تعداد بازدید : 519
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۱۵:۰۲:۳۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

اهمیت تحلیل رقبا در دیجیتال مارکتینگ

(ویرایش)

از تحلیل رقبا در تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ چه می دانید؟ تحلیل رقبا چه ضرورتی در کسب و کار های دیجیتال مارکتینگ دارد؟ برای تحلیل بهتر رقبای خود در رابطه با کسب و کار های دیجیتال، پیشنهاد می کنیم برای شروع مسیری با آگاهی و رو به صعود در دنیای دیجیتال، این مقاله را به دقت بخوانید.

 

ضرورت تحلیل رقبا در تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در انواع تحلیل های بازار دیجیتال مارکتینگ تحلیل های مختلفی برای شناخت بازار وجود دارد که تحلیل رقبا اولین گام آنها است. تحلیل رقبا یکی از بخش‌های اصلی تحقیقات بازار است و بدون آن، هیچ تضمینی برای بقا و همچنین پویایی یک سازمان در این بازار پررقیب وجود ندارد. نکات مهمی برای تحلیل درست رقبا در تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ وجود دارد از جمله: تشخیص رقبای اصلی، شناخت وضعیت و شرایط رقبا، ارزیابی محتوا، تحلیل سئو، آنالیز شبکه های اجتماعی، جمع بندی نهایی و شناسایی نقاط ضعف، نقاط قوت، فرصت ها و تهدیدها. در این مقاله به شرح هریک از این نکات پرداخته شده است.

 

تحلیل رقبا

تشخیص رقبای اصلی

رقابت زیاد است و رقبا در سطوح مختلفی هستند که در این میان اولویت با شناخت رقبای اصلی است که در درجه اول بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. برای این کار اول از همه کلمات کلیدی مربوط به شغل و محصولات خود را در گوگل جستجو کنید. با لیستی از شاغلانی مواجه می شود که محصول و خدماتشان از نوع شماست. با مطالعه جزئیات رفتار شغلی آنها لیست شما کوتاه تر می شود چون به مرور شناخت برخی از آنها نوپا یا کم تجربه یا خام هستند که به چشم رقیب به آنها نمی نگرید و حذفشان می کنید. اما دقت کنید که افراد یا برند های باقی مانده در لیست شما فقط رقبای شما نیستند چون هنوز هم هستند شغل هایی که هنوز جایگاه خود را در دنیای مجازی وارد نکرده اند ولی بپذیرید که آنها وجود دارند و مشتری هم دارند.

شناخت وضعیت و شرایط  رقبا

در این مرحله باید به کمیت و کیفیت رفتارهای شغلی رقبا در بازار پی ببرید. همکاران و شرکای آنها را بشناسید، نظر مخاطبانشان را درمورد محصولشان را بررسی کنید، افت و خیز های وضعیت آنها با توجه به تغییرات فصلی را بشناسید، حوزه نفوذ و تاثیر گذاری محصول یا برند آنها را بررسی کنید که مثلا فروش آنها در سطح کل کشور است یا فقط متمرکز در شهر یا استان خودشان یا استان های همجوار خودشان هستند و از این قبیل مسائل را در نظر بگیرید.

ارزیابی محتوا

فراموش نکنید که تحلیل رقبا در تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ بدون لحاظ عامل بررسی ارزیابی تولید محتوا های آنها، ناقص است. مثلا حضور آنها در انواع صفحات فضای مجازی  دنیای دیجیتال را بسنجید که بیشتر تولید محتوایشان در چه سبکی است؟ آیا روی مورد خاصی تاکید دارند یا که بر چندین عامل تمرکز دارند؟ انواع محتواهای متنی، تصویری، پادکست، کتاب الکترونیک، موشن گرافی، ویدیوئی و تیزر تبلیغاتی و… آنها را بررسی کنید تا بفهمید در چه سطحی اند؟ در نهایت این مرحله طبق ضعف ها و قوت های رقبا در تولید محتوا، استراتژی تولید محتوای خود را تعیین کنید.

 

تحلیل رقبا

 

تحلیل سئو

( اکنون که محتوای تولید شده توسط رقبا را ارزیابی کرده‌اید، نوبت به تحلیل ساختار سئو (بهینه‌سازی موتورهای جست و جو) رسیده است. برای مثال ممکن است یکی از رقبا از نظر نوع و کیفیت تولید محتوا و تعداد مطالب منتشر شده در بلاگ، شباهت بسیاری به شما داشته باشد اما رتبه‌ی بالاتری در نتایج جست و جوی گوگل داشته باشد. تفاوت در ساختار Seo یکی از دلایل اصلی این موضوع است. علاوه بر این، عبارات یا کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبا و محل به‌کارگیری این کلمات کلیدی (داخل متن، در متن لینک، در URL در عناوین و…) می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که رقبا در برخی کلمات کلیدی رتبه بیشتری در نتایج جست و جوی گوگل نسبت به شما دارند، باید اقدامات لازم را در بهینه‌سازی موتورهای جست و جو انجام دهید منبع: http://macan.agency/ ). در این مقاله بر مبنای الگوریتم های گوگل قدرت سئوی رقبا را بسنجید تا جایگاه سئوی صفحات رقبا را بشناسید.

 

آنالیز شبکه های اجتماعی

تنوع و تعدد حضور رقبای شما در شبکه های اجتماعی مختلف بسیار مهم است. جستجو کنید و حضور آنها و نوع نفوذ آنها در هر شبکه اجتماعی را به تفکیک بسنجید و پیگیری کنید اینکه چگونه و چه نوع تولید محتوایی متناسب با ظرفیت هر شبکه مجازی دارند؟ در کجا فعال اند و کجا غیر فعال اند؟ نوع و نحوه تعامل آنها با کاربران و مخازبان هر صفحه ای که دارند را بسنجید.

 

جمع بندی نهایی برای شناخت وضعیت خود بر اساس وضعیت رقبا

در این مرحله ی پایانی از تحلیل رقباست که در واقع شروع مقایسه خودتان با رقبایی است که طی مراحل قبلی آنها را در ابعاد مختلف سنجیده اید. اینجاست که طبق نقاط ضعف و قوت آنها به تحلیل تهدیدها و فرصت های پیش روی خود می پردازید. و اینجا شروع و پایه ای برای استارت برنامه ریزی برای چشم انداز های شغلی شما و رفتارها حرفه ای شما در دنیای دیجیتال است.

 

تحلیل رقبا

 

نکته پایانی: شرکت استودیو هشت و چار با تجربه و تخصصی که در دیجیتال مارکتینگ دارد می تواند تحلیل گر رقبای شما در فضای دیجیتال مارکتینگ باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با ما در تماس باشید.

ارام با پشتکار زود رنج
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۱۶:۵۲:۱۶
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۱۶:۵۲:۱۷
(ویرایش)

کف کش دارای یک پوسته معمولاً استوانه ای شکل بوده که درون این پوسته محتویاتی همچون الکتروموتور، محفظه روغن ، بیرینگ ها ، سیل مکانیکی و پروانه ها وجود دارد. اگر به دنبال کف کش با کیفیت و مناسب می باشید اهمیت سیم پیچ کف کش و کیفیت سیل مکانیکی و جنس پروانه کف کش را دست کم نگیرید. استفاده از پمپ شناور و کفکش کارو راحت کرده.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران