی حل شده باشد.

  1. دو وسیله را از سفره های خود حذف کنید. شکرپاش را از سفره صبحانه و میان وعده ها حذف کنید. نمکدان را هم از سفره های ناهار و شام حذف کنید.
  2. بجای سس های سالاد چرب و ترشی های اشتها آور، می توانید از زیتون تازه، زیتون پرورده و رب انار استفاده کنید.
  3. یک ترازو سنجش وزن در خانه داشته باشید و مرتب طی فواصل زمانی منظم خودتان را وزن کنید تا اگر روزی تنبلی کردید و یا پر خوری کردید، ترازو بتواند این اشتباهاتتان را به رویتان بیاورد و شما را دچار وجدان دردی کند تا در مسیر لاغر شدن، کم نیاورید.

ادامه مقاله را اینجا بخوانید: کلیک کن

ارام با پشتکار زود رنج
۱۴۰۱/۹/۲۷ ۱۴:۰۳:۲۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۲۷ ۱۴:۰۳:۲۸
(ویرایش)

آیا لاغری یا چاقی به اعتماد به نفس مرتبط است؟

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۳:۲۳:۳۹
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ۱۳:۳۸:۵۱
(ویرایش)

برای لاغرشدن آسون به کلینیک ویستا سر بزن

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران