تعداد بازدید : 266
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۸/۲۲
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۸/۲۲
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۳۹۹/۸/۲۲ ۱۵:۳۴:۱۹
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

بعد از اینکه تصادف کردیم باید چیکار کنیم؟

(ویرایش)

بعد از تصادف چکار کنیم؟

تقریبا همه ما تصادف رانندگی را تجربه کرده ایم. هنگامی که حوادث رانندگی و تصادفات پیش می آید باید اقدامات خاصی انجام دهیم. این اقدامات باید به گونه ای باشند که سبب کاهش خسارات و آسیب های وارده شوند. در زیر به تعدادی از این اقدامات اشاره می کنیم:

  1. اولین و شاید مهم ترین اقدام بعد از تصادف، حفظ آرامش و خونسردی است. تنها در صورتی که آرامش داشته باشید می توانید تصمیمات صحیح بگیرید.
  2. قبل از هر کاری باید با پلیس 110 تماس بگیریم. زمانی که بعد از وقوع تصادف با پلیس تماس می گیرید، کارشناس تصادف از نزدیک ترین واحد راهنمایی و رانندگی به محل تصادف می آید. این کارشناس، راننده مقصر را تعیین می کند و بعد در صورتی که شما مقصر نباشید می توانید به راحتی خسارت خود را از بیمه دریافت کنید.
  3. بعد از تصادف در صورت امکان خودروهای درگیر در جریان تصادف را از جاده خارج کنید. در این مواقع باید در گوشه سمت راست خیابان یا بزرگ راه توقف کنید. برخی از راننده ها با رها کردن خودرو در وسط خیابان یا بزرگ راه باعث ایجاد تصادفات بعدی می شوند. هم چنین رها کردن خودرو وسط خیابان رفت و آمد سایر خودروها را با مشکل جدی رو به رو می کند و ترافیک سنگینی ایجاد می شود. تنها در صورتی نباید خودرو از محل تصادف جا به جا شود که تصادف سبب فوت کسی شده باشد.
  4. فراموش نکنید که بعد از وقوع تصادف به پرشک مراجعه کنید. به هیچ وجه سرگیجه، سر درد و حتی خراش های جزئی را دست کم نگیرد. اصولا در این مواقع به علت هیجان ناشی از تصادف، سطح هورمون آدرنالین در بدن بالا می رود. همین هورمون باعث می شود متوجه شدت واقعی درد خود نشوید.
  5. بعد از اینکه پلیس مقصر را اعلام کرد و موضوع بیمه و خسارت تعیین شد. شیشه ها و بقایای دیگر تصادف را از سطح خیابان یا بزرگ راه جمع آوری کنید. این شیشه ها و سایر اشیای نوک تیز می توانند به خودروهای دیگر آسیب جدی وارد کنند.

چرا گیربکس زوزه میکشد؟

بهترین مارک چراغ خطر پراید

راه های تمام شدن لنت ترمز عقب

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران