عکاسی تبلیغاتی
(ویرایش)
عکاسی تبلیغاتی چیست؟
عکاسی یکی از هنر های جذاب و پرکاربرد است که در ابتدای شروعش صرفا نقش نوستالژی عکس های خانودگی داشت اما بعدها به کمک پیشرفت تکنولوژی و رشد نیازهای بشر، انواع مختلفی از عکاسی بوجود آمدند از جمله: عکاسی تبلیغاتی لباس، منزل و جواهرات و… در این مقاله به انواع عکاسی های تبلیغاتی پرداخته شده است.
عکاسی تبلیغاتی در زندگی روزمره ما نقش بسیاری دارد مثل حضور عکس های تبلیغاتی در مجلات، فضای مجازی، بیلبوردها و بنرها و….هدف از عکاسی تبلیغاتی، نمایشِ محصول و برند مورد نظر، به بهترین و جذاب ترین شکل با هدف اصلی تشویق مشتری به خریدِ آن محصول است.
عکس های تبلیغاتی باید با دقت و ظرافت و انرژی باشند و پیامشان را به صورت شفاف و خلاصه نشان بدهند در واقع باید با رزولیشن و وضوح بالا، از سوژه مرد نظر تصویر تهیه کنند.
هدفِ همۀ فوت و فن های عکاسی تبلیغاتی، نمایش هدف موردنظر به جذاب ترین شکل ممکن و ایجاد ذهنیتی خوشایند در ذهنِ مخاطب و درنهایت، ترغیب به خرید است. ایده، ترکیب بندی و فضای رنگ نقش بسیار پررنگی در عکاسی تبلیغاتی دارند. یکی از وظایف عکاسهای تبلیغاتی رتوش عکس است مثلا برخی عکسها باید کراپ شوند و یا رنگ آنها اصلاح شود. همچنین میتوانید در این مرحله از عکاسی تبلیغاتی از انواع افکتها استفاده کنید. مثلا برای عکاسی از یک آبمیوه با طعم سیب میتوانید با نرمافزارهای ویرایش عکس یک سیب هم داخل عکس قرار دهید. به این صورت علاوه بر اینکه تصویر از لحاظ بصری خیلی زیباتر خواهد بود بلکه مزه سیب تازه را هم به کاربر القاء میکند(منبع: https://noornegar.com/ ).
نکاتی از عکاسی تبلیغاتی
🔸داشتن یک دستیار حرفه ای با تجربه
🔸استفاده از tethering | ینی وصل کردن دوربین به لپتاپ و عکاسی به این صورت که هر عکسی که میگیرید مستقیم وارد لپتاپ شود
🔸 نورپردازی مناسب چون باعث وضوح و کیفیت و گیرایی تصویر می شود.
🔸تعارف نداشتن در تعیین تعرفه عکاسی
🔸فایلهای PSD و RAW برای شماست و لزومی ندارد که تحویل مشتری داده شود.
🔸باتری به اندازهی کافی داشته باشید تا شارژ تمام نشود چون عکاسی صنعتی خیلی زمان بر است
🔸تمیز کردن سوژهها خیلی مهم است و باعث صرفه جویی در وقت می شود چون نیاز به فتوشاپ را کمتر می کند.
🔸ادیت حرفهای | هیچ عکس تبلیغاتی بدون ادیت ، آن چیزی نمیشود که در مجلات میبینید.