تعداد بازدید : 475
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۱۵:۰۳:۴۷
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

کمپین بازاریابی چیست

(ویرایش)

از کمپین بازاریابی چه می دانید؟ کمپین تبلیغاتی چیست؟ این دو کمپین چه تفاوت هایی باهم دارند؟ اگر قصد ساخت  انواع تبلیغاتی و بازاریابی دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی این مقاله را به دقت بخوانید.

کمپین بازاریابی

نیاز های مختلف بشر به انواع محصولات و خدمات، سبب به وجود آمدن انواع شغل ها در فضای کسب و کار سنتی و مجازی شده است بنابرین رقابت شدیدی برای جلب مشتری و نیاز سازی با هدف فروش به وجود آمده است. به منظور اجرای این اهداف است که کمپین بازاریابی به وجود آمده است.

(کمپین بازاریابی Marketing campaigns نوعی سیاست ترفیع و پیشبرد محصول با استفاده از رسانه‌های مختلف است. این رسانه شامل رسانه‌های سنتی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه یا رسانه‌های دیجیتال مانند شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوایی می‌شود. از کمپین بازاریابی در فارسی با نام پویش بازاریابی نیز یاد می‌شود. در واقع این رویکرد جایگزین روش‌های سنتی  آمیخته بازاریابی ترفیع شده است که به طور ضمنی بر فعالیت‌های تبلیغی در بستر دیجیتال اشاره دارد.

کمپین (پویش) بازاریابی آگاهی در مورد محصول یا خدمت را از طریق رسانه های مختلف، که شامل تلویزیون، رادیو، تبلیغات چاپی و پلت فرم های آنلاین می شود، توسعه می دهند. قرار نیست کمپین های بازاریابی فقط بر تبلیغات تکیه کنند، ممکن است از مواردی دیگری مانند تظاهرات و نمایش، تبلیغات توصیه ای و تکنیک های تعاملی دیگر هم استفاده شود. کسب و کارهایی که در بازارهای بسیار رقابتی فعالیت می کنند، ممکن است به صورت مرتب کمپین های بازاریابی راه اندازی کنند و منابع قابل توجهی را به آن اختصاص دهند تا از این طریق بتوانند آگاهی برند ( نام و نشان تجاری ) ایجاد کنند و منجر به افزایش فروش شوند. طراحی کمپین بازاریابی با توجه به تاثیری که بر توسعه ی کسب و کار می گذارد، بسیار حائز اهمیت است منبع : https://parsmodir.com/).

 

 

کمپین بازاریابی

 

درکمپین بازاریابی تصمیم گرفته می شود که کمپین تبلیغاتی چطور انجام شود. برای رسیدن به اهداف کمپین های بازاریابی می توان از استراتژی های مختلفی همانند بازاریابی سنتی رو در رو، شرکت در انواع جشنواره ها و نمایشگاه ها، ارائه هدایای تبلیغاتی ، برنامه های تفریحی و تشویقی، و … استفاده کرد.

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی زیر مجموعه ای از کمپین بازاریابی است. کمپین تبلیغاتی بدون انجام کمپین بازاریابی معنایی ندارد. به معنی به کارگیری برنامه ریزی ها و استراتژی هایی برای انتقال یک پیام تجاری یا برندسازی است که این فرایند تبلیغی با هدف معرفی محصولی خاص برای ترغیب مخاطب و تبدیل او به مشتری و خریدار. در کمپین های تبلیغاتی هدف تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه مشتری است تا برند مدنظر جا بیفتد و شناخته شود.

کمپین تبلیغاتی انواع مختلفی دارد از جمله: عمومی، تجاری، مشارکتی، برندینگ، مستقیم، بازاریابی دیجیتال و محصول و…

کمپین تبلیغاتی دارای این اهداف مشخص است : معرفی ویژگی های محصول، قیمت گذاری،معرفی نحوه دسترسی مشتری به محصول و نیاز سازی خدمات و محصولات مشابه.

 

کمپین بازاریابی

 

(کمپین تبلیغاتی که واکنش مثبت و درست در آن بعد از یک دوره کوتاه زمانی آغاز می‌شود ، به عنوان یک فعالیت موثر شناخته می‌شود. برای اینکه کمپین تبلیغاتی خود را به موثرترین و نتیجه بخش ترین کمپین تبدیل کنید، باید بر روی جنبه‌های زیر تمرکز کنید:

-چه کسی: نماینده مخاطبان هدف یا بازارهای هدف است.

-کجا: نشان‌دهنده موقعیت جغرافیایی مخاطبان هدف شما و چه وسایل نقلیه رسانه‌ای لازم است که به آن دسترسی داشته باشید.

-چه چیزی: نشان‌دهنده چه پیامی است که باید به مخاطبان هدف شما داده شود.

-چرا: نشان‌دهنده اهداف کمپین شما است.

-هنگامی که: نشان دهنده برنامه زمانی (در دسترس بودن محصول) است.

-چگونه: شما باید برنامه‌ریزی کنید، چگونه از منابع موجود برای اداره کسب‌وکار خود استفاده کنید منبع: https://modirsun.com/).

 

تفاوت کمپین تبلیغاتی با کمپین بازاریابی چیست؟

-کمپین بازاریابی مقدمه ای برای ایجاد و اجرای کمپین تبلیغاتی است.

-در کمپین تبلیغاتی از رسانه برای افزایش فروش و معرفی یک محصول استفاده می شود مثل استفاده از یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی. اما کمپین بازاریابی  ماهیتی کلی تر دارد در واقع مجموعه از استراتژی های بازاریابی است تا مخاطب علاوه بر اینکه از برند و محصولات شرکت آگاه شود به استفاده از سبد محصولات شرکت نیز ترغیب شود مثل طراحی یک سایت فروشگاهی و تداوم مدیریت آن با سئو و تولید محتوا.

کمپین تبلیغاتی زیر مجموعه ای از کمپین بازاریابی است، کمپین تبلیغاتی صورت نمی گیرد مگر آنکه قبلا اطلاعات کامل و جامعی از محصول باشد، بازار هدف ارائه و عرضه محصول شناخته شده باشد و مزیت های رقابتی آشکار شده و برنامه هایی برای معرفی برند صورت گرفته باشد.

 

کمپین بازاریابی

 

– در پویش بازاریابی مجموعه ای از استراتژی های بازاریابی صورت می گیرد تا مخاطب علاوه بر اینکه از برند و محصولات شرکت آگاه شود و بر اساس نیازی ای که برایش شد به استفاده از سبد محصولات شرکت نیز مشتاق شود اما در پویش تبلیغاتی از رسانه ها برای افزایش فروش و معرفی یک محصول استفاده می شود.

نکته پایانی: شرکت استودیو هشت و چار با تجربه و تخصصی که دارد ارائه دهنده انواع خدمات مرتبط با دیجیتال مارکتینگ و ساخت تیزر تبلیغاتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

 
ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران