تعداد بازدید : 381
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۱۵:۰۵:۰۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

اشنایی با انواع سانروف

(ویرایش)

سانروف خودرو یک قطعه متحرک است که در سقف بعضی از ماشین ها قرار دارد. سانروف را اغلب از جنس شیشه خودرو درست می کنند. با وجود این قطعه متحرک در سقف خودرو، سرنشینان می توانند میزان جذب نور و ورود جریان هوا به داخل کابین ماشن و همین طور میزان باز و بسته بودن آن را تعیین کنند. سانروفدر بعضی از خودروها به صورت دستی توسط خود سرنشینان باز و بسته می شود. در بعضی از ماشین ها نیز باز و بسته کردن سانروف به کمک دکمه های کنترلی و به شکل الکتریکی انجام می شود.

سانروف خودرو چیست؟

سانروف همان سقف شیشه ای است که در بعضی از خودروها دیده می شود. این پنل شیشه ای هم زیبایی خاصی برای خودرو ایجاد می کند و هم باعث می شود نور و هوا به داخل کابین خودرو وارد شود. این قطعه متحرک است و سرنشینان می توانند باز بودن آن را بنا بر سلیقه خود در زاویه دلخواه خود تنظیم کنند تا میزان مناسب و دلخواهی از جریان هوا و نور وارد خودرو شود.

تفاوت سانروف خودرو با مونروف چیست؟

سانروف و مونروف از آپشن های پر طرفداری هستند که روی برخی از خودروها قرار دارند. این آپشن، زیبایی خاصی دارد و به نوعی لوکس به نظر می رسد. علاوه بر زیبایی تأثیر قابل توجهی در متعادل کردن هوای داخل کابین و همین طور نور داخل کابین دارد. همان طور که توضیح دادیم سانروف و مونروف در برخی از خودروها به صورت دستی کار می کنند و در بعضی از خودروها نیز به صورت برقی و با کنترل باز و بسته می شوند.

این دو آپشن در کلیات با هم مشابه هستند و تفاوت هایی در جزئیات باهم دارند. مونروف اولین بار در دهه هفتاد و توسط کمپانی فورد معرفی و عرضه شد. این آپشن که مانند سانروف روی قسمت سقف خودرو قرار می گیرد از طلق روشن یا شیشه ساخته می شود و مانند سانروف، متحرک است و  قابلیت باز و بسته شدن دارد. یکی از تفاوت های این دو آپشن این است که سانروف خودرو به صورت کامل باز می شود اما فقط قسمتی از مونروف ها امکان باز شدن دارد. سانروف یا به صورت شفاف ساخته می شود یا غیر شفاف یعنی در صورتی که سانروف خودروی شما غیر شفاف باشد در صورت بسته بودن آن نمی توانید بیرون را مشاهده کنید. اما همه مونروف ها به صورت شفاف هستند.

نصب سانروف چگونه است؟

سانروف چیست

سانروف چیست

در مورد برخی از خودروهای اسپورت و تقریبا لوکس، سانروف یکی از آپشن های اصلی به حساب می آید و در همان کارخانه ماشین سازی بر روی خودرو نصب می شود. اما در صورتی هم که خودروی شما بدون سانروف است و شما به این قطعه متحرک و زیبا علاقه دارید می توانید این آپشن را به خودروی خود اضافه کنید. البته به یاد داشته باشید که نصب سانروف باید با توجه به برخی از چارچوب های خاص انجام شود.

در واقع برای نصب سانروف باید به یک شرکت خودرو سازی سفارشی مراجعه کنید. این شرکت های خودرو سازی ماشین شما را بررسی می کنند. در صورتی که کارشناسان آن ها تأیید کنند می توانید سانروف زیبایی به خودروی خود اضافه کنید. فراموش نکنید که حتما باید این روند را برای نصب این آپشن به صورت After Market پشت سر بگذارید. در غیر این صورت اگر بدون کسب مجوزهای لازم اقدام به نصب سانروف کنید، مرکز تعویض پلاک، خودروی شما را شماره گذاری نخواهد کرد.

انواع سانروف خودرو

انواع سانروف ها را می توان با توجه به مواردی تقسیم بندی کرد. برخی از این موارد عبارتند از:

  • حالت قرار گرفتن و موقعیت این قطعه نسبت به سقف خودرو
  • مقدار باز و بسته شدن سانروف
  • نحوه باز و بسته شدن به صورت دستی یا الکتریکی
  • زاویه شیب
  • ابعاد سانروف
  • جنس
  • کیفیت
  • و …

برخی از انواع سانروف ها عبارتند از:

  • سانروف داخلی (In-Built Sunroof)
  • سانروف چشم‌انداز (Panoramic Sunroof)
  • سانروف اسپویلر (Spoiler Sunroof)
  • سانروف جدا شونده (Removable Sunroof)
  • سانروف پاپ‌آپ (Pop-Up Sunroof)
  • سانروف جمع‌شونده (Folding Sunroof)
انواع سانروف

انواع سانروف

سانروف داخلی (In-Built Sunroof) چیست؟

این نوع از سانروف ها داخل سقف ماشین قرار می گیرند. به همین دلیل نیز در این حالت سقف خودرو ضخیم تر می شود و کمی فضای کابین خودرو کوچکتر از حالت های عادی می شود. یعنی زمانی که سانروف را باز می کنید، این قطعه متحرک داخل سقف خودرو می رود. قبلا برای ساخت سانروف های داخلی از فلز هم رنگ سقف خودرو استفاده می شد. اما امروزه جنس این نوع سانروف ها نیز از پنل های شیشه ای است.

سانروف چشم‌انداز (Panoramic Sunroof) چیست؟

این نوع از سانروف خودرو جدیدترین نوع سانروف ها می باشد. سانروف چشم انداز از دو پنل شیشه ای بزرگ که به صورت جدا اما در کنار هم هستند ساخته می شود. یکی از این پنل ها برای سرنشینان جلو استفاده می شود. و پنل شیشه ای دیگر برای سرنشینان عقب خودرو استفاده می شود. هر یک از این دو را نیز می توان به صورت جداگانه باز و بسته کرد.

سانروف اسپویلر (Spoiler Sunroof) چیست؟

این نوع از سانروف ها به سمت بیرون خودرو باز می شوند و دارای زاویه هستند. سرنشینان خودرو می توانند میزان باز شدن و زاویه سانروف را با توجه به میزان نور و ورود هوایی که می خواهند به راحتی تنظیم کنند. باز و بسته شدن این پنل ها به صورت الکتریکی و از طریق کلیدهای فرمان انجام می شود.

سانروف جدا شونده (Removable Sunroof) چیست؟

اندازه این نوع از سانروف ها نسبت به انواع دیگر تقریبا بزرگ تر است. پنل این مدل کاملا از سقف خودرو جدا می شود. از سانروف جدا شونده، بیشتر در خودروهای گران قیمت استفاده می شود.

سانروف پاپ‌آپ (Pop-Up Sunroof) چیست؟

این نوع از سانروف ها  با بلندکردن پنل آن رو به سمت بالا  باز می شوند. باز شدن این مدل سانروف نیز کاملا به شکل دستی انجام می شود. این سانروف ها را می توان به صورت کامل از سقف خودرو جدا کرد. اغلب پیشنهاد می شود که اگر خودروی شما دارای سانروف نیست و قصد نصب این قطعه را دارید بهتر است این مدل از سانروف ها را انتخاب نکنید. چون هم هزینه زیادی دارند و هم ممکن است نصب آن ها به بدنه خودرو آسیب بزند.

سانروف جمع‌شونده (Folding Sunroof) چیست؟

یکی دیگر از انواع سانروف خودرو، سانروف جمع شونده است. جنس این نوع سانروف از شیشه است و پارچه ای نیز روی آن وجود دارد. باز کردن پوشش پارچه ای به صورت دستی انجام می شود. این مدل سانروف بین سقف فلزی ماشین و تزئینات داخل کابین قرار می گیرد. در بعضی از خودرو ها نیز سانروف جمع شونده تا انتهای کابین باز می شود و سقف خودرو به طور کامل برداشته می شود.

قیمت سانروف

قیمت سانروف

محصولات یدک مدرن

در صورتی که نیاز به تعویض و خرید لوازم یدکی دارید می توانید با خیالی آسوده از محصولات یدک مدرن خرید کنید. یدک مدرن ارائه دهنده انواع لوازم یدکی خودرو با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران