تعداد بازدید : 633
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
کاربران آنلاین : 0
dr.n
۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ۰۰:۲۵:۳۴
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱/۲۱ ۰۲:۰۹:۲۹

زگیل مقعدی و خطرات آن چیست

(ویرایش)

زگیل مقعدی یا کوندیلوما آکومیناتا Condyloma acuminata معمولا خود را به صورت زائده های گوشتی کوچک در اطراف مجرای مقعدی نشان می دهد. این زائده ها بیشتر در افراد همجنس باز و یا دارای روابط جنسی مقعدی مشاهده می شوند. در این مقاله ابتدا در مورد علت به وجود آمده زائده ‌های گوشتی در اطراف مقعد می‌پردازیم و سپس به بررسی بیشتر زگیل مقعد خواهیم پرداخت.

 

علت زائده های گوشتی کوچک در اطراف مجرای مقعدی

زائده های گوشتی در اطراف مقعد همیشه زگیل نیستند و می‌تواند به علت وجود یکی از موارد زیر پدید آید:

شقاق مقعدی

شقاق مقعد ، بریدگی های کوچک یا دانه‌هایی هایی است که در قسمت مقعد یا روی آن رخ می دهد. شقاق مقعد ممکن است ناشی از عبور مدفوع سخت باشد ، که می تواند پوست ظریف مقعد را پاره کند.

بواسیر

زائده گوشتی اطراف مقعد ممکن است بواسیر باشد. بواسیر بزرگ شدن بافت مقعد است. این عارضه ناشی از ورمهای متعدد در روده بزرگ و مقعد هستند و ممکن است داخلی یا خارجی باشند.

جوش مقعدی یا زگیل مقعدی چیست؟

جوش ها می توانند روی مقعد شکل بگیرند – به طور معمول وقتی یک یا چند منافذ با چربی و سلولهای مرده پوست بسته می شوند. منافذ مسدود شده ممکن است با چرک پر شود ، در نتیجه یک جوش ایجاد می شود.

زگیل مقعد

زگیل مقعد رشد بافتهایی است که در اثر عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) حاصل می شود و میتواند زائده گوشتی اطراف مقعد به وجود آورد.

مولوسکوم کنتاژیوزوم

مولوسکوم کنتاژیوزوم و یا زگیل آبکی یک بیماری ویروسی است که باعث ایجاد ضایعاتی به نام پاپول ها بر روی مقعد می شود.

زگیل مقعدی چیست؟

زگیل تناسلی در مومیایی های مصری نیز شناسایی شده است و از سوی دیگر در ادبیات باستانی ایرانی و به خصوص زرتشتی نیز از این بیماری به عنوان عامل سرطان یاد شده است و همواره با بیماری های سفلیس و سوزاک همراه بوده است. همواره به دلیل شرم و حیا و ترس از انگ زدن ها بیماران مبتلا به زگیل مقعدی  از ابراز بیماری خود در مراحل ابتدایی اجتناب می کنند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران